Gjest forstuet Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Jeg tråkket kraftig over for to og en halv uke siden. Foten er helt grei å gå på nå, men jeg får fremdeles smerter ved brå eller store utslag i leddet. Hvor lang tid tar det før ankelen blir helt bra igjen? Er det eventuelt noe jeg kan gjøre selv for å hjelpe? 0 Siter
songbirdy Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Støttebandasje eller sportstape kanskje? Pass på så du ikke hemmer blodsirkulasjonen. Jeg tråkket skikkelig over en gang, og fysioterapeuten jeg snakket med i etterkant anbefalte meg å trene opp anklene, ved å stå på et trappetrinn med "tåputene" (putene bak tærne), og heve og senke kroppen ved å bruke legg/ankelmuskler. Hun mente jeg hadde "løse leddbånd" og at denne treningen skulle styrke anklene. 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Da jeg tråkket over for fire-fem år siden var ankelen ustabil i flere måneder. Jeg teipet den så godt jeg kunne og brukte høye sko med god ankelstøtte når jeg visste at jeg skulle gå på ujevnt underlag f.eks. Ellers var jeg generelt forsiktig. 0 Siter
Gjest forstuet Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Da jeg tråkket over for fire-fem år siden var ankelen ustabil i flere måneder. Jeg teipet den så godt jeg kunne og brukte høye sko med god ankelstøtte når jeg visste at jeg skulle gå på ujevnt underlag f.eks. Ellers var jeg generelt forsiktig. Takk for svar. Jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Jeg tråkket over noen gange ri ungdomstida, og den ene gangen var det virkelig ille. Det tok mange måneder før ankelen var omtrent som før, og jeg mener å huske at den var svakere enn tidligere i enda lenger tid, litt mer slarkete liksom. Etterhvert ble den imidlertid som før. Viktig å bruke støttebandasje og/eller tape den første tiden, tror jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.