Gå til innhold

Orden i fryseboks

Anbefalte innlegg

Gjest leiav kalde dykk
Skrevet

Er det overhode mulig å holde orden i en fryseboks?

mariaflyfly
Skrevet

Ja, kanskje. Når man har en kjæreste som tar en storopprydding - som skulle vært gjort for 3 år sida.

(Min fryser er så og si tom etter dagens raid...)

;)

Skrevet

Du kan putte store plastbokser eller metallkurver i fryseboksen, og fordele feks. grønnsaker i en, kjøtt i en, fisk i en, iskrem i en osv. Har du plastbokser, kan du kanskje ha dem i ulike farger så du lett kjenner igjen hvem som er hvilken boks...? ;)

Aldri prøvd i praksis, for jeg har fryseskap, men jeg fordeler kjøtt, fisk, brød iskrem etc. i ulike skuffer. Blir litt av samme systemet kanskje? :)

Gjest mora2
Skrevet

Min mor klarer det...Men ikke jeg..

Her om dagen kastet jeg to bæreposer med for gammel mat,..

Helt ille...Men det hadde gått hull på en kyllingpakke, så du kan tro det stinket...Så da måtte jeg rydde i fryse.. ;0)

Skrevet

Etter å ha tømt den store fryseren min og kastet store mengder med mat, tenkte jeg at det kunne vært interessant å sett den haugen med mat jeg har måttet kaste opp gjennom årene.

Nå har jeg ei kladdebok liggende på ei hylle ved fryseren. Den deles inn i måneder, og jeg noterer hva jeg legger i fryseren den aktuelle måneden (kategorier: Middag - bakst - annet) hver gang jeg putter noe nedi. På samme måte stryker jeg ut hver gang jeg tar noe opp.

Systemet har fungert siden oktober i fjor, og så lamgt har jeg ikke kastet noe som helst. Blar meg litt tilbake i boka når jeg planlegger f.eks middag, slik at jeg får brukt maten før den blir for gammel.

mariaflyfly
Skrevet

Etter å ha tømt den store fryseren min og kastet store mengder med mat, tenkte jeg at det kunne vært interessant å sett den haugen med mat jeg har måttet kaste opp gjennom årene.

Nå har jeg ei kladdebok liggende på ei hylle ved fryseren. Den deles inn i måneder, og jeg noterer hva jeg legger i fryseren den aktuelle måneden (kategorier: Middag - bakst - annet) hver gang jeg putter noe nedi. På samme måte stryker jeg ut hver gang jeg tar noe opp.

Systemet har fungert siden oktober i fjor, og så lamgt har jeg ikke kastet noe som helst. Blar meg litt tilbake i boka når jeg planlegger f.eks middag, slik at jeg får brukt maten før den blir for gammel.

*Imponert*

Gjest Klin umulig
Skrevet

Nei, nei og atter nei.

Hvordan i all verden går det å holde orden i en fryseboks?

Har vurdert å sette ned pappesker, slik at jeg i det minste kan sortere, middag, middagstilbehør og desserter, bakervarer.

Helt horribelt, irriterer meg grønn over boksen vår.

Hadde et skap før på 180, fy søren å hærlig enkelt å holde skikkelig orden og tritt med hva skapet inneholdt til enhver tid.

Så fort jeg får ordnet opp i noe så skal et nytt skap inn, så kan heller gubben beholde den hersens boksen sin ;)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

*mimre*

Holdt det systemet over morsmelka i fryseren. Mye arbeid å pumpe etc, og jeg ville ha system.

Maten til familien nå.... Nei, vi har intet system i fryseren. Men vi kaster lite/ingen frossen mat.

Skrevet

*Imponert*

Ja, kjempestolt!

Det er nemlig det eneste området her i livet der jeg er noenlunde systematisk ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har orden i fryseboksen min, men så er det aldri overfullt der. Det er ganske enkelt. De ulike matvarene har sine faste plasser, og så sørger jeg for å flytte om på rekkefølgen når jeg har handlet mer mat, slik at det eldste av sitt slag alltid ligger øverst. Jeg har aldri opplevd at mat i fryseren har gått ut på dato.

Skrevet

JA!! Bare den er "tom nok"!! ;-)

Fryseren vår takket for seg for noen uker siden, og det uten at vi la merke til det før det hadde gått noen dager, så da måtte alt kastes...:-(

I den nye har vi foreløpig såpas så lite mat at det er null problemas å ha oversikt;-)

Men jeg har planer om å ta denne gyldne muligheten å prøve å fortsette med å ha oversikt etterhvert som den fylles mer opp, ved å tildele de ulike tingene "fast plass".

Men mye avhenger jo av hvordan resten av husholdningen følger opp dette her, da. Jeg har jo mye system ellers i huset også jeg, men det funker ikke når ikke alle følger opp;-)

Skrevet

Ja, det er det!

Eg har full orden i fryseboksen, i skuffe nr. 1 (øverst) har eg 3 halve brød og 2 is, i skuffe nr. 2 (midten) har eg 3 pk. kjøttdeig, 2 svinekoteletter og en pose med wokgrønnsaker og i hylle nr. 3 (nederst) har eg 2 beholdere med isklumper.

Gjest leiav kalde dykk
Skrevet

Ja, det er det!

Eg har full orden i fryseboksen, i skuffe nr. 1 (øverst) har eg 3 halve brød og 2 is, i skuffe nr. 2 (midten) har eg 3 pk. kjøttdeig, 2 svinekoteletter og en pose med wokgrønnsaker og i hylle nr. 3 (nederst) har eg 2 beholdere med isklumper.

Det er ikke hyller i en fryseboks

Skrevet

Det er ikke hyller i en fryseboks

Eg skreiv ikkje hyller, men skuffer.

Gjest leiav kalde dykk
Skrevet

Eg skreiv ikkje hyller, men skuffer.

Det er ikke skuffer i fryseboks

Skrevet

Det er ikke skuffer i fryseboks

Det var da merkelig.

Da tenker du nok på en sånn stor kasse som eg hadde tidligere, den tok kvelden når det lynte og tordna (heldigvis), men det gikk helt fint å holde orden der og.

Det var to korger så kunne flyttes sidelengs oppe (der hadde eg kjøttdeig og grønnsaker i den ene og fisk i den andre), og så var det ett lite rom i høyre enden (der hadde eg brød).

Stort sett hadde eg sikkert bare en 5-6 ting der, og den var på ca. 200 liter (minst!), du har sikkert alt for mye oppi der.

Kast alt og begynn med avvising og blanke ark, og maks 10 ting! :-)

Skrevet

Ja, det er det!

Du snakker om et fryseskap og der er det ikke noe problem å holde orden. Min kjære insisterte på å kjøpe fryseboks og der er det helt håpløst....

Skrevet

Du snakker om et fryseskap og der er det ikke noe problem å holde orden. Min kjære insisterte på å kjøpe fryseboks og der er det helt håpløst....

Ja, men dere kan vel lage ett system nedi der vel?

Skrevet

Ja, men dere kan vel lage ett system nedi der vel?

Glem det, det nytter ikke med noe system i en fryseboks. Ikke er det kurver i den heller. :o( Drittboks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...