linko Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Her er min huskeliste til 17. mai - hva har jeg glemt? - stryk bunadsskjorter (har lett fram alt bunadstilbehør) - puss sko og støvletter - bake skuffkake og vaffelrøre for korpset - sy på stjerne (på korpsuniform) - let fram flagg og div. 17.mai effekter - heng ut balkongflagg - finn lue til 6-åringen som "går til" bunaden (her vil jeg nok slite litt, har dere tips?)... - finn lys ulltrøye som 6-åringen kan ha innom bunaden - finn fram klær som muligens kan gå på meg (er 6 mnd gravid) - vask korpshansker - finn fram hårstikk og sløyfer / flett kinafletter Vi kommer ikke til å ha noe bespisning hjemme, frokost i bhg. og middag på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 På min huskeliste står det "NB - sjekk strømper!". Det gjelder ren, pen strømpebukse til jentungen, rene sokker til guttungen og hel strømpebukse i riktig farge til meg selv. Sånt er kjipt å glemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 På min huskeliste står det "NB - sjekk strømper!". Det gjelder ren, pen strømpebukse til jentungen, rene sokker til guttungen og hel strømpebukse i riktig farge til meg selv. Sånt er kjipt å glemme. Og da jeg leste ditt innlegg, kom jeg på at jeg har glemt akkurat dette! Takk, Mrs. Wallace! *iler ut for å skrive huskelapp* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hm, er det 17.mai snart, altså..? Skal ikke avgårde før ved 9-tiden på 17. mai, så det går seg nok til :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 På min huskeliste står det "NB - sjekk strømper!". Det gjelder ren, pen strømpebukse til jentungen, rene sokker til guttungen og hel strømpebukse i riktig farge til meg selv. Sånt er kjipt å glemme. Akkurat det har jeg gjort... jaktet i går på en litt tykkere strømpebukse (brun) til drillpiken), fant 40 den men med det været som er meldt her på lørdag synes jeg litt synd på drillerne ja. Kjempekort miniskjørt og tynnstrømpebukse! Det blir nok ulltrøye innom drilljakken og ulvangsokker i støvlettene... Paraply må jeg vel også finne fram... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Lue til bunaden kan du finne på Cubus. Er 6-åringen en gutt? I fjor hadde i hvert fall Cubus en svart skyggelue med øreklaffer som de solgte som tilbehør til barne"bunadene". (Hvis 6-åringen er jente, hadde Cubus skaut som matchet jentedraktene.) På min liste står det også klipping av plen, inkl. kantklipping plante blomster i krukker på terrassen (toget går rett forbi her...) rengjøring av hele huset Kjøp inn grillmat m. tilbehør og lag gele tenke ut hvordan vi alle skal kle oss i det anmeldte regnværet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Og da jeg leste ditt innlegg, kom jeg på at jeg har glemt akkurat dette! Takk, Mrs. Wallace! *iler ut for å skrive huskelapp* Oi, så hyggelig at jeg kunne være til nytte med sånt. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Lue til bunaden kan du finne på Cubus. Er 6-åringen en gutt? I fjor hadde i hvert fall Cubus en svart skyggelue med øreklaffer som de solgte som tilbehør til barne"bunadene". (Hvis 6-åringen er jente, hadde Cubus skaut som matchet jentedraktene.) På min liste står det også klipping av plen, inkl. kantklipping plante blomster i krukker på terrassen (toget går rett forbi her...) rengjøring av hele huset Kjøp inn grillmat m. tilbehør og lag gele tenke ut hvordan vi alle skal kle oss i det anmeldte regnværet... Rengjøring av huset trengs virkelig, men prioriteres ikke... Skal være hjemme med nyoperert barn til uka, så jeg regner med at en del husvask blir gjort unna da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Rengjøring av huset trengs virkelig, men prioriteres ikke... Skal være hjemme med nyoperert barn til uka, så jeg regner med at en del husvask blir gjort unna da. Vi får gjester, ellers hadde nok jeg også nedprioritert det... Får sikkert syke barn til uka, det er jo meldt drittvær på 17. mai :-p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Akkurat det har jeg gjort... jaktet i går på en litt tykkere strømpebukse (brun) til drillpiken), fant 40 den men med det været som er meldt her på lørdag synes jeg litt synd på drillerne ja. Kjempekort miniskjørt og tynnstrømpebukse! Det blir nok ulltrøye innom drilljakken og ulvangsokker i støvlettene... Paraply må jeg vel også finne fram... Ullbokser fra Kari Traa under longsen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Lue til bunaden kan du finne på Cubus. Er 6-åringen en gutt? I fjor hadde i hvert fall Cubus en svart skyggelue med øreklaffer som de solgte som tilbehør til barne"bunadene". (Hvis 6-åringen er jente, hadde Cubus skaut som matchet jentedraktene.) På min liste står det også klipping av plen, inkl. kantklipping plante blomster i krukker på terrassen (toget går rett forbi her...) rengjøring av hele huset Kjøp inn grillmat m. tilbehør og lag gele tenke ut hvordan vi alle skal kle oss i det anmeldte regnværet... Skal man vaske huset til 17. mai?! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Noen fordeler er det med å kunne sette bort hele feiringa til far og stemor og bare ha sin egen bunadskjorte å sørge for. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Dette må jeg se nøyere på i kveld - har heldigvis fri i morgen til å gjøre de siste innkjøpene. Nå skal jeg ut og kjøpe strømpebukser til jentene og strømper til meg sev + bunadsskko til meg. Har kjøpt is og pølser. Vet ikke om jeg skal bake noe. Må kanksje sjekke flaggene i kveld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klaymen Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg skal "bare" klippe gresset, plante fine blomster, se om dressen til 7-åringen er krympet fra i høst, siden han har vokst 4cm på rekordtid, og kjøpe sko til ham, alt i morgen etter jobb ;-) Den plantinga tror jeg nok blir nedprioritert.... Bunad har jeg ikke, vet ikke om det er heldigvis eller dessverre, litt begge deler egentlig. Mat er i hus, vi skal bare ha én gjest :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Skal man vaske huset til 17. mai?! Man skal vel ikke typisk vaske huset til 17. mai, men man bør vel fyke over det verste med en støvsuger og rydde alt rælet som er overalt når man skal ha huset fullt av gjester... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hm, er det 17.mai snart, altså..? Skal ikke avgårde før ved 9-tiden på 17. mai, så det går seg nok til :-). hehe, her også. Dvs vi skal avgårde tidligere enn kl 9, men har ikke begynt å detaljplanlegge løpet ennå. Det tar vi i morgen kveld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 hehe, her også. Dvs vi skal avgårde tidligere enn kl 9, men har ikke begynt å detaljplanlegge løpet ennå. Det tar vi i morgen kveld. Denne tråden har hatt en misjon, jeg sjekket faktisk skjortene til gutta på bakgrunn av den. Og fant ut at jeg bør ut på en liten handletur i morgen... (men har noe bare litt smått i bakhånd, da). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Kjøp Compede! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jamvold Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Ikke minst så må bunaden prøves! Her hos oss viste det seg at eldstemann ikke kunne bruke sin fordi han hadde blitt så mye høyere dette året. Prøv også penskoene om de er riktig størrelse enda til ungene. Passe på at man ikke går tom for sminkesaker og barberskum! Sjekke penskjorta til far om den er ren og ikke krøllete. Som regel kommer disse fedrene sent om kvelden før det skal være selskap e.l. og må ha sine klær vasket! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Gammelt triks; Sportstape på hæl etc/plasser utsatt for gnagsår. Tas på om morgenen for å unnga nagsår i løpet av dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.