Gå til innhold

Vanvittig dyrt med Dyreparken!!!!

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Vi skal kanskje kjøpe årskort i Dyreparken, ungene og jeg. Vi bor jo i Kristiansand, og hadde årskort hele familien i flere år, men så kuttet mannen min ut etterhvert. I forfjor bestemte jeg meg for at vi ikke skulle ha årskort, men det var kjipt når sommeren kom og mange dro dit likevel. Så i fjor kjøpt vi igjen, siste året som minstejenta gikk gratis. var der vel 3-4 ganger i løpet av året.

Så - nå har ungene begynt å spørre om vi ikke snart skal i Dyreparken igjen, og jeg er rett og slett i tvil om vi skal ha kort eller ikke. Sjekket akkurat prisene: for én voksen og tre barn blir det 2780 kr!!!! Vanvittig dyrt!

Det er jo koselig å gå der, og det er gøy hvis vi får besøk om sommeren og bli med slekt og venner dit - men er det verdt det tro? Hvor gamle er ungene når det ikke er "nødvendig" å ha årskort lenger? ELdstemann hos oss er ni, og synes ennå det er gøy der, men det er nok hun minste som liker det best....

Skal vi bruke 2780 kr på dette eller spare de til noe annet?

Har nettopp fått utbetalt noe ekstra fra jobben. Tenkte å bruke disse pengene på madrasser til oss voksne + noe for hele familien - og da kunne jo dette være Dyreparken - men det er himla dyrt da!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Näckrosa

Dette var dyrt, ja..

Du må nesten vurdere dette selv, tenker jeg. Blir som for de som bor i nærheten av alpinbakker.. Skal/skal ikke kjøpe sesongkort i alpinbakken?

Hvis du vet at dere kommer til å benytte dere mye av dyreparken, er det vel rimeligere å kjøpe årskort...

-Valgets kvaler :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg ville gjort det

Jeg er veldig glad i dyreparken, og hvis jeg hadde bodd nærme nok til at det gikk an å dra bortom et par timer en ettermiddag og i helgene, så ville jeg absolutt kjøpt årskort.

Hvis dere bare er der hele helger, eller fra morgen til kveld en lørdag eller søndag en gang i blant, så må dere heller vurdere om det lønner seg med enkeltbiletter. Men det er særlig muligheten for at man kan stikke innom en tur, følge med noen dyreunger ukentlig en vårsesong, og kanskje spise en kjapp middag en ettermiddag, uten at man da må betale for en full dagsbillett, som er forlokkende med årskort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofies mamma

Dette var dyrt, ja..

Du må nesten vurdere dette selv, tenker jeg. Blir som for de som bor i nærheten av alpinbakker.. Skal/skal ikke kjøpe sesongkort i alpinbakken?

Hvis du vet at dere kommer til å benytte dere mye av dyreparken, er det vel rimeligere å kjøpe årskort...

Jeg tenker at det kommer så helt an på dere og situasjonen. Vi liker ikke å ha hage og føler ikke for å ha stor plass, derfor har vi valgt leilighet og bor helt ok og elsker å bruke penger på fritidsaktiviteter. Vi bruker nok mye penger på ferie, dyreparken, Tusenfryd, Badeland o.l. Men det har vi også god råd til når vi bor rimelig. Vi hadde ikke tenkt oss på årskort for den prisen...

Har dere f.eks en hage ungene trives i, en båt som er like stas, en hytte å reise til eller et eller annet så er gjerne ikke behovet like stort for sånn som dette.

Kommer jo også an på om man kommer til å være der med andre, er det tidsfordriv, er en naturopplevelse like gøy osv så går det jo an å begrense det til en dag i året i Dyreparken. Men dersom dere garantert skal to dager betaler dere ikke så fryktelig mye for årskort med mange muligheter.

Uansett velger vi gjerne å betale inngang, men lage kjempegode piknikk-kurver for barn/voksne, fryse ned drikke hjemmefra så vi hadde iskaldt, ble enige på forhånd om å ikke kjøpe lodd, bamser, alt mulig dilldall. Evt bli enige om at i dag kan du velge deg én ting.

PS: Ferske boller i Kardemomme by er alltid med i budsjettet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dyrt som bare det

Har vært borti verre. På et bittelite badeland under et hotell i nabobyen koster årskort 2500 kr per pers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig ikke det var så avskrekkende. Men det avhenger selvfølgelig av hvor mye det blir brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dyrt ja

Dyrt ja ..... hvor mange inngangsbilletter tilsvarer dette beløpet da, ville nok regnet litt på det, og prøvd å regne litt på hvor mange ganger dere sånn ca kommer til å besøke parken iløpet av sommeren, ..... nærmer du/dere dere beløpet så er det kanskje ikke noe å lure på allikevel ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må bruke kortet effektivt selvsagt!

Vi har årskort og bruker det mye! Er i parken hele året. Minst en gang i måneden om vinterhalvåret og mange ganger på sommeren. ¨

Om sommeren er vi innom for å se et skuespill eller kun for å bade i badeland eller bare gå på tivoliet eller....deilig å være innom bare noen få timer om gangen og slippe styret og slitet det blir med en hel dag for å nå alt.

Vi er en familie på fire og synes det er vel verd pengene. Men det må brukes! 3-4 ganger i året er alt for lite til at vi hadde brukt penger på årskort. Men samtidig må du regne på en sommerbillet to ganger i løpet av høysesongen og hvor dyrt dette blir. Sansynligvis ender du på nesten årskortprisen alikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da ingen upris. ;-)

Vi var i dyreparken nå i påsken. Det var ikke høysesong eller noenting, men 2 voksne og 2 barn betalte likevel over 500 kr for å komme inn. Dere er 5 personer, og skal gå jevnt gjennom hele sesongen går jeg ut fra.

Nei, syns ikke det var noen avskrekkende pris - sorry. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har årskort hvert år, og selv om det er et stort utlegg når de kjøpes er det absolutt verdt pengene. Vi gjør som forrige svarer, reiser ofte og unngår kjaset i høysesongen annet enn for spesielle ting. Synes det er en flott "oase", og når man kan gå mange ganger får man med seg noe nytt nesten hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astea

Vi har campingvogn. Kommer opp i mange mange tusen med årsleie og lån på vogna pr år. Så sammenlignet med det er det ikke mye. Ting koster. Vi bor selv i nærheten av en annen fornøyelsespark. Men har ikke årskort da det holder med en gang i året for oss. Men tror kanskje jeg ville hatt det hvis det var i nærheten av dyreparken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest husøkonomen

Eh...vel, du kan jo regne hva det koster for dere å gå en dag i parken da - og med mitt økonomiske hode, så vil jeg si at om dere bor i kort avstand til parken, og kan liksom stikke innom når dere vil hele året, så var det billig!!

Vi som er tilreisende, må nemlig betale godt over tusen kroner + evt overnatting og transport,

Kos dere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Det er mye penger på en gang....Men i lengden tror jeg nok det lønner seg.Hvertfall om dere er der endel.

Vi vurderer også kjøpe årskort, men som sagt, er mye penger å ut med på en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såvidt jeg kan se koster det like mye å dra i parken 3-4 ganger som et årskort, så hvis jeg hadde bodd i nærheten hadde jeg sikkert kjøpt med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Oslo - har hytte i Lillesand og har allerede vært 4 ganger i Dyreparken i år. Vi har selvsagt årskort. I høysesongen er det gratis parkering for oss, og vi slipper billettkøen også. Jeg synes ikke årskort er dyrt når jeg ser hvor mye vi kan få ut av det. Særlig det at vi kan dra og bli noen få timer uten å føle at vi MÅ være hele dagen fordi vi inngangsbilletten er så dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Såvidt jeg kan se koster det like mye å dra i parken 3-4 ganger som et årskort, så hvis jeg hadde bodd i nærheten hadde jeg sikkert kjøpt med en gang.

Det året vi ikke hadde årskort, var vi der ikke i det hele tatt. Spørsmålet er egentlig hvor lenge vi skla holde på med årskort... Det er jo koselig å ta småturer dit + ha et par hele dager der om sommeren, i Sommerøya og tømmerrenna, men det er jo en dyr fornøyelse...

Tror vel kanksje det blir til at vi kjøper årskort i år og, så får v vurdere det på nytt neste år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Dette var dyrt, ja..

Valget blir vel enten årskort, eller ikke Dyreparken i det hele tatt i år (slik gjorde vi det for to år siden)...

Jeg heller vel litt mot årskort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det året vi ikke hadde årskort, var vi der ikke i det hele tatt. Spørsmålet er egentlig hvor lenge vi skla holde på med årskort... Det er jo koselig å ta småturer dit + ha et par hele dager der om sommeren, i Sommerøya og tømmerrenna, men det er jo en dyr fornøyelse...

Tror vel kanksje det blir til at vi kjøper årskort i år og, så får v vurdere det på nytt neste år!

Men har dere andre planer for sommeren da? Om dere har en god ferie et annet sted med nok opplevelser for en sommer så er det jo kanskje ikke noe vits. Kanskje du og minstebarnet kan ta dere en dag alene i Dyreparken og bare kjøpe dagskort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men engangsbilletten er også dyr for en hel familie....?

Skulle ønske jeg hadde dyreparken i nærheten. Jeg hadde helt klart kjøpt årskort! Det må være fantastisk å kunne ta turer dit på impulsen, få være der når det ikke er stint av folk, samt å få følge opp spesielle dyr (unger som vokser osv.).

Det må da være verdt pengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Vi bor ikke så langt fra Tusenfryd - vi har _ikke_ sesongkort der. Er der som regel en gang per sesong vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...