Gå til innhold

flass hos baby

Gjest mammamiaaa

Anbefalte innlegg

Gjest mammamiaaa

Min 6 uker gamle baby har siste tiden fått noe som ligner flass i hodebunn og over bryn/på panne. Hva er dette og hvordan få det bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er litt brunlig så er det skurv. Fukt det med litt babyolje om kvelden, ta på en liten lue så ikke sengetøyet blir klissete og gre det ut med en kam neste morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Det er nok såkalt skurv - en slags sopp som vokser i hodebunnen til mange spebarn.

Noen ganger kan det vokse seg så tykt at det blir som en kake i hodebunnen.

Fukte forsiktig - ta på olje over natta, og forsøk å gre bort med en kam neste morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedningshud kalles det her...

Jeg smurte snuppen med babyolje, og "gredde" det ut.

Hedningshud? Går det over når / hvis barnet blir døpt (evt. i den alderen det er vanlig å døpe barn)?

Dette er ikke noe kritikk av deg, altså. Jeg fikk treff på "hedningehud" da jeg søkte.

Det er bare så mange snåle uttrykk vi har (hatt) her i landet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Hedningshud? Går det over når / hvis barnet blir døpt (evt. i den alderen det er vanlig å døpe barn)?

Dette er ikke noe kritikk av deg, altså. Jeg fikk treff på "hedningehud" da jeg søkte.

Det er bare så mange snåle uttrykk vi har (hatt) her i landet...

He, he ,går går ikke bort ved dåp nei..Men skulle jo tro det ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ogsåmeg

Hvis det er litt brunlig så er det skurv. Fukt det med litt babyolje om kvelden, ta på en liten lue så ikke sengetøyet blir klissete og gre det ut med en kam neste morgen.

Jeg husker jeg hadde et tykt lag med voksaktig flass i hodebunnen da jeg var liten, men da var jeg muligens 3-4 år! Husker mamma brukte en slags kam, og jeg husker jeg elsket å klø/kroppe av flasset... Kan det være samme som spedbarn får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg hadde et tykt lag med voksaktig flass i hodebunnen da jeg var liten, men da var jeg muligens 3-4 år! Husker mamma brukte en slags kam, og jeg husker jeg elsket å klø/kroppe av flasset... Kan det være samme som spedbarn får?

Skurv er litt voksaktig så det var sikkert det. Det er mest vanlig hos babyer, men eldre unger kan også få det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...