Gjest trygghet Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Kort og konsist - og helt korrekt. Men jeg lurer litt på hvordan man klarer å få dem til å høre. mvh Skal du få barnet til å høre og endre atferd til det positive så er man nødt til å lete etter noe positvt med ungen. Hørte på en fantastisk dyktig foredrager som sa akkuratt det. Hun har skrevet boka "Trygg". Vil anbefale deg å lese den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Skal du få barnet til å høre og endre atferd til det positive så er man nødt til å lete etter noe positvt med ungen. Hørte på en fantastisk dyktig foredrager som sa akkuratt det. Hun har skrevet boka "Trygg". Vil anbefale deg å lese den. Her var det snakk om å få foreldrene til å høre og skjønne at barnet deres er under pari hva adferd og alminnelig folkeskikk angår. Og at de må ta nye grep på dette området i stedet for å jatte med ungen samme hvor ille det er. Det er håpløst å lære et barn at du ikke kan terrorisere og vandalisere hos dine venner om foreldrene lar barnet tro at det er helt greit. Barn blir for øvrig fryktelig uttrygge av å ikke bli stilt rimelige krav til. Uten krav og forventninger formidler man til barnet at man over hodet ikke har tro på at de klarer noe. Uten grenser flyter tilværelsen ut og blir uttrygg. Barn blir selvsagt også uttrygge av å ikke ha tilegnet seg de sosiale ferdighetene som er normalt og forventet for alderen. Det setter dem i stadige konflikter og problemer som de mangler forutsetning for å løse. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Ja, det sa Staff om han "fine faren" i Østerrike også. At man en gang har vært spedbarn og uskyldig fritar ingen fra normal folkeskikk! Jepp. Jeg har en stor forkjærlighet for å forholde meg til dagens virkelighet. Ungen oppførere seg slemt, egoistisk, vrangt og vanskelig. Og det finnes ikke det minste søtt eller uskyldig. Og han er ikke så liten og hjelpesløs at han ikke kan gjøre noe med det. Det vil jo være å ynkeliggjøre store barn og voksne folk om man skulle tenke på dem som babyer. Jeg vil i hvert fall foretrekke en klar tilbakemelding om jeg gjør noe dumt, fremfor å bli sett på som en baby. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trygghet Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Her var det snakk om å få foreldrene til å høre og skjønne at barnet deres er under pari hva adferd og alminnelig folkeskikk angår. Og at de må ta nye grep på dette området i stedet for å jatte med ungen samme hvor ille det er. Det er håpløst å lære et barn at du ikke kan terrorisere og vandalisere hos dine venner om foreldrene lar barnet tro at det er helt greit. Barn blir for øvrig fryktelig uttrygge av å ikke bli stilt rimelige krav til. Uten krav og forventninger formidler man til barnet at man over hodet ikke har tro på at de klarer noe. Uten grenser flyter tilværelsen ut og blir uttrygg. Barn blir selvsagt også uttrygge av å ikke ha tilegnet seg de sosiale ferdighetene som er normalt og forventet for alderen. Det setter dem i stadige konflikter og problemer som de mangler forutsetning for å løse. mvh Hvis du er sikker på at det er foreldrene som er årsaken så tror jeg ikke det er lurt å ta deg på oppgaven om forbedring. Det kan til og med være vanskelig for både ppt og psykologer. Ønsker du å hjelpe ungen til bedre atferd så er det best at du leter etter noe positivt. Det kan også være en stor utfordring men lettere enn å endre på foreldrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fælt å si men.. Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Min sønn hadde også en sånn venn som heldigvis flyttet! Forskjellen var at min sønn ville leke med denne gutten - så jeg valgte å skjule mine antipatier og heller makere mine meninger og mine nei på en klar og tydelig måte. Men du verden det var slitsomt, så jeg pustet lettet ut da gutten flyttet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hvis du er sikker på at det er foreldrene som er årsaken så tror jeg ikke det er lurt å ta deg på oppgaven om forbedring. Det kan til og med være vanskelig for både ppt og psykologer. Ønsker du å hjelpe ungen til bedre atferd så er det best at du leter etter noe positivt. Det kan også være en stor utfordring men lettere enn å endre på foreldrene. Jeg har kun kommentert hovedinnlegget. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.