Gjest mammamiaaa Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg bare lurer om det er noen sammenheng her. Og er det noen sammenheng med kroppsvekt? Om babyen har lav lengde, men høy kroppsvekt i forhold til lengde når født? Tenker litt på om det kan gjøre at babyen disponerer for å bli liten og lubben hehe Jaja litt rart spurt da... Men har dere noe erfaring her? Hadde f.eks babyen deres liten lengde som født - selv om født til termin? Og ikke blitt så veldig høy? Og hva med babyer som har vært "lange"... blir de lange som voksen? Eller er det ikke noen sammenheng her? Og ang kroppsvekt? Babyen min var 47 cm og 3800 g ved fødsel, født til termin. Ser at mange andre babyer er f.eks. 52 cm og 3500 g for eksempel, så selv om hun var liten, var hun alikevel "stor". Hun drikker bare morsmelk og virker fortsatt litt smålubben, og veier litt over gjenomsnittet for 6 uker gamle babyer. jeg vet at man ikke skal bekymre seg for vekten til de som bare spiser morsmelk, men jeg lurer på om det kan være noe genetisk jeg, siden hun har hatt litt lubbenhet siden hun ble født og til nå, eller om dette er noe som kan forandre seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jenta mi var 49 cm og 3990g da hun ble født. Lita og lubben. Nå er hun 6 år og radmager. 105 cm og 15 kilo. Guttungen var 52 cm og 3350 g, altså betydelig slankere som nyfødt, hadde en periode som ekstremt feit ved 6 mndrs alder (10 kilo) men er nå nesten like radmager som søstra si. Jeg tror ikke lubbenhet hos babyer har noe å si på om de blir overvektige som voksne. Sålenge de får morsmelk gjør det ingenting om de er gode og runde ifølge det jeg har lest om emnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Det varierer Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg var 47 cm. og 2700 da jeg ble født. Har alltid vært slank og er i dag 169 høy. Søsteren min var 49 cm. og 2800 da hun ble født. Hun har alltid vært ganske lubben og er rundt 165 cm. nå. Broen min var 40 cm. og 3000 g. da han ble født. I dag er han helt normal mht. til vekta og er 198 cm. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Snuppen var 2930g og 47cm lang, snuppa var 3100g og 47cm, begge er små og magre forsatt. Verdens herligste små mennesker ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Kroppshøyde er en av de egenskapene som er mest genetisk, forutsatt at man ikke er underernært. F.eks. kan toeggede tvillinger som har samme kjønn og kostvaner, få ulik kroppshøyde. Vekt er mer komplisert, men foreløpig får morsmelkernærte babyer lov til å være litt runde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Mine to jenter var vel egentlig god strls på ved fødsel 50/3700 og 52 3900. Nå er de henholdsvis 5 år 100cm/15kg og 8 år 120cm/22kg. De blir ganske sikkert aldri høye, og foreløbig er jeg ikke akkurat redd for fedme.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg innbiller meg at så lenge lengden og vekta ikke ligger så veldig langt unna gjennomsnittet, så vil ikke disse variasjonene ha noen betydning. Jeg var f eks kortest i min søskenflokk ved fødsel, men rager et halvt hode over de andre i dag. Men min bestevenninne fra barndommen er liten, og hun var også veldig liten som nyfødt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angela26 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Tror egentlig ikke det har noe à si. Jeg var 51cm og 3500gr, og er i dag laaaang med mine 1,82m og er slank. Jenta mi var 49cm og 3300gr, og er veldig lang for alderen sin. Hun blir nok enda hòyere enn meg om hun fortsetter à vokse slik :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg tror ikke lengden ved fødsel sier noe om noe. Men lengden ved ett års alder gjør nok det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muskath Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Min sønn var 3790 og 51, er nå 188 og slank. Min datter var 3730 og 50, er nå 178 og slank. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest arvelig Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Sansynligvis litt. Høyden til foreldrene er en pekepinn på om barnet blir høyt/lavt når det er fullvokst. I min familie er alle høye (de fleste har tatt hormonsprøyter for å hemme veksten og er derfor 10-20cm lavere enn forventet) og vi var over gjennomsnittet i lengde ved fødsel. Vekten var normal og sånn er det i voksen alder også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.