Gå til innhold

Tilleggsavgift på årsavgiften!?!

Anbefalte innlegg

Gjest passeirritert
Skrevet

Jeg kom til å betale årsavgiften en uke for sent, og fikk i dag en tilleggsavgift/varsel om avskilting pålydende kr 250,- Jeg ble overrasket, for jeg har aldri opplevd slik fra andre firmaer. Det står riktignok på første faktura at det vil komme et tillegg dersom man betaler for sent, men det gikk bare en uke over fristen, og de har ikke hatt bry med å sende purringer. 250 kr er dessuten nesten 10% av hele årsavgiften! Er det noen vits i å klage på dette?

Skrevet

Nei, ingen vits. Om du bare er en eller to dager for sent, spiller ingen rolle for staten.... :(

Gjest mandolina
Skrevet

Stat og kommune har sine egne regler for hva de vil kreve inn i purregebyr og morarenter.

På regningen for årsavgiften står det:

"Avgift som ikke er betalt ved betalingsfristen blir forhøyet med tilleggsavgift."

Så du får ikke medhold, hvis du klager.

Det er staten som setter reglene og de krever også inn pengene, slik som bukken og havesekken.

Hilsen

Skrevet

Lånekassen er akkurat likedan. Neppe noen vits å klage, men du kan jo alltids prøve.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Når det gjelder årsavgifta er et par dager nok. Og hvordan du kan tenke på å klage så lenge det står på originalfakturaen at det kommer tillegg ved for sen betaling skjønner ikke jeg.

Skrevet

Ingen vits i å klage, det nytter ikke. Betaler du en dag for sent så får du tilleggsavgift.

Utrolig hva staten kan tillate seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...