Gå til innhold

Kontrastveske..?..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge dette innlegget, så jeg satset rett og slett her =)

Er det noen her som har merket at blodårene har blitt mer synlige og fått flere synlige blodårer etter innsprøyting av kontrastveske???

Jeg har fått så utrolig mange synlige blodårer den siste tiden og lurer på om det har sammenheng med kontrasten eller om det er en annen grunn..?.. Noen som har peiling på dette?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har tatt veldig mye kontrast, men kan ikke si at jeg har merket dette nei.

Jeg får mer synlige blodårer når jeg er nedkjørt, men ikke så mye som du beskriver.

Har du snakket med legen din?

Kontrast er jo noe man kan reagere på, har du brukt det før? Hvor mye fikk du? Skjøt de det inn med pumpe via veneflon, eller var det en liten sprøyte som ble brukt til innsetting? Når pumpa brukes kommer det mye mer, mye raskere, og kroppen får en større reaksjon.

Skrevet

Det heter væske når det er snakk om noe flytende.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1210830004' post='3874972]

Jeg har tatt veldig mye kontrast, men kan ikke si at jeg har merket dette nei.

Jeg får mer synlige blodårer når jeg er nedkjørt, men ikke så mye som du beskriver.

Har du snakket med legen din?

Kontrast er jo noe man kan reagere på, har du brukt det før? Hvor mye fikk du? Skjøt de det inn med pumpe via veneflon, eller var det en liten sprøyte som ble brukt til innsetting? Når pumpa brukes kommer det mye mer, mye raskere, og kroppen får en større reaksjon.

Det var min første gang da jeg tok denne PET-scan.

Og de satt det via kanyle, men jeg så ikke når hun satte det. Så hvor fort det gikk og hvor mye har jeg ingen peiling på.

Jeg vurderer å ringe legen i dag, men han er jo så opptatt med sitt privateliv, så om jeg får noe svar er jeg usikker på.

Så tenkte jeg hvis det hadde sammenheng med kontrasten og var vanlig, så er jo det ingen grunn til å ringe lege..

Skrevet

Det heter væske når det er snakk om noe flytende.

Takk Jølsen.. ;-)

Skrevet

Det var min første gang da jeg tok denne PET-scan.

Og de satt det via kanyle, men jeg så ikke når hun satte det. Så hvor fort det gikk og hvor mye har jeg ingen peiling på.

Jeg vurderer å ringe legen i dag, men han er jo så opptatt med sitt privateliv, så om jeg får noe svar er jeg usikker på.

Så tenkte jeg hvis det hadde sammenheng med kontrasten og var vanlig, så er jo det ingen grunn til å ringe lege..

Du hadde kjent det om det var pumpe, da kjennes det ut som hele kroppen "brenner" veldig raskt. Du er også da koblet til en slange, den fester de i kanylen (veneflonen).

Som sagt, jeg har aldri opplevd den bivirkningen. og jeg har tatt ganske mange doser med kontrast opp igjenom.

Så ring legen, just in case! Eller, ta en telefon til PET-senteret, spør om dette kan være en bivirkning.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1210844598' post='3875129]

Du hadde kjent det om det var pumpe, da kjennes det ut som hele kroppen "brenner" veldig raskt. Du er også da koblet til en slange, den fester de i kanylen (veneflonen).

Som sagt, jeg har aldri opplevd den bivirkningen. og jeg har tatt ganske mange doser med kontrast opp igjenom.

Så ring legen, just in case! Eller, ta en telefon til PET-senteret, spør om dette kan være en bivirkning.

hmm... da, får jeg vel bare krype til korset og ringe legen...

Takk for hjelpen Shira :o)

Skrevet

hmm... da, får jeg vel bare krype til korset og ringe legen...

Takk for hjelpen Shira :o)

Nå var det egentlig ikke så mye hjelp jeg kunne komme med, dessverre.

Gi en lyd da, om du får noen kloke svar fra legen.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1210846358' post='3875147]

Nå var det egentlig ikke så mye hjelp jeg kunne komme med, dessverre.

Gi en lyd da, om du får noen kloke svar fra legen.

litt hjelp var det jo =)

Ja, jeg skal gi beskjed når jeg en gang får tak i den mannen.. ;-p

Har heldigvis en fin nevrolog på mssiden, som svarer ganske kjapt, så nå sitter jeg egentlig bare å venter på at hun skal svare igjen =))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...