Gå til innhold

Kjøpe bil - kan man prute? Forhandle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver og skal kjøpe en bruktbil til ca 200 000 kr, og jeg mener at det bør være mulig å prute litt på prisen. Gubben mener at det er altfor frekt. Kjøper fra forhandler, og skal gi inn vår bil i innbytte, til en pris ca 10 000 under listepris.

Er det greit å prute på prisen? Foreslå gratis servicer? Ekstrautstyr? (De selger kanskje ikke barneseter hos bilforhandlere, ellers hadde det vært veldig kjekt å få med iallfall...)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vet ikke om pruting, men man kan jo høre om man kan få noe på kjøpet. Er en del bilforhandlere som har barneseter, eller var det bare før i tiden?

Skrevet

Vet ikke om pruting, men man kan jo høre om man kan få noe på kjøpet. Er en del bilforhandlere som har barneseter, eller var det bare før i tiden?

Jeg er sjelden innom bilforhandlere, så jeg vet ikke. Hehe...

Ilovenewyork
Skrevet

Klart du kan prute,spesielt på bruktbil,da de vil bli kvitt den fortest mulig(hvis ikke taper de jo penger på den).

Vi kjøpte nettopp bil til 275 000 og vi fikk endel ekstra utstyr til (verdi 15000).

Ifølge min mann har alle biler noe å gå på.

Dere taper ikke på å prøve å prute litt iallefall.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg er sjelden innom bilforhandlere, så jeg vet ikke. Hehe...

Er ikke ofte jeg er der jeg heller. Men vi kjøpte barnesete hos en bilforhandler for 7 år sida da vi skulle hente førstemann i Thailand. Men 7 år er jo ganske lang tid, kan ha forandret seg mye på den tida.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi har akkurat kjøpt bil hos forhandler, med innbytte. Vi prutet/forhandlet på prisen. Han slo litt av og gav ekstra utstyr som hengerfeste, inkluderte omregistreringen. Det var sambo som styrte det, men prisen vi betalte var ikke den første prisen forhandleren kom med.

Men, såklart alt innen for rimelighetens grenser da.

Gjest prust
Skrevet

Ja, dere kan absolutt prute på prisen - de har som regel en god del å gå på.

Ting du kan be om inkludert i prisen er:

*motorvarmer

*opplegg til kupévarmer

*tilhengerfeste

*vinterdekk

*innvendig og utvendig vask av bilen en gang til høsten ?

Mannen min har sikkert flere forslag, men han er ikke hjemme nå.

Skrevet

Ja, dere kan absolutt prute på prisen - de har som regel en god del å gå på.

Ting du kan be om inkludert i prisen er:

*motorvarmer

*opplegg til kupévarmer

*tilhengerfeste

*vinterdekk

*innvendig og utvendig vask av bilen en gang til høsten ?

Mannen min har sikkert flere forslag, men han er ikke hjemme nå.

Jeg får se hvor mye gutz jeg har når jeg står der. ;)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1210705959' post='3874082]

Vi har akkurat kjøpt bil hos forhandler, med innbytte. Vi prutet/forhandlet på prisen. Han slo litt av og gav ekstra utstyr som hengerfeste, inkluderte omregistreringen. Det var sambo som styrte det, men prisen vi betalte var ikke den første prisen forhandleren kom med.

Men, såklart alt innen for rimelighetens grenser da.

Nettopp. Tror det følger med det aller aller meste av ekstrautstyr allerede, så jeg vet ikke om det er så mye å hente der. Men litt bedre pris skal vi vel få til. Jeg sier til gubben at det er klart de har litt å gå på, men han syns det er slemt gjort mot mannen for han skal jo tjene penger. ;) Bare vent og se hva prisen blir på vår nåværende bil, sier nå jeg! Det er ikke få tusen de tjener per bil, innbiller jeg meg.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Nettopp. Tror det følger med det aller aller meste av ekstrautstyr allerede, så jeg vet ikke om det er så mye å hente der. Men litt bedre pris skal vi vel få til. Jeg sier til gubben at det er klart de har litt å gå på, men han syns det er slemt gjort mot mannen for han skal jo tjene penger. ;) Bare vent og se hva prisen blir på vår nåværende bil, sier nå jeg! Det er ikke få tusen de tjener per bil, innbiller jeg meg.

Vi fikk vel opp prisen på innbyttebilen.

De har nok litt og gå på, de er selgere, det er jobben deres.

Sier jeg som er så feig *rødme* Jeg får ikke lov og være med på slikt, for jeg hadde vel tilbudd mannen mer, slik at jeg var sikker på at han hadde nok penger til livets opphold *rødmer enda mer* ;o)

Garanti kan forhandles om. 3 mnd var opprinnelig på vår, men vi ba om, og fikk 6 mnd.

Skrevet

Selvsagt kan dere prute. Prut enten på pris, altså i kroner eller på utstyr dere ønsker å ha med. Dekk og felger, tilhengerfeste, barnesete, osv, osv.

Skrevet

Selvsagt kan dere prute. Prut enten på pris, altså i kroner eller på utstyr dere ønsker å ha med. Dekk og felger, tilhengerfeste, barnesete, osv, osv.

Håper jeg er tøff nok til det i morgen.

*tøff,tøff,tøff,tøff,tøff*

Gjest diesel hansen
Skrevet

Er det lov å spørre om hvilket type bil dere skal kjøpe?

Skrevet

Er det lov å spørre om hvilket type bil dere skal kjøpe?

Hehe, hvorfor i all verden skulle det være interessant?

illuminatum
Skrevet

Hehe, hvorfor i all verden skulle det være interessant?

Det har relevans i forhold til mulighet for å prute.

Gjest Elextra
Skrevet

Selvfølgelig kan man prute.

Jeg har prutet på bil flere ganger, både ved kjøp privat og gjennom forhandler. Har aldri kjøpt helt ny bil.

Skrevet

Det har relevans i forhold til mulighet for å prute.

Ok. Men det legger jeg ikke ut her. Paranoia. :o

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...