Gå til innhold

Virus på maskinen - noen dataguruer her ute?

Anbefalte innlegg

Gjest Drit lei treig maskin...
Skrevet

Jeg kjører AVG antivirus på pcen, men maskinen har begynnt å oppføre seg litt rart. Det knirker og jobber, og bruker lang tid. Pga dette har jeg reinnstallert og startet på ny frisk. Men nei, det går like seint, og maskinen jobber så den nesten går opp i limingen. Jeg legger merke til en ting: Hver gang jeg legger bilder over fra kamera til maskinen, følger det med ett lite filmklipp som ble spillt inn allerede i julen. Jeg sletter og sletter, men neste gang jeg legger bilder over, dukker det opp igjen. Der det ikke på kamera, og jeg har jo slettet alle filer for hver gang. Jeg scanner denne filen som stadig dukker opp på maskinen, men den er ikke virusinfisert.

Noen datagenier her, og som har en lignende erfaring? Eller kjenner dere til et greit program på nettet, som gratis scanner og fjerner filer som ikke AVG ser??

Skrevet

Prøv å formatere kortet i kameraet. Da bør alt slettes. Dette er neppe tegn på virus. Det kan være mange grunner til at maskinen er treg. Prøv å avinstallere programmer du ikke bruker, og pass på at det ikke er unødvendige programmer som kjører i bakgrunnen. Du kan også åpne den og støvsuge godt. Mye støv gjør maskinen varm, og da jobber den dårligere.

Gjest Hoomer
Skrevet

Ved siden av tipsene til citoyen så vil jeg anbefela å innstallere og bruke Adaware og Spyaboth S&D.

Disse to finner du via linken under her. De er gratis. De fjerner spionprogrammer etc som er farlige programmer men ikke er virus slik at da blir de heller ikke fjernet av a.virusprogram som AVG.

http://www.pintoen.com/program/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...