Gjest tisselei Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Min 5 åring (Begynner på skole til høsten) tisser i buksa nesten hver dag... Dette har foregått i en periode nå og jeg trenger hjelp til å finne på noe lurt for å få ham til å gidde/huske å gå på do. Jeg tror det er mest at an ikke gidder å avbryte leken for å gå på do, eller at han har regndress ute i barnehagen som gjør at han ikke orker. O dere flinke mødre og fedre ute i det ganske land, kan dere hjelpe meg? Han har det slik i perioder og er helt tørr andre perioder både natt og dag. Men denne perioden dtissing har vart veldig lenge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Du er helt sikker på at han ikke har uvi eller noe? Gutter kan få det de også selv om jenter oftere får det. Ikke alle har vondt, men noen må plutselig og ofte på do. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Han må prøve å gå på do hver gang det er endring i det han holder på med. Feks hver gang han våkner, før han skal spise, før han går ut, før samlingsstund osv. Følg gjerne med at han virkelig tisser, og ikke bare står inne på do en stund uten å gjøre noe. Noen nekter nemlig fordi de ikke må tisse, og noen glemmer seg faktisk bort. Vi fikk råd om å dobbelt-tisse. Dette fordi han ikke tømte blæra ordentlig, og resturinen gjorde at blæra aldri fikk hvile. For å se om han gjør dette tisser han først, så teller han til 30 og tisser igjen. Den andre gangen skal det ikke komme noe. Hvis det gjør det må han dobbeltisse på denne måten til det er tomt første gang hver gang. Men ta gjerne med en urinprøve til legen og test at det ikke er blærekatarr. Det koster ikke noe. Ungen trenger heller ikke å være med til legen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.