Gå til innhold

Ut på tur for enhver pris?

Lillemus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mora2

Jeg tror været betyr mindre for ungene enn for oss selv.

Og ja, jeg synes de har godt av å ut i all slags vær :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det? Dro de på tur? Når det er skikkelig ufyselig, så har det hendt at de kun har vært ute på skolens område, og har spist maten sin inne.

Avlyste turer har vel kun forekommet ved sykdom blant lærerne, tror jeg, når det har skortet på ressursene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1210760389' post='3874454]

Hvordan gikk det? Dro de på tur? Når det er skikkelig ufyselig, så har det hendt at de kun har vært ute på skolens område, og har spist maten sin inne.

Avlyste turer har vel kun forekommet ved sykdom blant lærerne, tror jeg, når det har skortet på ressursene.

Vet ikke, men det har jo letnet betraktelig siden i morrest da. Og med ulltøy innerst, bukse, tunika og hettejakke og regntøy ytterst i tillegg til cherrox (hun ville ikke ha støvler) og votter om hun tok dem med, så har hun ikke frosset håper jeg. :o) Varm saft på termosen i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har avlyst en tur med bhg (jobben min altså) i morgen. Det er meldt drittvær etter en LANG sommerperiode, og det kombinert med en del andre ting (var gårdsbesøk, ingen av dyrene slippes ut før til søndag, låven stenger kl 14, da har vi ingen do eller vann eller noe fram til kvart over fem) gjorde at vi avlyste. Altså ikke BARE været i seg selv, men kombinasjonen...

Synes det må være lov til å avlyse jeg... Greit at unger skal være glade i å være ute uansett vær, men det finnes jo en grense et sted... Jeg koser meg heller ikke ute i vannrett regnvær i 8 timer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har avlyst en tur med bhg (jobben min altså) i morgen. Det er meldt drittvær etter en LANG sommerperiode, og det kombinert med en del andre ting (var gårdsbesøk, ingen av dyrene slippes ut før til søndag, låven stenger kl 14, da har vi ingen do eller vann eller noe fram til kvart over fem) gjorde at vi avlyste. Altså ikke BARE været i seg selv, men kombinasjonen...

Synes det må være lov til å avlyse jeg... Greit at unger skal være glade i å være ute uansett vær, men det finnes jo en grense et sted... Jeg koser meg heller ikke ute i vannrett regnvær i 8 timer ;)

*Hehe* Nei, det finnes grenser tross alt. :o) De var ute på tur i dag, heldigvis letnet været betraktelig fra i morrest! Jeg så knapt nok over gata gjennom gråværet da vi sto opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke man må ut på tur for enhver pris, men unger tenker ikke alltid som voksne.

Selvom det er lenge siden jeg var unge, husker jeg godt at både vennene mine og jeg elsket å være ute i regnvær. Det fantes ikke noe morsommere enn å lage demninger i bekken som rant i grøftekanten når det regnet, leke i sølepytter og under den fossende takrenna.

Men det er klart, er det kaldt og vind i tillegg til skikkelig, deilig regnvær, så er det kanskje ikke så fristende for de små heller. Det er i hvertfall helt sikkert at det er viktig at de små opplever det positivt, dersom de fortsatt skal ha glede av turer ut i det fri. Blir de tvunget med på noe de ikke har lyst til, og opplever det negativt, virker det ikke akkurat inspirerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Det gjør vi med barnehagen!

Og ungene storkoser seg :)

Vi har kortere turer de dagene det er sånn, men om vi skulle kuttet ut turdagen hver gang det var litt kjipt vær - så hadde det ikke blitt mange igjen.

Ungene har det moro, det er foreldrene som plages ;) Og nei, vi har ikke mye sykdom i barnehagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

I barnehagen til Lillesøster går de på tur uansett vær. Men er det skikkelig elendig, har de kortere turer og spiser inne når de er tilbake. Jeg synes det er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutte ut turen, nei. Men tilpasse den, ja. Dvs men trenger ikke gå i de største sorpehullene de dagene det høljer ned, eller der det er glattest den dagen det er frost osv. Og så trenger vel ikke turen være heldags heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutte ut turen, nei. Men tilpasse den, ja. Dvs men trenger ikke gå i de største sorpehullene de dagene det høljer ned, eller der det er glattest den dagen det er frost osv. Og så trenger vel ikke turen være heldags heller.

De hadde vært på tur og det hadde gått fint, i alle fall hadde ikke snuppa mi vært kald og frossen. :o)

De hadde drøyd det litt utover formiddagen og da hadde været letnet betraktelig, heldigvis! Greit nok at man kan være ute i all slags vær, men når det høljer ned så man ikke ser en brøkdel av det man ellers ser fra vinduet og er iskaldt så er det lite stas uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...