Gå til innhold

Fjerning av hår

Anbefalte innlegg

Gjest helst hårløs
Skrevet

Er lei av å bruke høvel «der nede» og tenkte kanskje voks eller hårfjerningskrem er tingen. Var på Vita i sted og ble like klok, for det de hadde der kunne bare brukes på bikinilinjen. Og så hadde de en boks med voks som skulle varmes, men den stod det sparsomt med opplysninger på. Er det noen som vet om man MÅ i salong for å få det gjort, eller finnes det en type man kan bruke selv.

Persille1365381127
Skrevet

Det finnes typer man kan bruke selv, bla Veet - men jeg anbefaler uten tvil salong.

Ja, det er litt dyrere, men det blir bedre resultat, går raskere, ingen skader og ikke noe gris.

Skrevet

Varmvoks fungerer bra de fleste steder. (bikinilinje, bein osv.) Det fungerer også om du skal vokse "hele dotten" dersom det er det du har planer om. MEN det tror jeg ikke jeg hadde overlevd. Må gjøre fryktelig vondt:-(

Persille1365381127
Skrevet

Varmvoks fungerer bra de fleste steder. (bikinilinje, bein osv.) Det fungerer også om du skal vokse "hele dotten" dersom det er det du har planer om. MEN det tror jeg ikke jeg hadde overlevd. Må gjøre fryktelig vondt:-(

Neida, det er ikke så vondt som man tror :)

Skrevet

Neida, det er ikke så vondt som man tror :)

''Neida, det er ikke så vondt som man tror :)''

Nei kanskje det til og med er _verre_! ;-)

En venninne av meg skulle vokse bikinilinjen bare, men hadde ikke fått med seg tipset om å ha truse PÅ mens hun la på stripsene, og hun endte derfor opp med å ta ganske mye mer enn planlagt.

Og i følge henne var det grusomt vondt....;-)

Gjest få proff hjelp
Skrevet

Jeg vokser meg i salong med ca. 4 1/2 ukes mellomrom og da tar jeg alt "der nede".

Koster 350 kr og tar ca. 15 min.

Det er nokså vondt, men "vondten" varer jo bare i knappe 2 sek, akkurat i det hun river av hårene.

En så kortvarig smerte tåler man.

Jeg ville iallefall ikke tatt sjansen på å gjøre dette selv, det tror jeg er mye mye verre.

Persille1365381127
Skrevet

En venninne av meg skulle vokse bikinilinjen bare, men hadde ikke fått med seg tipset om å ha truse PÅ mens hun la på stripsene, og hun endte derfor opp med å ta ganske mye mer enn planlagt.

Jeg har gjort det mange ganger - og SÅ ille er det ikke... :)

mariaflyfly
Skrevet

Det finnes typer man kan bruke selv, bla Veet - men jeg anbefaler uten tvil salong.

Ja, det er litt dyrere, men det blir bedre resultat, går raskere, ingen skader og ikke noe gris.

Og på en skala fra 1-10, hvor vondt er det? ;)

Persille1365381127
Skrevet

Og på en skala fra 1-10, hvor vondt er det? ;)

Det kommer litt an på faktisk, jeg synes det er mye mindre vondt enn å gå til tannlegen, eller å vokse baksiden av kneet f.eks.

Det er også mindre vondt enn å stripe håret ved å dra det gjennom hette. Men om voksen er for varm, så er det litt vondt. Og om de tar for store områder omgangen, eller du ikke strammer huden godt nok.

Og mindre vondt enn å kutte seg med barberhøvelen!

Det er mest vondt akkurat over klitoris, ellers er det ikke så ille - omtrent som å vokse leggen :)

Gjest neugirig
Skrevet

Det kommer litt an på faktisk, jeg synes det er mye mindre vondt enn å gå til tannlegen, eller å vokse baksiden av kneet f.eks.

Det er også mindre vondt enn å stripe håret ved å dra det gjennom hette. Men om voksen er for varm, så er det litt vondt. Og om de tar for store områder omgangen, eller du ikke strammer huden godt nok.

Og mindre vondt enn å kutte seg med barberhøvelen!

Det er mest vondt akkurat over klitoris, ellers er det ikke så ille - omtrent som å vokse leggen :)

"Det er mest vondt akkurat over klitoris, ellers er det ikke så ille - omtrent som å vokse leggen :)"

Men, hva mener du her? Selve klitoris?

Persille1365381127
Skrevet

"Det er mest vondt akkurat over klitoris, ellers er det ikke så ille - omtrent som å vokse leggen :)"

Men, hva mener du her? Selve klitoris?

Nei, rett over - sånn som jeg skrev.

Det vokser jo hår hele veien rundt, og rett over klitoris, altså på "undersiden" rett før det går oppover foran er det mest vondt.

Under stripen med hår de fleste lar være igjen...

Skrevet

Første gang jeg tok bikinilinja var det VONDT!!!!! Men etter hvert tror jeg hårene blir litt tynnere, og da gjøre det mindre vondt. (Eller kanskje man blir herdet?????)

Jeg endte i hvertfall med å ta et par laserbehandlinger, så nå har jeg mye mindre hår = mindre vondt å vokse det som er igjen:-)

Skrevet

Første gang jeg tok bikinilinja var det VONDT!!!!! Men etter hvert tror jeg hårene blir litt tynnere, og da gjøre det mindre vondt. (Eller kanskje man blir herdet?????)

Jeg endte i hvertfall med å ta et par laserbehandlinger, så nå har jeg mye mindre hår = mindre vondt å vokse det som er igjen:-)

Jeg har forsåvidt samme erfaringen med voksing av legger - det blir mindre vondt etterhvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...