Gå til innhold

Vet du noe om planting av anemoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant noen vakre blomster (knoller) på plantasjen. Planta dem ut for ca 2 uker siden. De ser ikke ut som vanlig løk, men er flate og ganske rare. :)

Grafsa litt i jorda i dag, og da ser jeg at knollene har fått et litt "slimete" og hårete belegg rundt, hvitt. For mitt utrenede øye kan det se ut som om de holder på å råtne(??) De har fått bra jord, gjødning og vann de kveldene det har vært steikvarme på terrassen. Ser ikke tegn til spirer enda. Er dette normalt? Noen som har plantet anemoner som har litt erfaring?

Skrevet

Øh, anemoner er et sjølevende koralldyr - er du sikker på at det er dette du har plantet? I såfall skal de nok neppe i jorda:-)

Skrevet

Øh, anemoner er et sjølevende koralldyr - er du sikker på at det er dette du har plantet? I såfall skal de nok neppe i jorda:-)

Det er vel sjøanemoner, det..?

Gjest prust
Skrevet

Jeg plantet anemoner for en del år siden, men husker ikke helt hvordan jeg gjorde det. Stod det ingenting på pakka om hvordan du skulle gjøre det og hvor lang tid det skulle ta før de spirte?

Du kan vel ikke gjøre annet enn å vente å se...., evt ringe Plantasjen og høre-

Skrevet

Haha, hadde det vært så galt fatt her i gården så burde jeg være et helt annet sted enn ute blant folk... ;)

Dette er anemoner! Vakre?

http://www.naturehills.com/product/de_caen_anemone.aspx

Fant forresten ut at hvit- og blåveis er i anemone-slekten (?). Blir iallefall kalt anemoner på mange nettsteder. Så vet jeg det ;)

Skrevet

Det er vel sjøanemoner, det..?

ja, tror det er det Bookworm mener ;)

Skrevet

Jeg plantet anemoner for en del år siden, men husker ikke helt hvordan jeg gjorde det. Stod det ingenting på pakka om hvordan du skulle gjøre det og hvor lang tid det skulle ta før de spirte?

Du kan vel ikke gjøre annet enn å vente å se...., evt ringe Plantasjen og høre-

Nei, det stod kun plateinstrukser om hvor langt ned, avstand, når plante og når blomstrer den osv. Det stod også at den kan bli i jorden i 3-5 år før den tas opp, deles og plantes på nytt.

Leste på et engelsk planteforum at det var flere som hadde problemer med å få den til å komme igjen neste år. En av dem hadde gravd ned knollene i en terrakottapotte, og neste år kom dem opp! Selv om de ikke hadde kommet på et par år... Så merkelig. Spennende å se om det skjer noe ;) Takk for svar :)

Skrevet

Haha, hadde det vært så galt fatt her i gården så burde jeg være et helt annet sted enn ute blant folk... ;)

Dette er anemoner! Vakre?

http://www.naturehills.com/product/de_caen_anemone.aspx

Fant forresten ut at hvit- og blåveis er i anemone-slekten (?). Blir iallefall kalt anemoner på mange nettsteder. Så vet jeg det ;)

Blå- og hvitveis heter i alle fall anemoner i Danmark, tror jeg...

Skrevet

Jeg plantet anemoner for noen år siden. Syns jeg husker at knollene skulle ligge litt i vann først, for at det skulle gå fortere. Tror du bare skal smøre deg med tålmodighet :-)

Skrevet

Blå- og hvitveis heter i alle fall anemoner i Danmark, tror jeg...

oh. Lærer stadig noe nytt! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...