Gjest mammamiaaa Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Dere har kanskje merket at små babyer lager ulike lyder som har ulik mening. Jeg har en 6 uker gammel baby og begynner så vidt å høre forskjell på hva de ulike lydene og gråtelydene betyr. Blant annet sier hun Neeeeh når hun er sulten, er hun ekstra sulten - hvis hun har sovet lenge, da lager hun sur trutmunn og gråter så sårt buhuuu neeeeh.... Er hun trøtt sier hun aaaauuuuuuu Har merket hun sier giiii i det siste, noen som vet hva det betyr? Har dere andre babylyder dere har klart å tolke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Tipper det betyr: hun ønsker seg en biiiil Seriøst så husker jeg ikke helt at jeg kunne tolke gråtelydene slik og slik da de var såå små. Du er flink 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Har merket at når hun sier giii så er det ofte når hun verken vil ha pupp eller smokk og ikke vil sove... kan det være hun har vondt? Skal prøve å notere meg hver gang hun gråter hva hun "sier" og hva løsningen ble. F.eks. når hun sier neeeh og blir fornøyd når hun får pupp, ok da betyr det sulten, og sier hun aaaaaaaau og ikke vil ha pupp eller smokk og roer seg etter en liten stund når jeg har lagt henne og vil sove, da betyr det trøtt. Vanskelig å vite når ungen har det vondt i alle fall, er jo ofte de skriker pga mageknipe, så skulle likt å vite hvilken skrikelyd det er liksom... lurer på om det kan være giii.... men så er vel babyer ulike og, kanskje noen lager andre lyder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Det handlet om nøyaktig dette i en Oprah-episode en gang, noen link har jeg ikke, men kanskje det går an å finne noe ved å søke på oprah.com. Mener å huske at forskeren i programmet også var kommet fram til at Neeh betyr sulten, det hadde visst å gjøre med lydene de lager samtidig som de gjør die-tungebevegelsene når de er sultne.. dette ligger laangt bak i hukommelsen, men du kan jo gjøre et søk ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 http://www.oprah.com/tows/slide/200611/20061113/slide_20061113_350_102.jhtml Veldig interessant fra Oprah... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeirB Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Det handlet om nøyaktig dette i en Oprah-episode en gang, noen link har jeg ikke, men kanskje det går an å finne noe ved å søke på oprah.com. Mener å huske at forskeren i programmet også var kommet fram til at Neeh betyr sulten, det hadde visst å gjøre med lydene de lager samtidig som de gjør die-tungebevegelsene når de er sultne.. dette ligger laangt bak i hukommelsen, men du kan jo gjøre et søk ;-) Det blir ikkje det samme for der må du huske på at de snakker engelsk, så "neeeh" på engelsk betyr ikkje det samme som "neeeh" på norsk, selvfølgelig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Det blir ikkje det samme for der må du huske på at de snakker engelsk, så "neeeh" på engelsk betyr ikkje det samme som "neeeh" på norsk, selvfølgelig! Se linken ovenfor; der hadde hun kommet til at alt babyspråk er likt overalt...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Det blir ikkje det samme for der må du huske på at de snakker engelsk, så "neeeh" på engelsk betyr ikkje det samme som "neeeh" på norsk, selvfølgelig! Jeg har sett programmet, de mente at babylydene var internasjonale, for de hadde studert babyer fra ulike land, og det viste seg at de lagde de samme lydene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.