Gå til innhold

Vaksiner - Kroatia

erin

Anbefalte innlegg

Helsesøster anbefalte vaksiner, nå som vi skal til Kroatia i sommer. Har aldri hørt om noen som har gjort dette før.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg ikke er nødvendig. Vi har vært der flere ganger og aldri tatt noen vaksiner.

Hun mener at Kroatia ligger under risikolandene for hepatitt A. Har vært 2 ganger der tidligere, sist var jeg gravid. Men hørte aldri snakk om vaksiner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke nødvendig. Vi har vært der noen ganger og aldri tatt vaksine for å dra dit.

Hun mener at Kroatia ligger under risikolandene for hepatitt A. Har vært 2 ganger der tidligere, sist var jeg gravid. Men hørte aldri snakk om vaksiner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, det er mulig vi allerede har tatt den i forbindelse med reiser til andre land. Jeg husker ikke hva jeg har tatt og ikke tatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepatitt A kan smitte gjennom mat og drikke. Og hvis man revaksineres innen ca. et år så har man livslang beskyttelse. Særlig for barn, er jo det greit. (Begge mine barn har nå livslang beskyttelse mot Hep A)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ok. Det er jo en vaksine det kan være lurt å ta uansett. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Vi ble ikke anbefalt noen spesielle vaksiner før vi reiste til Kroatsia, men mulig vi allerede var vaksinert mot det nødvendige fra før? Har ikke helt oversikten over hvordan det står til på den fronten uten vaksinasjonskortet forran meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...