Gjest Forandring Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Vår datter på snart 9 år er så streng mot venner når de gjør noe hun ikke liker. Hun kan også være dominerende og vil helst bestemme i leken. Det siste er hun blitt mye, mye bedre på. En annen ting er at hun er grisk og blir sur om vi snakker til henne om dette. Vanskelig for henne at noen får noe før henne. Når vi irettesetter henne, gir hun uttrykk for at vi maser. Jeg slet litt de første årene av hennes liv så strengheten har hun kanskje fått inn fra hun var liten av. Jeg var ikke så tolmodig og var veldig oppfarende. Det ble mye kjefting. Nå har vi det fint sammen, men vi sliter litt med oppførselen hennes. Hun har nok også følt seg tilsidesatt og følt at jeg har hvert mere glad i minsten i forhold til henne. Han har en helt annen natur og vi har alltid hatt et godt forhold. Men vi har snakket ut om den vonde tiden og hun sier selv at mamma nå har vi det bra! Det føler jeg også, men min mann og jeg vil så gjerne hjelpe henne hakket videre. Vi er redde for at hun skal miste venner osv. Noen som har noen gode råd til oss om hvordan vi kan jobbe med dette? Jeg har jobbet mye med mitt forhold til henne og ser jo at det har blitt utrolig mye bedre, så jeg vet at det går ann å endre på ting! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snakker av erfaring Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Irettesetting og kjefting gjør bare vondt verre. Gjør man det så vil også hun lære å gjøre det. Det smateste du kan gjøre er å snakke med henne på en rolig måte. Prøv å forklare uten å virke for belærende. La henne få snakke mest og gi henne massevis av oppmuntring på god atferd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forandring Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Irettesetting og kjefting gjør bare vondt verre. Gjør man det så vil også hun lære å gjøre det. Det smateste du kan gjøre er å snakke med henne på en rolig måte. Prøv å forklare uten å virke for belærende. La henne få snakke mest og gi henne massevis av oppmuntring på god atferd. Takk for svar. Du har helt rett og det er det vi og spesielt jeg er obs. på. Men noen ganger tenker jeg;er det forsent å endre en så inngrodd vane? Men vi må bare stå på og ikke gi opp. Hun er ei god jente. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Det virker som dere gjør veldig mye riktig. Og jeg kommer ikke på noe å tilføye. (Kanskje ikke så nyttig, men...) Jeg tror det forsatt er mye å hente i form av positiv forandring om dere bare fortsetter i det samme gode sporet. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.