Gumman Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Er i år for første gang tante til en konfirmant, og han ønsker seg selvsagt penger. Er ikke fadder. Hvor mye er det vanlig å gi? Tenkte kanskje tusen kroner, men er både redd for at det er for lite eller for mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Vi har en konfirmantnevø om et år, så dette er interessant for meg også. Når jeg leser i avisen at konfirmanter drar inn opp til 40 000 på den store dagen blir jeg nesten skremt. Jeg hater i utgangspunktet pengegaver selvom jeg skjønner at de ønsker seg dette. Er det ingen andre gaver til konfirmant som kan være stas? Kan vi utvide tråden til både å gjelde penger og evt gaver til gutt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg er tante til en som konfirmerte seg for to år siden, og en som konfimerte seg seg for tre år siden. De fikk begge 1000 av meg og min familie. Den andre tanten på samme side som meg ga også 1000 til konfirmanten. Tanter og onkler på den andre siden ga 300-500. Jeg synes 1000 var et greit beløp å gi disse to gangene, men det viktigste er at man ikke gir mer enn man har anledning til. Neste år er det et annet av mine tantebarn som skal konfimeres, tror vel summen blir den samme da også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EnSomHarPrøvd Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Vi har en konfirmantnevø om et år, så dette er interessant for meg også. Når jeg leser i avisen at konfirmanter drar inn opp til 40 000 på den store dagen blir jeg nesten skremt. Jeg hater i utgangspunktet pengegaver selvom jeg skjønner at de ønsker seg dette. Er det ingen andre gaver til konfirmant som kan være stas? Kan vi utvide tråden til både å gjelde penger og evt gaver til gutt? Skjønner "frustrasjonen" din. Syns alltid det er vanskelig å gi gaver i "nye" situasjoner. Men i vår familie begynte konfirmasjonene i fjor. Vår tenåring fikk fra tanter og onkler 1000 kr, og fra faddere mellom 500 og 1000. Syns man skal gi etter det man har råd til, men om man har flere tantebarn bør man være konsekvent og gi likt. Ikke noe stas når man gjør forskjell på søsken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Det er i hvert fall ikke for lite. Siden du er tante, kan heller ingen bli støtt over at det er "for mye". Bare tenk over hvor mange fler nieser og nevøer dere har, slik at dette ikke "sprenger budsjettet" for årene som kommer :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Vi har en konfirmantnevø om et år, så dette er interessant for meg også. Når jeg leser i avisen at konfirmanter drar inn opp til 40 000 på den store dagen blir jeg nesten skremt. Jeg hater i utgangspunktet pengegaver selvom jeg skjønner at de ønsker seg dette. Er det ingen andre gaver til konfirmant som kan være stas? Kan vi utvide tråden til både å gjelde penger og evt gaver til gutt? Nesten alle andre gaver er "bedre" enn penger, synes jeg. Synes at det er så lite omtanke i penger... men det er nå min mening, konformantene selv setter pris på penger akkurat der og da. Men mon tro om det ikke er mer stas med noe mer varig enn sedler når de blir litt eldre? Vi har en liten hageflekk, og konfirmantene våre har vært veldig glade for et tre de har fått av sine søsken til konfirmasjonen. Altså plommetre, kirsebærtre osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Da sønnen min ble konfirmert fikk han 1000 av tanter og onkler, dette hadde de avtalt seg i mellom! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Det er iallefall ikke for lite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 En "regel" i min manns familie er at vi gir 500kr til tantebarn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Takk for svar. Da blir det nok til at jeg lander på kr 1.000,-. Er for øvrig enig i at penger er en stusselig gave. På den annen side er det bedre å gi ham det han ønsker seg enn å kjøpe en ting han ikke blir veldig glad for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Som tante + onkel har vi gikk 500,- + en foldekniv til 300 (?). Synes det er koselig med en liten gave også. 1000,- er i hvertfall ikke for lite! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.