Gjest prust Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Er det farlig med åreknuter? Og hvor tydelige og tjukke skal blodårene være før en kaller dem åreknuter? Jeg har mengder av tydelige blodårer på hele det høyre beinet, fa lysken til stortåa, og noen av dem er ganske tjukke. Men de er ikke vonde eller ubehagelige i det hele tatt - selvsagt ikke så veldig vakre, da men.... Svigermor viste stor bekymring for meg angående dette i dag. Hun mener helt klart at jeg må ta kontakt med lege for å høre om jeg skal fjerne dem. Men hvorfor det da? Er det bare for det kosmetiske? Elller er det virkelig farlig med åreknuter? Hva kan skje, i verste fall? Må legge til at min mor har akkurat samme type bein som meg - i alle farger - lilla, blå, grønn :-D 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Tykke åreknuter bør sjekkes - har det ikke noe med risiko for blodpropp å gjøre, tro? 0 Siter
linnea72 Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Åreknuter er ikke farlig.Har selv hatt åreknute,den var ganske stor.jeg fikk den fjernet da jeg ble veldig hoven i beinet når jeg sto mye.Den var også ganske stygg å se på,så jeg er glad jeg er kvitt den. Linnea 0 Siter
morsan Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Jeg kjenner en som ble opreret for åreknuter i beina - der var det også snakk om en "familiesvakhet". Én ting er det kosmetiske, men min bekjent fikk høre at det hadde blitt så mange og store at det var stor fare for at det ville svekke blodsirkulasjonen, og vedkommende fikk høre at åreknutene burde vært tatt for lenge siden. Nå var vedkommende på operasjonstidspunktet mye eldre enn du er nå, og var sikkert mye verre "angrepet" enn du er nå, men det skader ikke å be om jevnlig vurdering fra lege. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Min mor har fjernet flere åreknuter, men mest fordi de var smertefulle.. 0 Siter
Loralei Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 http://www.apotek1.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=2081&I=6022&tabmid=249&gclid=CNDFur7-rJMCFQ8nEAodzRiMBQ 0 Siter
Gjest prust Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 http://www.apotek1.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=2081&I=6022&tabmid=249&gclid=CNDFur7-rJMCFQ8nEAodzRiMBQ Takk for nyttig informasjon! Kanskje jeg skal høre på svigermor og gå til legen likevel.? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.