Gjest mammamiaaa Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Har en nyfødt en, hvilken dato får jeg utbetalt barnetrygd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Den siste i mnd, men den første barnetrygda kommer en mnd på etterskudd slik at du får dobbelt opp på slutten av den 2. mnd. I alle fall var det sånn da mine var nyfødte. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Har ikke noe svar dessverre, bare et spørsmål... Har du søkt om dette? Trodde det skulle komme av seg selv, men jenta mi blei født tidlig i Mars, og jeg har enda ikke fått noe... Kanskje jeg får denne mnd, siden fødselsattesten hennes er klar nå! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Har ikke noe svar dessverre, bare et spørsmål... Har du søkt om dette? Trodde det skulle komme av seg selv, men jenta mi blei født tidlig i Mars, og jeg har enda ikke fått noe... Kanskje jeg får denne mnd, siden fødselsattesten hennes er klar nå! Du skulle vel fått i slutten av april, men du får holde ut til slutten av neste uke og se på kontoen. ) Om det ikke har kommet inn noe 2. juni så ringer du NAV. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Du skulle vel fått i slutten av april, men du får holde ut til slutten av neste uke og se på kontoen. ) Om det ikke har kommet inn noe 2. juni så ringer du NAV. Så man trenger ikke å søke? Nei, da er det å henge på kontofonen da:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Den siste i mnd, men den første barnetrygda kommer en mnd på etterskudd slik at du får dobbelt opp på slutten av den 2. mnd. I alle fall var det sånn da mine var nyfødte. ) Jeg hørtte man skulle få på slutten av måneden etter at man fikk, men visste ikke at man fikk for begge mnd, også den første mnd? Min ble født helt i starten av april. Vil jeg da få dobbel barnetrygd nå i slutten av mai? Er det siste dagen i mai jeg får da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg hørtte man skulle få på slutten av måneden etter at man fikk, men visste ikke at man fikk for begge mnd, også den første mnd? Min ble født helt i starten av april. Vil jeg da få dobbel barnetrygd nå i slutten av mai? Er det siste dagen i mai jeg får da? Gå inn på nav.no, der finner du info om det:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 30.mai, men du får ikke for mnd barnet er født. Anonym 82: det skal gå automatisk, men har hørt om tilfeller der det har blitt tøys. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 30.mai, men du får ikke for mnd barnet er født. Anonym 82: det skal gå automatisk, men har hørt om tilfeller der det har blitt tøys. Ok, takk:-) Da følger jeg med denne mnd, og så får jeg ringe dem hvis det ikke kommer noe! Men de kan ikke påstå at de ikke veit at hun er født ihvertfall, for de var jaggu kjappe med å gi meg beskjed om at de trakk 4 dager fra permisjonen min, da frøet blei født 4 virkedager før UL-termin:-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 http://www.nav.no/page?id=264 se nederst på siden. jeg ventet i 6 mnd før jeg selv måtte ringe inn. fikk beskjed om å sende skjema, det finner du på siden deres. så hvis du ikke får de to første mnd så vile jeg ringt inn. De sitter me beina på bordet på NAV. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Ok, takk:-) Da følger jeg med denne mnd, og så får jeg ringe dem hvis det ikke kommer noe! Men de kan ikke påstå at de ikke veit at hun er født ihvertfall, for de var jaggu kjappe med å gi meg beskjed om at de trakk 4 dager fra permisjonen min, da frøet blei født 4 virkedager før UL-termin:-/ Hehe... Jeg innser at jeg kanskje var heldig som fikk baby dagen etter termindatoen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hehe... Jeg innser at jeg kanskje var heldig som fikk baby dagen etter termindatoen. Egentlig ikke, for da har du jo mistet en dag med datteren din... For du får jo ikke en dag ekstra permisjon selv om hun blei født en dag seinere enn permisjonstiden er beregnet utfra! Hvis du skjønner... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Om ikke ting er endret så får man ikke barnetrygd for den mnd barnet blir født, men fra den neste mnd, siste dag i mnd. Da vil den mnd barnet fyller 18 (tror jeg) bli den siste utbetalingen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Egentlig ikke, for da har du jo mistet en dag med datteren din... For du får jo ikke en dag ekstra permisjon selv om hun blei født en dag seinere enn permisjonstiden er beregnet utfra! Hvis du skjønner... Joda, men bedre enn med førstemann hvor jeg fødte 9 dager etter termin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Joda, men bedre enn med førstemann hvor jeg fødte 9 dager etter termin. Sant sant:-) Skikkelig urettferdig opplegg egentlig! At barnet skal få mindre tid hjemme sammen med foreldrene bare fordi det blei født litt etter terminen som en eller annen har bestemt! Men sånn er nå systemet... Sånn sett var det jo greit at UL-terminen min var skikkelig feil! Hun kom nemlig 6 dager før UL-termin, mens jordmor mente hun var 8 dager overtidig:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Om ikke ting er endret så får man ikke barnetrygd for den mnd barnet blir født, men fra den neste mnd, siste dag i mnd. Da vil den mnd barnet fyller 18 (tror jeg) bli den siste utbetalingen. Ja, det var det jeg trodde, men nå virket det som noen mente du fikk etterbetalt den første måneden og, slik at første utbetalingen ble dobbel? Hadde jo vært fint da ,men.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 http://www.nav.no/page?id=264 se nederst på siden. jeg ventet i 6 mnd før jeg selv måtte ringe inn. fikk beskjed om å sende skjema, det finner du på siden deres. så hvis du ikke får de to første mnd så vile jeg ringt inn. De sitter me beina på bordet på NAV. Jeg fikk brev fra NAV om at jeg var innvilget barnetrygd og at jeg måtte sende skriftlig hvilket kontonr jeg ønsket pengene utbetalt fra. Jeg sendte dem så et brev i posten hvor jeg oppgave dette nr. Så da regner jeg med at ting er i orden? Jeg har aldri søkt på dette da jeg har fått opplyst at barnetrygden er den eneste trygdeordningen man slipper å søke om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Sant sant:-) Skikkelig urettferdig opplegg egentlig! At barnet skal få mindre tid hjemme sammen med foreldrene bare fordi det blei født litt etter terminen som en eller annen har bestemt! Men sånn er nå systemet... Sånn sett var det jo greit at UL-terminen min var skikkelig feil! Hun kom nemlig 6 dager før UL-termin, mens jordmor mente hun var 8 dager overtidig:-) Min ble født to dager etter termin, men heldigvis på en søndag, så jeg mistet vel egentlig ikke tid. Er en fordel for de som føder før tiden, da får vel de ekstra tid? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Ja, det var det jeg trodde, men nå virket det som noen mente du fikk etterbetalt den første måneden og, slik at første utbetalingen ble dobbel? Hadde jo vært fint da ,men.... Det er snart 8 år siden jeg fikk førstegangsutbetaling sist og jeg husker sikkert feil, det var nok sånn at man ofte fikk trygda for mnd. 2+3 samtidig, i slutten av mnd 3. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Min ble født to dager etter termin, men heldigvis på en søndag, så jeg mistet vel egentlig ikke tid. Er en fordel for de som føder før tiden, da får vel de ekstra tid? Nei, som sagt så fikk jeg brev om at de trakk tilbake fire dager fordi jeg fødte før termin... Så neida, noe ekstra skal man nok ikke få nei! :-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.