Gjest Mamma til sykt barn Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Lurer litt på hvor snart andre sender ungene på skolen etter at de har vært syk? Nå har jeg ei lita frøken som har vært syk et par dager, og jeg er hjemme fra jobb i dag. Da jeg ringte til jobb i dag og ga beskjed fikk jeg høre at de håpet jeg var tilbake i morgen for det er travle dager på kontoret. Hun har feber i dag, men hvis hun våkner opp feberfri i morgen er det vel fortsatt for tidlig å sende henne på skolen? Bør man ikke vente en dag for å unngå oppblussing av ny sykdom? Tidligere har jeg hatt mulighet til barnevakt ved sykdom, men det går ikke nå. Sitter her med dårlig samvittighet overfor både datteren min og jobben. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Du sier jo ingen ting om formen hennes i dag. Om formen er nesten helt grei i dag, ville jeg sendt henne i morgen. Går ikke an å svare generelt på spørsmålet ditt, hvorvidt du bør sende henne i morgen henger jo også sammen med hvor alvorlig sykdommen hennes har vært. Skjønner følelsen, med syke barn får en fort dårlig samvittighet på alle bauger og kanter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Det kommer også litt an på allmenntilstanden generelt, men hvis min datter har god allmenntilstand og er feberfri på kvelden, blir det ofte skole dagen etter... Men hvis hun er feberfri, men tydelig slapp og uvel blir hun hjemme. Feber stiger ofte utover dagen/kvelden, så jeg har opplevd at hun er feberfri på morgenen, for så å ha feber igjen utpå kvelden, derfor bruker jeg kvelden som pekepinn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Vi har barna alltid hjemme en dag etter feber, altså et helt feberfritt døgn hjemme. Etter omg.syke går det to døgn fra de blir helt friske. Noe som resulterte i 8 dager hjemme da jenta hadde 6 dager diaré i vinter. Jobb er jobb, barna kommer uansett først hos oss. De trenger det også mener jeg, tempoet er helt annerledes i barnehage/skole enn hjemme. Godt med en noenlunde frisk dag hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.