Gå til innhold

Barnedåp

Gjest mmaaaaam

Anbefalte innlegg

Gjest mmaaaaam

Har bestilt barnedåp i kirke til sommeren. Men gjorde dette over telefon. Skal til dåpssamtale noen uker før, er dette vanlig? Da kunne man ha med faddere om man ville. Da jeg bestilte over telefon visste jeg ikke hvem som skulle være faddere. Bør jeg ringe og varsle kirken, eller kan dette vente til dåpssamtalen?

Skulle visst ha med fødselsattest også da.

Hvor tidlig må jeg bestille lokale til å ha selskapet i?

Er fortsatt ikke helt enig med mannen min om hvem vi bør invitere.

Bør vi invitere kun de nærmeste, eller også våre egne tanter, onkler og søskenbarn?

Må jo tenke litt på pris og. Tenkte å spandere middag og kaffe på de nærmeste på det lokalet vi tenkte å bestille, men blir altfor dyrt om vi skulle betale om vi inviterer onkler, tanter og søskenbarn og, da blir vi nærmere 100 gjester, til forskjell fra ca. 20 gjester om vi kun inviterer de nærmeste. Syns og det er litt stress med mange gjester når vi har en liten baby...

Kunne invitert på kaffe etterpå med spleiselag, men hjemme hos oss er det for lite, og vi måtte leid et annet lokale - der vi skal leie er det sånn buffet man forsyner seg av for kr 250 per pers. men syns det blir litt pes om vi skal først spise der, så må vi kjøre til neste sted, og der må vi jo ha pyntet og bla bla.

Hensikten med å leie førstnevnte lokale med buffet var å slippe stresset med å lage til.

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mora2

Helt vanlig med dåps samtale. Og da kan du sikker oppgi fadder når du kommer.Ellers ringer de å spør.

Visst du ikke har råd til å ha mange gjester, ber du kun de nærmeste. Jeg ville hvertfall ikke latt gjstene betale selv...

Hos oss hadde vi 20-25 gjester. Da spiste vi middag ute, og reiste hjem til kake & kaffe. Men var ikke lange kjøreturen da.

Vi innviterte den familien vi har konatakt med.

Vi er veldig liten familie og god kontakt med tante & onkel, men Snaxy har stor familie, men lite kontakt med de...

Innviter de du har lyst å dele dagen med :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Det er vanlig å ha dåpssamtale med presten før dåpen, ja. Varierer litt fra menighet til menighet hvordan opplegget er ellers. Vi hadde en eller to fellessamlinger for de familiene som hadde dåp samtidig, i tillegg til samtlaen med presten.

Jeg har ikke hørt om barnedåper som er såpass store som 100 gjester - vi vare vel 20-30 i våre, og hadde sleskapet hjemme. Det er mest vanlig her vi bor. Da inviterte vi barnets tanter/onkler m/ barn, faddere med eller uten barn, besteforeldre - ikke tanter/onkler til foreldrene.

I den første barnedåpen kjøpte vi ferdige snitter, de to andre laget vi til koldtbord. Bakte selv + fikk kaker av venninner.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Med begge våre har vi vært til dåpssamtale noen uker før selve dåpsdagen, og det var under dåpssamtalen vi presenterte hvem som skulle være faddere.

Ang. gjester: Vi hadde, som tydeligvis er mest vanlig i vår omgangskrets, våre foreldre, søsken og barnets faddere (vi brukte venner som faddere). Ikke søskenbarn og våre tanter/onkler - for som du sier, da blir det veldig mange. Og det ligner mer på bryllup. :-)

Vi hadde begge barnedåpene "på lokalet", og ordnet med mat selv. Spekemat den ene gangen (bestilt fra cateringsselskap) og sodd den andre gangen. Bakte kaker selv.

Bestill det som bestilles skal så fort du kan, det er ikke mulig å være for tidlig ute.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Jeg hadde bare latt de aller nærmeste komme,det gjorde vi i konfirmasjonen til sønnen min også,ja i dåpen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...