Gå til innhold

fortsettelse av klymdia tråden

Anbefalte innlegg

Gjest ringe legen
Skrevet

Jeg skrev et innlegg for noen dager siden ang det å fortelle han jeg holder på med, at jeg har fått klamydia.

Det gikk fint! Men jeg fant ut at jeg hadde tatt dobbeldose, altså to piller istedet for en som jeg egentlig burde tatt. Den andre skulle egentlig vært til han. Da jeg pratet med han så spurte han om jeg kunne ordne ny resept til han så han slapp gå til legen selv. Jeg skal ringe legen imorgen, men bør jeg si sannheten og be henne sende ny resept? Eller skal jeg si at jeg har mistet resepten, og derfor trenger ny? Jeg tenker at dersom jeg sier sannheten så sier de kanskje at siden det ikke er til meg så får jeg heller ikke ny resept?

Gjest mandolina
Skrevet

Når du fikk resept på piller til vennen din i utgangspunktet, så får du sikkert ny resept, når du forteller sammenhengen.

Hilsen

Gjest ringe legen
Skrevet

Når du fikk resept på piller til vennen din i utgangspunktet, så får du sikkert ny resept, når du forteller sammenhengen.

Hilsen

jeg fikk ikke resept til han, men i esken med pillene så var det to piller, selv om jeg bare skulle ta en..

Gjest Si sannheten du
Skrevet

Si sannheten at du har spist begge, da kan de fortelle om evnt. bivirkninger eller slikt pga. dobbeldosen.

Hvis du da ikke får resept, hvilket jeg tviler på at du ikke får, så får typen selv ordne dette.

Du har fått Klamydia av han, så skal du ordne respekt så han slipper unna skikkelig billig.

Selv om han ikke har gjort dette med vilje og ikke fortjener noen straff så er det ikke så galt at han må ta ansvar for ting og tang, han har jo tross alt sex, og ordner opp i også negative ting og ikke bare enkle og positive ;)

Gjest ringe legen
Skrevet

Si sannheten at du har spist begge, da kan de fortelle om evnt. bivirkninger eller slikt pga. dobbeldosen.

Hvis du da ikke får resept, hvilket jeg tviler på at du ikke får, så får typen selv ordne dette.

Du har fått Klamydia av han, så skal du ordne respekt så han slipper unna skikkelig billig.

Selv om han ikke har gjort dette med vilje og ikke fortjener noen straff så er det ikke så galt at han må ta ansvar for ting og tang, han har jo tross alt sex, og ordner opp i også negative ting og ikke bare enkle og positive ;)

Det er ikke det at han kvier seg for å gå til legen. Han pleier å være flink til å teste seg, pluss at man trenger kun levere urinprøve for å teste klamydia. Men det er mere det at han synes det er både stress å ta seg fri fra jobben for å få resept, pluss at han også må vente en del dager på resultatet før han får resept. Derfor tenkte vi det var enklere at jeg ordnet det.

Gjest ringe legen
Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg må si at jeg har mistet resepten. Jeg er nemlig ikke helt sikker på om jeg skulle tatt begge pillene eller bare en. Jeg ser på nettet at noen steder anbefaler 500mg og andre steder anbefaler 1g, og siden jeg ikke leste doseringen legen anbefalte så er jeg ikke sikker på hva det var meningen at jeg skulle ta.

Så til neste spørsmål.. dersom jeg sier at jeg har mistet resepten, kan legekontoret finne ut at jeg allerede har tatt ut pillene jeg fikk for den første resepten?

Siste alternativ er rett og slett bare å spørre om en resept til han. Alle jeg har snakket med som har tatt denne antiniotikaen har fortalt at de fikk piller til kjæresten sin også av legen, så jeg burde jo egentlig også ha fått det.

Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg må si at jeg har mistet resepten. Jeg er nemlig ikke helt sikker på om jeg skulle tatt begge pillene eller bare en. Jeg ser på nettet at noen steder anbefaler 500mg og andre steder anbefaler 1g, og siden jeg ikke leste doseringen legen anbefalte så er jeg ikke sikker på hva det var meningen at jeg skulle ta.

Så til neste spørsmål.. dersom jeg sier at jeg har mistet resepten, kan legekontoret finne ut at jeg allerede har tatt ut pillene jeg fikk for den første resepten?

Siste alternativ er rett og slett bare å spørre om en resept til han. Alle jeg har snakket med som har tatt denne antiniotikaen har fortalt at de fikk piller til kjæresten sin også av legen, så jeg burde jo egentlig også ha fått det.

Si sannheten, du.

Gjest ringe legen
Skrevet

Si sannheten, du.

Altså at jeg bare sier at jeg trenger en resept til han også?

Skrevet

Altså at jeg bare sier at jeg trenger en resept til han også?

Ja. Ville også sagt det med at du tok begge pillene.

Men altså, leger pleier vel ikke å være sære med å skrive ut en engangsdose mot klamydia til folk som har hatt sex med noen som har fått påvist klamydia. Tror ikke det er noe problem. Det er ikke noe poeng i å juge, så det er like greit å la være.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...