Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Tror de aller fleste vil svare at de går ikke med utringede topper eller korte skjørt på jobb.

Men går du svarene nærmere i sømmene vil du se at det er svært forskjellig hva folk legger i ordene "utringet", "utfordrende" og "kort".

Jeg vil si at jeg ikke kler meg seksuelt utfordrende på jobb, men jeg kan bruke utringede topper og korte skjørt. Men så lenge du ikke kjenner mine standarder, vil ikke svaret si deg mye :P.

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• tonie

5

• Babette

5

• favn

4

Mest aktive i denne tråden

plommeblomst
Skrevet

''Eg berre spyr:)''

*s* artig å lese igjen slike gamle fraser som jeg forbinder med nynorskkurs hos Søren Superstar i Det Nye! :-)

Men her på DOL er det mange som er for unge til å ha fått med seg denslags, og en gang jeg dristet meg til å bruke samme uttrykket var det noen som trodde jeg snakket om oppkast!! ;-)

Haha, Søren Superstar - det er lenge siden, det. Trodde ikke det var flere gamliser som meg her ;)

Skrevet

Søren Superstar hadde jeg nesten glemt!

Husker jeg pleide å lese Det Nye bakfra, for å få med meg "Svar oss Søren" først. Skreppetoppen var også artig :P

Ja, SOS var ukens høyepunkt;-)

Husker du at det også var der katten Pusur dukket opp første gang - lenge før man kom med oversettelser av Garfield?

Søren hadde gammenorskkurs der katta på garden het Pusur, og man kunne finne setninger ala "Hildur heivr Pusur utr dòri".

Skrevet

Haha, Søren Superstar - det er lenge siden, det. Trodde ikke det var flere gamliser som meg her ;)

Det er mange av oss:-)

Skrevet

Tror de aller fleste vil svare at de går ikke med utringede topper eller korte skjørt på jobb.

Men går du svarene nærmere i sømmene vil du se at det er svært forskjellig hva folk legger i ordene "utringet", "utfordrende" og "kort".

Jeg vil si at jeg ikke kler meg seksuelt utfordrende på jobb, men jeg kan bruke utringede topper og korte skjørt. Men så lenge du ikke kjenner mine standarder, vil ikke svaret si deg mye :P.

Ja, viktig poeng! Det er jo vanskelig å vite akkurat hva de enkelte mener er godtagbart som "ikke for utfordrende".

Men generelt set tror jeg nok at de aller aller fleste i Norge godtar slik "utringing" som skapte furore i USA da det dukket opp på Hillary Clinton! M-)

http://img61.imageshack.us/img61/576/26243543kz4.png

Skrevet

Ja, SOS var ukens høyepunkt;-)

Husker du at det også var der katten Pusur dukket opp første gang - lenge før man kom med oversettelser av Garfield?

Søren hadde gammenorskkurs der katta på garden het Pusur, og man kunne finne setninger ala "Hildur heivr Pusur utr dòri".

Men het han ikke Simen først? Og så var det en annen Simen ( som hadde en spalte i Dagbladet eller noe) som la inn protest, så han måtte endre til Søren? SOS kunne han jo beholde.

Annonse

Gjest zilja
Skrevet

Søren Superstar hadde jeg nesten glemt!

Husker jeg pleide å lese Det Nye bakfra, for å få med meg "Svar oss Søren" først. Skreppetoppen var også artig :P

Husker det var bestandig det første som ble lest i Det Nye :-)

Skrevet

Men het han ikke Simen først? Og så var det en annen Simen ( som hadde en spalte i Dagbladet eller noe) som la inn protest, så han måtte endre til Søren? SOS kunne han jo beholde.

Det høres litt kjent ut, men mer som noe som har blitt meg fortalt enn noe jeg selv har 'opplved'. Kanskje det skjedde før "min tid" som Søren-fan?

Skrevet

Det høres litt kjent ut, men mer som noe som har blitt meg fortalt enn noe jeg selv har 'opplved'. Kanskje det skjedde før "min tid" som Søren-fan?

Ja, det var helt i starten. Og jeg er helt bombesikker selv om jeg strødde om meg med spørsmålstegn. Rart det er så lenge siden.

Gjest sandaler må da være lov
Skrevet

Tja, jeg synes det er ganske tekkelig, men man kan nok skimte kløft av og til. Feks synes jeg en pen, ledig skjorte gjør seg med en knapp åpen. Aldri korte skjørt eller shorts. Og så følger jeg regelen (min?) om kroppsnært enten oventil eller nedentil, aldri begge steder samtidig.

For menn er saken klinkende klar: Aldri shorts og åpne sandaler uten sokker på jobb. Sandaler med sokker er forrresten grusomt, så da blir det ikke sandaler uansett, sorry. Unntaket er selvsagt kroppsarbeidere i varmen.

Kommer litt an på sandalene da. (Med sokker er uaktuelt uansett..) Men sandaler som ikke er veldig åpne, kan man godt ha på jobb, til sommerlige bukser, feks i lin.

Nå fant jeg bare noen trauste ecco når jeg søkte, men en litt stiligere utgave av denne feks:

http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon/herrer/1/fritidssko/11/45754/00172/detail.do

plommeblomst
Skrevet

Ja, det var helt i starten. Og jeg er helt bombesikker selv om jeg strødde om meg med spørsmålstegn. Rart det er så lenge siden.

Det stemmer med Simen, ja. Jeg kjenner igjen alt det dere husker, men hadde neppe kommet på det sjøl...

Skrevet

Jeg kom også til å tenke på Inge og Sten Hegelers sexrådgivning i Dagbladet, og en masse kontaktannonser fra Sønderjysk Korrespondancebureau. "Smuk ung smørrebrdødsjomfru søger..".."mener kun at have sunde interesser"..

Gøy å mimre.

Skrevet

Jeg kom også til å tenke på Inge og Sten Hegelers sexrådgivning i Dagbladet, og en masse kontaktannonser fra Sønderjysk Korrespondancebureau. "Smuk ung smørrebrdødsjomfru søger..".."mener kun at have sunde interesser"..

Gøy å mimre.

Ha ha ha! Sikker på at du bare er ørlittegranne eldre enn meg? ;-)

Annonse

Skrevet

Ja, viktig poeng! Det er jo vanskelig å vite akkurat hva de enkelte mener er godtagbart som "ikke for utfordrende".

Men generelt set tror jeg nok at de aller aller fleste i Norge godtar slik "utringing" som skapte furore i USA da det dukket opp på Hillary Clinton! M-)

Til og med jeg kunne gått på jobb med den toppen der:)

Gjest Elextra
Skrevet

Hehe, den er jo totalt uskyldig. Merkelig dobbelmoral de har i USA når det gjelder nakenhet.

Ville nok selv tenkt meg om to ganger før jeg valgte denne utringningen i jobbsammenheg - kanskje t.o.m. i forbindelse med julebordet: http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/5/53/532/532534/merkel2Xcopy_1208194654_1208194672.jpg

Gjest prust
Skrevet

Synes folk her er veldig opptatt av å være anstendige....!

Jeg kler med absolutt ikke uanstendig, men er det varmt, så har jeg gjerne et skjørt som går over knærne med en topp til (stropper/singlet) eller t-skjorte som er litt utringet...

I dag har jeg knebusker og en stram t-skjorte med v-utringing et stykke ned. I morgen har jeg kanksje tights til knærne og en utringet tunika - eller et kort skjørt med bluse til...

Jeg jobber på et lite kontor med 5-6 personer, vi har omtrent aldri noe besøk, og sjelden møter her på huset.

Når jeg holder kurs for andre, kler jeg meg kanskje litt mer "tildekket" enn jeg gjør he på kontoret.

Skrevet

Synes folk her er veldig opptatt av å være anstendige....!

Jeg kler med absolutt ikke uanstendig, men er det varmt, så har jeg gjerne et skjørt som går over knærne med en topp til (stropper/singlet) eller t-skjorte som er litt utringet...

I dag har jeg knebusker og en stram t-skjorte med v-utringing et stykke ned. I morgen har jeg kanksje tights til knærne og en utringet tunika - eller et kort skjørt med bluse til...

Jeg jobber på et lite kontor med 5-6 personer, vi har omtrent aldri noe besøk, og sjelden møter her på huset.

Når jeg holder kurs for andre, kler jeg meg kanskje litt mer "tildekket" enn jeg gjør he på kontoret.

Hvis knebusker betyr det jeg tror det gjør synes jeg det er et SVÆRT upassende antrekk;)

Gjest prust
Skrevet

Hvis knebusker betyr det jeg tror det gjør synes jeg det er et SVÆRT upassende antrekk;)

Buksene går litt nedenfor knærne, sånn midt på tjukkleggen, men en oppbrett - sånn typisk sommerbukse.

Hvorfor er det så upassende da?

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, he he.

En annen sak er at utringningen neppe ville se slik ut på meg - men det er en annen historie ;).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...