Gå til innhold

Tråkket over - hvor lang tid tar det å bli bra?

Anbefalte innlegg

Gjest forstuet
Skrevet

Jeg tråkket kraftig over for to og en halv uke siden. Foten er helt grei å gå på nå, men jeg får fremdeles smerter ved brå eller store utslag i leddet. Hvor lang tid tar det før ankelen blir helt bra igjen? Er det eventuelt noe jeg kan gjøre selv for å hjelpe?

Skrevet

Støttebandasje eller sportstape kanskje? Pass på så du ikke hemmer blodsirkulasjonen.

Jeg tråkket skikkelig over en gang, og fysioterapeuten jeg snakket med i etterkant anbefalte meg å trene opp anklene, ved å stå på et trappetrinn med "tåputene" (putene bak tærne), og heve og senke kroppen ved å bruke legg/ankelmuskler. Hun mente jeg hadde "løse leddbånd" og at denne treningen skulle styrke anklene.

Gjest Tatjana
Skrevet

Da jeg tråkket over for fire-fem år siden var ankelen ustabil i flere måneder. Jeg teipet den så godt jeg kunne og brukte høye sko med god ankelstøtte når jeg visste at jeg skulle gå på ujevnt underlag f.eks. Ellers var jeg generelt forsiktig.

Gjest forstuet
Skrevet

Da jeg tråkket over for fire-fem år siden var ankelen ustabil i flere måneder. Jeg teipet den så godt jeg kunne og brukte høye sko med god ankelstøtte når jeg visste at jeg skulle gå på ujevnt underlag f.eks. Ellers var jeg generelt forsiktig.

Takk for svar. Jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet :)

Gjest prust
Skrevet

Jeg tråkket over noen gange ri ungdomstida, og den ene gangen var det virkelig ille. Det tok mange måneder før ankelen var omtrent som før, og jeg mener å huske at den var svakere enn tidligere i enda lenger tid, litt mer slarkete liksom.

Etterhvert ble den imidlertid som før.

Viktig å bruke støttebandasje og/eller tape den første tiden, tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...