caprice Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Mine to barn på 5 og 8 vil begge ha langt år. Pr nå har de det jeg vil kalle halvlangt, slik at vi kan få til små musefletter på begge, men det er for kort til å flette det. Begge er ekstremt hårsåre, og det er samme helvete med hyl og skrik og grining hver gang håret skal gres. Jeg truer med å klippe håret, men da er det HELT krise. Vi bruker balsam, og har nå forsøkt 4 forskjellige balsam sprayer - alle varmt anbefalt av forskjellige frisører, men det hjelper ikke nevneverdig. Håret er fullt av knuter hele tiden og det er en kamp som tar alt for lang tid om morgenen... (Vi grer håret om kvelden også, samme kampen, men da har vi litt bedre tid...) Noen som har gode tips eller anbefalinger på produkter som funker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Vi bruker balsam når vi vasker + Natusan balsamspray når vi grer. Det gir det beste resultatet her i gården. Hvilken balsam vi bruker ser ikke ut til å ha betydning. Så jeg kjøper ofte en billig variant. (First Price sin fungerer greit nok) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg sliter med det samme med snuppa her i huset. Vi bruker balsam ved hårvask. Har også begynt med Natusans spray hver gang håret skal gres, det hjelper, plus at hun syns det lukter godt. Ellers hjelper det å sove med nattflette, samt trusler om at det eneste som virkelig hjelper er å klippe håret kort... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hvis man klipper håret i tuppene av og til, er det enklere å gre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også en mamma Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Kast spray-balsamen i søpla og kjøp aldri sånt svineri mer. :-) Så går du over til å bruke vanlig balsam i forbindelse med hårvask. Altså sånn som skylles ut igjen. Spray-balsam virker litt der og da, men gjør håret nesten litt klebrig, slik at knuter og tugger oppstår mye lettere. Når du bruker balsam i dusjen, gre gjerne gjennom håret med en børste eller grov kam mens balsamen virker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 La håret bli lenger, så de kan ha det i flette hele tiden - da blir det ikke så mye floker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hvis du truer med å klippe, så må du jo gjøre det også, ellers er det bare en tom trussel og ikke akkurat et kjempetriks... Jeg hadde ikke tillatt lenger enn halvlangt hvis det er jubalong hver gang de skal gre seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Bruk ordentlig balsam! Har i huset bruker jeg og frøken på nesten 3 år L'anza sin Leave-in conditioner. Kjøpt hos frisør. Den koster jo litt men det går greit å gre selv tuggete hår. Det er en balsam som ikke skal skylles ut, men den gjør ikke håret klebrig. Selv om det blir noen tugger i håret av og til går det rimelig greit å gre håret hennes. Hun har ikke kjempelangt hår, men slik at en får det i ei lita flette. Så går hun fast til frisør for å klippe tuppene. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Litt olje på tuppene så knuter det seg ikke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Kast spraybalsamen. Kjøp det aldri igjen. Det gjør håret seigt og klebrig og gir verre floker på sikt (i morgen..). Kjøp shampo og balsam av samme merke. Ordentlig balsam, sånn som du har i vått hår og skyller ut etter noen minutter. Det hjalp her i huset. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Snuppen har langt hår, og er hårsår.. Vi setter hårkur ganske ofte, da han har litt krøller. "Define" har en liten lilla pumpeflaske, den bruker vi. Kjempe god :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Saks fungerer kjempebra... Jeg fikk overtalt datra til å ta litt av lengden på håret, og vi er kjempefornøyde begge! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeirB Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 '' #"(/&¤#/&("/#%&"'' Veldig bra banning! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.