Gå til innhold

Erfaring med bruk av minrin tabletter?

Gjest forsiktig optimist..

Anbefalte innlegg

Gjest forsiktig optimist..

Hvor lang tid ble det brukt, mener legen sa at en ikke kan bruke det lenger enn 3 mnd. Har blitt brukt i 2 mnd nå med gradvis bedre resultat. Noen som har brukt det lenger enn 3 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ei jente på 12 som har brukt minirin over mange år! Har ikke fått beskjed om at det kun kan brukes i 3 mnd, men blitt bedt om å ha opphold med jevne mellomrom for å se om ting har rettet på seg. Det minirin gjør er å erstatte et naturlig hormon som regulerer urinproduksjon om natten, og erfaring tilsier at kunstig tilførsel kan gjøre at produksjonen kommer i gang. Hun hadde veldig god effekt, men måtte bruke største dose. De siste to-tre årene har hun brukt det kun som ekstra sikkerhet når hun overnatter borte, ellers er hun tørr bortsett fra et og annet uhell en sjelden gang. Har yngre søsken som det ikke har hatt så god effekt på, men der har jeg kanskje vært for utålmodig. Merker at mengden blir mindre, men når bleia fortsatt er våt etter ei ukes tid har jeg kuttet ut og ventet et par mnd før neste forsøk. Med søstra var det helt stopp ganske kjapt. Hørte engang at det ikke hadde effekt dersom ungen ikke var moden for det, så jeg stresser ikke så veldig med det. Men etter ei natt med to sengeskift - å som jeg gleder meg til alle er tørr på natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest en som synes minirin er flott!!!

Har ei jente på 12 som har brukt minirin over mange år! Har ikke fått beskjed om at det kun kan brukes i 3 mnd, men blitt bedt om å ha opphold med jevne mellomrom for å se om ting har rettet på seg. Det minirin gjør er å erstatte et naturlig hormon som regulerer urinproduksjon om natten, og erfaring tilsier at kunstig tilførsel kan gjøre at produksjonen kommer i gang. Hun hadde veldig god effekt, men måtte bruke største dose. De siste to-tre årene har hun brukt det kun som ekstra sikkerhet når hun overnatter borte, ellers er hun tørr bortsett fra et og annet uhell en sjelden gang. Har yngre søsken som det ikke har hatt så god effekt på, men der har jeg kanskje vært for utålmodig. Merker at mengden blir mindre, men når bleia fortsatt er våt etter ei ukes tid har jeg kuttet ut og ventet et par mnd før neste forsøk. Med søstra var det helt stopp ganske kjapt. Hørte engang at det ikke hadde effekt dersom ungen ikke var moden for det, så jeg stresser ikke så veldig med det. Men etter ei natt med to sengeskift - å som jeg gleder meg til alle er tørr på natta!

En av guttene ( 10 år) mine hadde meget god effekt av Minirin smeltetabletter. Etter å ha brukt de 3 mnd sluttet han og var da helt tørr.

En yngre bror( 8 år) går fortsatt på minirin og er tørr de nettene han følger opplegget slavisk, dvs at han ikke drikker en time før han tar tablettene + dobesøk et par ganger før han sovner.

For en eldre bror hadde ikke tablettene noen innvirkning, han ble "tørr av seg selv".

Vi fikk resept på minirin smeltetabletter for et års bruk.

Legen vår ville at vi skulle stoppe etter 3 mnd, tror dette var for å se om kroppen kunne klare å være tørr på egenhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...