Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Er det farlig med åreknuter? Og hvor tydelige og tjukke skal blodårene være før en kaller dem åreknuter?

Jeg har mengder av tydelige blodårer på hele det høyre beinet, fa lysken til stortåa, og noen av dem er ganske tjukke. Men de er ikke vonde eller ubehagelige i det hele tatt - selvsagt ikke så veldig vakre, da men....

Svigermor viste stor bekymring for meg angående dette i dag. Hun mener helt klart at jeg må ta kontakt med lege for å høre om jeg skal fjerne dem.

Men hvorfor det da? Er det bare for det kosmetiske? Elller er det virkelig farlig med åreknuter? Hva kan skje, i verste fall?

Må legge til at min mor har akkurat samme type bein som meg - i alle farger - lilla, blå, grønn :-D

Skrevet

Tykke åreknuter bør sjekkes - har det ikke noe med risiko for blodpropp å gjøre, tro?

Skrevet

Åreknuter er ikke farlig.Har selv hatt åreknute,den var ganske stor.jeg fikk den fjernet da jeg ble veldig hoven i beinet når jeg sto mye.Den var også ganske stygg å se på,så jeg er glad jeg er kvitt den.

Linnea

Skrevet

Jeg kjenner en som ble opreret for åreknuter i beina - der var det også snakk om en "familiesvakhet".

Én ting er det kosmetiske, men min bekjent fikk høre at det hadde blitt så mange og store at det var stor fare for at det ville svekke blodsirkulasjonen, og vedkommende fikk høre at åreknutene burde vært tatt for lenge siden.

Nå var vedkommende på operasjonstidspunktet mye eldre enn du er nå, og var sikkert mye verre "angrepet" enn du er nå, men det skader ikke å be om jevnlig vurdering fra lege.

Gjest mora2
Skrevet

Min mor har fjernet flere åreknuter, men mest fordi de var smertefulle..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...