Gå til innhold

Klesvalg på "sommerfesten"

Anbefalte innlegg

Gjest nyansatte meg
Skrevet

Jeg er temmelig nyansatt og nå skal avdelingen der jeg jobber snart holde sommerfest. Slike tilstelninger har ikke jeg vært med på før, og jeg lurer på hvordan man kler seg? Det er leid en partybåt og planen er at festen skal vare til ut i de små timer.

Jeg har aldri vært med på slikt før, og er av typen som trives best på tur i skauen eller være hjemme og ta ting med ro. Jeg går stort sett kledd i bukse og topp, og har ikke noe annet i skapet.

Hvordan kler jeg meg? Vi har ikke særlig god råd, har ikke særlig utvalg i skapet, og de fineste klærne mine er dem jeg bruker på jobben. Kjoler trives jeg ikke i, og det blir vel for kaldt når vi skal ut i båt, uansett?

Så altså - hvordan kler man seg på sommerfester i regi av jobben? (Så jeg ikke helt avslører hva for en kjedelig person jeg faktisk er privat)

Gjest mallet
Skrevet

Til en båttur ville jeg valgt en pen vanlig bukse og litt pyntet topp, og husk vindtett jakke :)

Skrevet

''Det er leid en partybåt og planen er at festen skal vare til ut i de små timer. '' Er dette en båt ala danskeferja eller en åpen båt med presenning som tak? :) Er det meningen at dere skal på holme eller feste på båten hele natten?

Skrevet

Pen bukse, pene sko uten for høye hæler, pen topp og en vanlig allværsjakke/vindjakke. Ville også hatt med en ullgenser eller lignende, utrolig kjedelig å sitte og fryse hvis det ikke er muligheter til å være inne.

Gjest hos oss
Skrevet

Pene hvite bukser, pent belte, sko med gummisåler (høye hæler ser bare dumt ut på båt) gjerne nye hvite tøysko, en pen topp, en pen genser som du bruker ved behov og en vindtett jakke.

Skrevet

Pene hvite bukser, pent belte, sko med gummisåler (høye hæler ser bare dumt ut på båt) gjerne nye hvite tøysko, en pen topp, en pen genser som du bruker ved behov og en vindtett jakke.

Jeg tror jeg ville valgt noe annet enn hvite tøysko. Det er sikkert OK til hverdags, men på sommerfest kan det fort se fryktelig traust ut.

Skrevet

Det kommer jo veldig an på de du jobber sammen med,- på de sommerfestene vi har hatt hos oss er man veldig uformelt antrukket... Spør de andre, vel?

Gjest alltid lyse gummisåler i båt
Skrevet

Jeg tror jeg ville valgt noe annet enn hvite tøysko. Det er sikkert OK til hverdags, men på sommerfest kan det fort se fryktelig traust ut.

Men det ser veldig lite (verdens-)båtvant ut å komme med lærsåler eller andre uegnede sko ombord på båt. Ombord i båt har man sko med lyse gummisåler, til hvite pene linbukser vil nye helhvite Superga eller andre klassiske tøysko være det riktige. Så kan heller toppen, beltet osv være litt mer festpreget.

Hvilke sko ville du synes passet på en fest ombord på båt?

Gjest Elextra
Skrevet

Kommer helt an på kleskoden på jobben. Har sett disse partybåtene fylt med dress- og draktkledde. På jobben min kler vi oss ganske streit, men ville nok kledd oss uformelt på en slik sommerfest.

Antakelig ville jeg valgt en småpen bukse, evt. trange jeans med høye hæler, og en litt pyntet topp - kanskje en tunika. Ville tatt med meg både en pen ulljakke e.l. og en anorakk/trench coat. Ville også tatt med meg et par flate sko til eventuelt å bytte til utpå kvelden.

Gjest Elextra
Skrevet

Men det ser veldig lite (verdens-)båtvant ut å komme med lærsåler eller andre uegnede sko ombord på båt. Ombord i båt har man sko med lyse gummisåler, til hvite pene linbukser vil nye helhvite Superga eller andre klassiske tøysko være det riktige. Så kan heller toppen, beltet osv være litt mer festpreget.

Hvilke sko ville du synes passet på en fest ombord på båt?

Der er jeg uenig med deg.

Jeg ville aldri funnet på å ha høye hæler på en mindre båt, en seilbåt eller en privat båt, men på disse partybåtene av en viss størrelse passer det utmerket.

Synes det ville sett litt dumt ut å kle seg som om man skulle på seiltur når man skal på sommerfest på en partybåt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...