Gå til innhold

sjokoladeglasur som sprekker

Gjest hva gjør jeg nå da skal tro?

Anbefalte innlegg

lager kake og skal ha på en sjokoladglasur som jeg har laget av kakao, smør, kokesjokolade og litt kaffe. blandet alt sammen og varmet opp på svak varme. Nå ser den ut som et misfoster -har sprukket og virker som om det blir verre jo mer jeg rører. kan den reddes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha i ei eggeplomme og rør som ville f*** ;)

....har nå gjort det og det er eneste stor klump. jeg kan ta opp hele greia med en skje! den er som en ball. Virker som om det må tilsettes veske av et eller annet slag......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

....har nå gjort det og det er eneste stor klump. jeg kan ta opp hele greia med en skje! den er som en ball. Virker som om det må tilsettes veske av et eller annet slag......?

Øh... Da veit jeg dessverre ikke. Den jeg pleier å lage består av melis, kakao, litt vaniljesukker og litt sukker, smør og kaffe. Og når den ser sjaber ut, er det bare å tilsette eggeplomma, så blir den glatt og lekker.

Hvis den alikevel er ødelagt, kan du jo forsøke å tilsette litt mer væske og se om det funker. Og funker det ikke, er det bare å begynne på nytt.

Beklager at det ikke funka. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tilsatte kald fløte - nå ble den perfekt! :)

takk skal du ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh... Da veit jeg dessverre ikke. Den jeg pleier å lage består av melis, kakao, litt vaniljesukker og litt sukker, smør og kaffe. Og når den ser sjaber ut, er det bare å tilsette eggeplomma, så blir den glatt og lekker.

Hvis den alikevel er ødelagt, kan du jo forsøke å tilsette litt mer væske og se om det funker. Og funker det ikke, er det bare å begynne på nytt.

Beklager at det ikke funka. :(

den skulle jo til deg, ikke meg selv :) :

tilsatte kald fløte - nå ble den perfekt! :)

takk skal du ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...