Gå til innhold

Trenger skolebarn skrivepult

Gjest Han får en lillebror

Anbefalte innlegg

Gjest Han får en lillebror

Vi skal pusse opp rommer til gutten vår som starter i 1 trinn til høsten.Rommet er ikke så veldig stort og han VIL ha køyeseng.Vet ikke hvorfor at akkurat vil ha det men han skal få ønsket sitt oppfylt.Men trenger vi skrivepult til å sitte å gjøre lekser på?:Jeg ser for meg at leksene blir gjort på kjøkkenbordet.Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min har skrivepult på rommet, men den blir ikke brukt til lekser. De gjøres på spisebordet:-) Men pulten brukes til mye annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er straks ferdige med 2. og 4. trinn og har ikke skrivepult på rommet - som du sier gjøres leksene ved spisebordet. :o) Da sitter vi sammen alle sammen med et stort fat med oppskåret frukt og jeg hjelper dem og vi småprater sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Ja dattera mi har skrivepult pà rommet sitt, og der blir leksene gjort. Synes det er en grei ting à ha, ogsà fordi hun er veldig glad i à tegne à male, og det vil jeg ikke hun skal gjòre ved spisebordet, siden jeg er redd for det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Vår andreklassing har ikke skrivepult på rommet ennå. Han ville uansett gjort alle leksene på spisebordet, hvor vi kan følge opp, så da er det ingen vits i å "fylle opp" rommet med en pult.

Vi har i stedet prioritert en sovesofa der, som han kan ligge og lese blader og bøker på og som er kjekk til overnattingsgjester, både store og små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tatjana

Mine to eldste har skrivepult, men ingen av dem har noensinne gjort lekser der. De sitter ved kjøkkenbordet. Men pulten brukes til andre ting da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har det blitt gjort lekser kun på kjøkkenbordet frem til nå.

Hun som går i 3. klasse ønsker nå gjerne å gjøre lekser på rommet sitt.

Ellers har begge brukt pultene sine til å lage diverse kreative kreasjoner (tegninger etc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nikkot

Mine fikk skrivepult på rommene sine i høst, 12 og 7 år gamle .... de gjør fortsatt lekser ved kjøkkenbordet, spørs om de var for gamle da de fikk de :)

Men de bruker pultene sine mye til andre ting, tegner og perler som bare det der.

Køyeseng ..... da kunne du jo kjøpt en sånn høy en på Ikea, og evt. ha skolepulten under senga kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge to har skrivepult på rommet sitt, men leksene blir konsekvent gjort på kjøkkenbordet. For på kjøkkenet er jo minst en av oss voksne... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han vil ha køyseng for å sove oppe så kan dere kjøpe et trillebord/pult som kan skyves inn over underkøya når det ikke er i bruk, så kan han sitte på underkøya når han skal tegne og slikt. Men ikke en nødvendighet enda synes jeg. Etterhvert vil han få egen data, og da kan han trenge databord kanskje....

Mine tre har sittet i stua eller på kjøkkenet med leksene de første 5-6skoleårene. De (hun)har tegnebord på loftstua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine på 6 og 9 har skrivepult og gjør leksene sine der. Jeg og faren går til og fra mellom rommene deres for å hjelpe. Det funket ike å gjøre lekser på kjøkkenet (sammen) de bare forstyrret hverandre og tullet.

Pultene blir altså brukt her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa har hatt mye glede av skrivepulten selv om ho ikke gjør så mye lekser der. Men å tegne, male og leke osv. er stor stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leksene gjøres på i et fellesrom her i huset. Men et skrivebord kan være kjekt å ha.

Hva med et kompromiss? Etasjeseng med skrivebord/skap/hyller i første etasje. God plassutnyttelse og kjempepraktisk. Finnes uttrekksutgaver for skriveborddelen.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...