caprice Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg har laget kransekake til min datters bursdag. Boka til Ingrid var IKKE riktig ang. hvor lenge dette skulle stå i ovnen (i alle fall feil for MIN kake :-((. Nå er ringene mer kjeks en seige, etter all den jobben. Er det noen kakeeksperter her som vet hvordan jeg forvandler en tørr kransekake til en deilig seig en? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erin Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Mener å ha hørt at man kan legge inni noen eplebiter. Dekk til med en plastpose. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Svigermoren min sier det kan hjelpe å putte en brødskalk inn sammen med kransekaka. Kan jo iallefall være verdt et forsøk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skal Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Fryse den kan og hjelpe, merkelig nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babyen Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Du legger den i do over natta. Da tilfører du fuktig og fylde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Barnelærdom Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Du skal dele en rå potet og legge den i midten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Ifølge min mor som er ekspert på kransekaker er det viktig at man bruker store egg (størst mulig) når man baker den. Hvis hun bare har små egg tar hun et ekstra. Hun bruker Espelids oppskrift. Likeså er det viktig å ikke steke for lenge. Den må heller ikke stekes for lite, så hun sitter og ser inn i stekeovnen for å få akkurat riktig tid. Kaken blir best om den fryses før bruk. Oppevares kjølig med en brødskive i midten. Brødskiva (eller poteten/eplene) tilfører fuktighet til kaka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Frys ned, og tin opp igjen i plastpose sammen med noen myke brødskalker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muskath Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg ser du har fått mange gode råd, men hvis man legger kaka i tett boks med noen rå potetskiver skal det hjelpe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudolfine Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Putt den i fryseren! Jeg fryser alltid kransekaka, om det er enkle stenger eller hele kaker. Tines i plastpose, helst, og blir så seig og fin som bare det. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Frys ned, og tin opp igjen i plastpose sammen med noen myke brødskalker. Dette gjør mamma også for å få kransekakene seige... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.