Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et partytelt med vegger som festes i hverandre med borrelås. Men så er "problemet" at vi ikke får festet veggene til gulvet slik at de holder seg i ro i vinden. Jeg er åpen for forslag til hva som kan brukes, noen tips? Vi skal kunne trekke fra veggene når vi drar derfra (er på campingen), så noe permanent må det ikke være.

Vet noen hvor de selger litt brede klyper? Jeg ser for meg at jeg kan klype i veggen og feste klypen til terrassegulvet. Altså hekte av etter behov. De selger duklodd, men jeg tror det har lite for seg?

Gjest mallet
Skrevet

Tregulv? Kjøp borrelåsbånd og feste til gulvet med stift/spiker, og sy motsatt side av borrelåsbåndet på teltduken.

Skrevet

Tregulv? Kjøp borrelåsbånd og feste til gulvet med stift/spiker, og sy motsatt side av borrelåsbåndet på teltduken.

Det er tregulv ja. Jo det er en mulighet, men er slike borrelåser bra nok om det blåser rett inn fra havet tro....? Takk

Skrevet

En venn av meg satte akkurat opp partytelt og har hatt samme problem. Han har løst det i år ved å lege små hull langs nederkanten på teltet hvor han har festet maljer i (tror det heter det - sånne metallrundinger med hull i så det ser fint ut fra begge sider) så har han kjøpt noen fine, små bøyler på jernvaren som han skrur fast i gulvet. De minner meg litt om slik man fortøyer båt i men i minimal str, max en cm høye. Så fester han maljene i disse bøylene når veggene er trukket for - ser hvertfall veldig profft ut - om du idet hele tatt forstod hva jeg prøvde å beskrive :)

Gjest mallet
Skrevet

Det er tregulv ja. Jo det er en mulighet, men er slike borrelåser bra nok om det blåser rett inn fra havet tro....? Takk

Kommer sikkert an på borrelåsen :) Eventuelt kan du gjøre det samme med trykknapper. Eller sy fast hemper i teltduken som du fester i kroker som du skrur i gulvet.

Skrevet

En venn av meg satte akkurat opp partytelt og har hatt samme problem. Han har løst det i år ved å lege små hull langs nederkanten på teltet hvor han har festet maljer i (tror det heter det - sånne metallrundinger med hull i så det ser fint ut fra begge sider) så har han kjøpt noen fine, små bøyler på jernvaren som han skrur fast i gulvet. De minner meg litt om slik man fortøyer båt i men i minimal str, max en cm høye. Så fester han maljene i disse bøylene når veggene er trukket for - ser hvertfall veldig profft ut - om du idet hele tatt forstod hva jeg prøvde å beskrive :)

Ja tusen takk! Tenker det ikke er noen sak å få på de maljene. Trykker dem vel bare på og lager hull etterpå? Det var jo kjempelurt.

Skrevet

Kommer sikkert an på borrelåsen :) Eventuelt kan du gjøre det samme med trykknapper. Eller sy fast hemper i teltduken som du fester i kroker som du skrur i gulvet.

Ja hemper er også en mulighet jeg ikke har tenkt på :)

Skrevet

Ja tusen takk! Tenker det ikke er noen sak å få på de maljene. Trykker dem vel bare på og lager hull etterpå? Det var jo kjempelurt.

Han gjorde det omvendt; lagde hull først også klemte de på. Men det spørs vel kanskje mest på stoffet. Hans telt er ganske tykkt.

Skrevet

så genialt :)

Skrevet

Han gjorde det omvendt; lagde hull først også klemte de på. Men det spørs vel kanskje mest på stoffet. Hans telt er ganske tykkt.

Javel, ja det er igrunnen vårt også. Mange takk, det blir nok både den letteste og rimeligste måten :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...