Snikkersen Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hei når anbefaler tannlegen å gå over fra typisk barnetannkrem til den vanlige? Min er 6 og 9 år. De kan ikke fordra "vanlig" tannkrem. Finnes det en vanlig tannkrem som ikke er så veldig strek, og som de muligens liker? de bruker ellers solidox barnetannkrem, det er den eneste som er "godkjent" av dem.... I tillegg får de fluortablett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blikkboks Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg vet ikke jeg, men jeg tenker at barnetannkrem er for melketenner, og vanlig tannkrem er for tannsett 2 .... Men jeg har virkelig ikke peil, altså. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Mine er 7 og 9 og nå har vi kuttet ut barnetannkrem og de må rett og slett bare bruke den tannkremen som er i huset til enhver tid. Dvs. jeg begynner i dag, pappan har holdt på en stund og han sier at de finner seg nå i det. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Vi har aldri brukt barnetannkrem, de gikk rett på vanlig tannkrem i mini-dose 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Mine barn på 4 og 7,5 år bruker fortsatt barnetannkrem, og de er ganske vare for at smaken er sterk på voksentannkrem. Minsten svelger ofte litt tannkrem også, og begge tar fluortabletter. Men vi har fått en del sånne minituber med varnlig Colgate, de er kjekke å ha i barnas toalettmapper. Av en eller annen grunn godtar barna disse, tror det er fordi tubene er små og søte... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest første tann vs junior Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg vet ikke jeg, men jeg tenker at barnetannkrem er for melketenner, og vanlig tannkrem er for tannsett 2 .... Men jeg har virkelig ikke peil, altså. Vennlig hilsen Nei, i hvertfall har Zendium en tannkrem for melketennene (Zendium første tann), og en for barn som får varige tenner (Zendium junior), men begge har 0,1 % fuor (som er det som anbefales). Forskjellen er at smaken er mildere for de minste, pluss at "Første tann"-tannkremen ikke inneholder såpe (natriumlaurylsulfat) og dermed ikke skummer så mye. Når man går over fra en juniortannkrem til en voksentannkrem har vel bare med smak og behag å gjøre, jeg kjøper gjerne to ulike tannkremtuber til familien hvis barna ønsker det også oppover i skoleårene, men en eller annen gang greier de seg vel uten bilde av Shrek på tuben.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Barnetannkrem inneholder nå like mye fluor som voksentannkrem, så det er ingen forskjeller der lenger. De kan prøve Zendium fra apoteket, den er ikke sterk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pampen Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Må de slutte da? Jeg liker rett og slett ikke smaken av mint, og bruker den mildere barnetannkremen selv om jeg nærmer meg tredve. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Må de slutte da? Jeg liker rett og slett ikke smaken av mint, og bruker den mildere barnetannkremen selv om jeg nærmer meg tredve. Nei, kanskje ikke? Jeg trodde bare at barnetannkremen var mildere, og med mindre fluor? Føler liksom ikke at barnetannkremen "virker så godt" når jeg prøver den selv, men det er kanskje bare innbildning? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.