Gå til innhold

Rasende 14/15-åringer på døra i kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Midt i sjokoladekakebakinga hører jeg et forferdelig rabalder ute i gangen. Jeg og mannen min stormer ut og ser 2 kamerater av sønnen min som prøver å dra sønnen min ut av døra, mens han roper:- Hva fa`n!- stikk a!- Stikk a for faen!

Har aldri sett dem så sint før. Mannen min måtte fysisk skille dem med makt. De to kameratene hadde tatt buss ut hit for å ta et oppgjør og nå så de ut som sinte okser og alle sto bare og stammet og jeg skjønte ingenting hva konflikten gikk ut på og hva de egentlig forsøkte å si.

Synes det hele virket kjempeskummelt.

Jeg ba dem inn for å prate mot min sønn vilje og jeg skjønte at det hadde vært noe krangling på msn og som også innbefattet en fjerde kamerat.

Fikk etterhvert tak på at det var noe sjalusidrama og greier og at konfikten egentlig i utgangspunktet dreide seg om en som ikke var til stede og som en av dem ikke ville være sammen med på 17.mai, mens min sønn ville være sammen med han. Så hadde det hele utviklet seg til noe voldsomme greier på msn og tidligere historier ble dratt frem.Blandt annet at min sønn hadde knipset løvetann i ansiktet på en av dem to ganger og han hadde tatt igjen med å piske hardt med løvetann i ansiktet på min sønn. (fortjent selvsagt). Han hadde blitt sur hele resten av dagen og de mente han ble alt for fort fornærmet (noe jeg sa meg enig i, fordi det stemmer)

Mye styr ja. Trodde jenter var ille men nå ble jeg faktisk redd. Dette så nesten farlig ut. Måtte leke mekler lenge. Alle fikk litt skyld og alle fikk litt rett og alle roet seg etterhvert, men ville absolutt ikke ta hverandre i handa og ville ikke smake sjokoladekake nei.

De lovet meg ihverfall og ikke være voldelig og heller holde seg unna hverandre til det hele hadde glidd over.

Jeg tok nemlig hardt i og la ut i det vide og brede om hva som kunne skje hvis de lot sinnet ta overhånd og de begynte med vold. At i verste fall kan skikkelig alvorlige ting skje.At de kunne ødelegge livet sitt for alltid. At det kunne skje ting de ville angre på all sin dag osv osv. Jeg truet både med politi og barnevern og førstesideoppslag i media :) og i det hele tatt overdramatiserte kanskje ganske mye.

Ble skikkelig skremt jeg. Da er det bedre med jenter som bare furter tross alt.

Skrevet

Huff,- så ekkel opplevelse :(

Men, jenter furter dessverre ikke bare. Det har vært en flere tilfeller av jenter som slår ned andre jenter her omkring...

Gjest Itte nå!
Skrevet

Men, jenter furter dessverre ikke bare. Det har vært en flere tilfeller av jenter som slår ned andre jenter her omkring...

Trønder?

Skrevet

*Grøss*

Jeg tror heldigvis ikke det gjelder min datter og hennes venninner, men det er ikke sikkert jeg vet alt heller.

Har ovehørt kjekling på telefonen, men de prater seg ut av det og blir venner ganske fort virker det som.

Skrevet

Trønder?

Definitivt ikke trønder, nei :-)

Skrevet

*Grøss*

Jeg tror heldigvis ikke det gjelder min datter og hennes venninner, men det er ikke sikkert jeg vet alt heller.

Har ovehørt kjekling på telefonen, men de prater seg ut av det og blir venner ganske fort virker det som.

De har vel vært hakket eldre enn sønnen din i disse tilfellene,- og i tillegg har det vært på natten og i beruset tilstand...

AneM1365380603
Skrevet

Du tok nå tak i dette på en fin måte da :)

Gjest erfaring med begge deler
Skrevet

Vil ikke si at jentene er så mye bedre da. De er på god vei til mer å bare furte. Skulle vært glad om min 15-årige jente bare furter da, noe hun ikke gjør. Hun bruker et verbalt stygt språk, gir seg ikke, hører ikke etter, holder ikke avtaler, er likegyldig, er sammen med eldre gutter ovs. Så tror ikke du skal drømme om at jentene er så mye bedre. Vi har hatt det turbulent lenge av den grunn, og hatt det kanske tøft. Hører via andre tenåringsforeldre med jenter at en del av de også har hatt det svært tøft til tider.

Skrevet

Skjønner at du ble skremt! Men jeg synes du taklet det bra.

Jeg blir litt skremt av tanken på det som kan følge i ungdomstida for gutter - fysisk tøft, senere mye mer drikking og at de er mye mindre flinke til å passe på seg selv og hverandre enn det mange jenter er.

''hadde knipset løvetann i ansiktet på en av dem to ganger''

Det er tydelig at små ting kan bli til store når ting går over styr!

Skrevet

Skjønner at du ble skremt! Men jeg synes du taklet det bra.

Jeg blir litt skremt av tanken på det som kan følge i ungdomstida for gutter - fysisk tøft, senere mye mer drikking og at de er mye mindre flinke til å passe på seg selv og hverandre enn det mange jenter er.

''hadde knipset løvetann i ansiktet på en av dem to ganger''

Det er tydelig at små ting kan bli til store når ting går over styr!

Det virker slik ja, men jeg skal være den første til å innrømme at sønnen min har blitt slitsom i det siste. Han har alltid vært en rolig type og er det forsvidt enda, men han har blitt småtergete, pirker på, dulter borti med vilje, kommer med irriterende kommentarer, tøyser og terger opp søstrene.

Typisk er dette med løvetannen som kameraten nevnte og jeg forstår at det blir så irriterende at det sprekker til slutt. Da tar man igjen dobbelt opp og han blir fornærmet.

Har sikkert med pubertenen å gjøre og han vokser det nok av seg. Har heldigvis ikke sett noen voldelige tendenser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...