Gå til innhold

klamydia.. hvordan si ifra?

Anbefalte innlegg

Gjest melding
Skrevet

Jeg har testet positivt for klamydia. Jeg holder på med en gutt og det kan bare være han jeg har fått det av. Jeg må selvsagt si ifra til han men hva skal jeg si? Jeg tenkte å sende en melding (vi er begge ivrige på meldingsfronten). Dette er jo en litt kjip ting å ta opp, noen måte jeg kan si det på på en hyggelig måte?

Gjest ikke klamydia lenger
Skrevet

Da du fikk prøveresultatet, fikk ikke du også med det samme to resepter?

husker jeg fikk to resepter. Jeg 'fortalte' han jeg hadde gått det av ved å gi han resepten :-)

Persille1365381127
Skrevet

Om det er han du har fått det av, så burde jo han bli flauere enn deg...

Og, du skulle vel ha fått to sett med piller? Så da sender du bare en mld:

Hei, jeg regner med du ikke vet at du har chlamydia, men nå vet jeg det - og siden jeg er så grei har jeg tatt med piller til deg også! Når og hvor vil du treffes? Du får betale kaffe siden jeg tok legegreiene... ;)

Skrevet

Hei. Dersom du ikke var jomfru da du ble sammen med denne mannen, kan du ha fått det av andre. Det er jo ikke alltid man har symptomer før det har gått lang tid. (Men kanskje du har testet deg før da). :)

Det er bare å si at du har fått klamydia, og at han må behandle seg. Det er vel ikke noe poeng å fremheve at du har fått det fra han, med mindre han blir helt urimelig og anklager deg for å være bæreren...

Lykke til :)

Gjest melding
Skrevet

Om det er han du har fått det av, så burde jo han bli flauere enn deg...

Og, du skulle vel ha fått to sett med piller? Så da sender du bare en mld:

Hei, jeg regner med du ikke vet at du har chlamydia, men nå vet jeg det - og siden jeg er så grei har jeg tatt med piller til deg også! Når og hvor vil du treffes? Du får betale kaffe siden jeg tok legegreiene... ;)

Jeg trodde også jeg skulle få to sett med piller men jeg fikk bare et sett. Altså to piller, og jeg tok begge.. hmm kanskje jeg bare skulle tatt en? Har selvfølgelig kastet esken. Jeg ble utrolig dårlig av pillene.

Gjest melding
Skrevet

Hei. Dersom du ikke var jomfru da du ble sammen med denne mannen, kan du ha fått det av andre. Det er jo ikke alltid man har symptomer før det har gått lang tid. (Men kanskje du har testet deg før da). :)

Det er bare å si at du har fått klamydia, og at han må behandle seg. Det er vel ikke noe poeng å fremheve at du har fått det fra han, med mindre han blir helt urimelig og anklager deg for å være bæreren...

Lykke til :)

Det er lenge sidne jeg var jomfru, men jeg var å testet meg før han og jeg hadde sex så derfor vet jeg at det er han som har smittet meg :)

Gjest mora2
Skrevet

Det er lenge sidne jeg var jomfru, men jeg var å testet meg før han og jeg hadde sex så derfor vet jeg at det er han som har smittet meg :)

Da kan du vel bare si akkurat det? :0)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Men jeg syns du skal si det til han ansikt til ansikt. Syns ikke man skal melde om slikt.

Gjest melding
Skrevet

Men jeg syns du skal si det til han ansikt til ansikt. Syns ikke man skal melde om slikt.

Jeg kjenner han såpass at jeg kan love at han foretrekker å få dette på melding.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg kjenner han såpass at jeg kan love at han foretrekker å få dette på melding.

Hehe, da så. :-O

Du får fortelle at du åt pillen hans i samme slengen. LOL

Gjest melding
Skrevet

Hehe, da så. :-O

Du får fortelle at du åt pillen hans i samme slengen. LOL

hehe ja jeg har tydeligvis gjort det for jeg leste på nettet at vanlig dosering er 500mg og i hver pille er det 500mg så jeg fikk i meg 1g. Ikke rart jeg ble så utrolig dårlig hehe

Skrevet

hehe ja jeg har tydeligvis gjort det for jeg leste på nettet at vanlig dosering er 500mg og i hver pille er det 500mg så jeg fikk i meg 1g. Ikke rart jeg ble så utrolig dårlig hehe

haha, uff da.. ;)

Om du mener han takler dette bedre på en sms, så sender du bare beskjeden sånn. Men ellers syns jeg det er bedre å ta sånne litt ubehagelige ting på telefon fremfor face to face, det blir ikke SÅ direkte..

Lykke til, håper du er bedre :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ouch, og så jeg som prøvde å dra en spøk. *kniiis*

Du er sikkert imun mot klamydia nå, du da.

Mrs. Wallace
Skrevet

"Roser er røde, fioler er blå, jeg har klamydia og det har du og"

Gjest Humoristisk måte å si i fra
Skrevet

Ha ha....sorry, men her må jeg le skikkelig godt tross elende til trådstarter altså :D

Gjest trafalgar
Skrevet

Vil bare skrive en liten ting. Om du ber ham gå til legen, så tar han ansvar for sitt eget sexliv, med de farer det fører med seg.

Om du gir ham piller, så slipper han også ansvaret for å sjekke seg selv. Han vet dermed at om det skulle skje en annen gang, får han jo bare jenta til å sjekke og få med seg en ekstra pilla.

Bare noen tanker fra meg om menn som ikke gidder å finne ut slik selv.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ha ha....sorry, men her må jeg le skikkelig godt tross elende til trådstarter altså :D

Hehe, hun ba jo om tips til en _hyggelig_ måte å skrive det på, så da var svaret ganske åpenbart. ;o)

Skrevet

* fnis *

Gjest togli
Skrevet

*Haha* En genial måte å få sagt det på :-))))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...