Gjest Flytte-lasset Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 En bør ta inn over seg at det å ha barn en sjelden gang kan gå ut over noe. Genialt svar:-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest er man vennlig og fleksibel order det seg Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Nei, jeg tror ikke lærere generelt har noe mer fleksibel arbeidstid enn gjennomsnittet av foreldrene har. En del av en vanlig kontorjobb kan jo lettere gjøres om kvelden enn undervisning og samarbeid med lærerkollegaer kan. Det er mer krav om tilstedeværelse innen normalarbeidstid for lærere enn det var før. Men jeg har aldri opplevd det som noe problem å ta en telefon for å finne en ny tid som passer bedre, uansett om det er innkalling til en konferansetime i skole / barnehage, om det er en tannlegetime, eller verksted for bilen eller hva det er. Ring tidlig og si at den oppsatte tiden ikke passer, og vær så fleksibel du kan, så synes jeg alltid den andre parten er det samme. Kanskje dere kan møtes tidlig en morgen før undervisning? Eller at du i hvertfall få skrevet deg på en liste over de foreldrene som ikke kan avspasere en time i arbeidstiden, slik at dere ved neste innkalling kan prioriteres til de timene læreren har anledning til å ta på ettermiddagstid? Så får du heller be om fri fra jobb denne gangen, med håp om at det blir annerledes neste gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ffffffffffffffff Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Du får bare vise dem at du mener det du sier. Si at du ikke har mulighet til å ta deg fri, så de må finne en annen tid. Går ikke det, så sier du, nei vel, da blir det ikke konferansetid for mitt vedkommende da, og det er jo synd... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flytte-lasset Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Er enig i det, men når barnehagen i sin tid begynte med foreldrekaffe en gang i måneden midt i arbeidstida, meldte ihverfall jeg pass. Det blir noe helt annet, syns jeg også. Høres helt forferdelig ut å bare drite i konferansetimen, bare for at læreren ikke vil ta gratis kveldsjobb.. Skulle jammen ikke tro at det var ens egne barn det var snakk om!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 En bør ta inn over seg at det å ha barn en sjelden gang kan gå ut over noe. *knegg* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Du får bare vise dem at du mener det du sier. Si at du ikke har mulighet til å ta deg fri, så de må finne en annen tid. Går ikke det, så sier du, nei vel, da blir det ikke konferansetid for mitt vedkommende da, og det er jo synd... Ja, da blir nok læreren kjempelei seg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jo, det er selvfølgelig helt logisk at lærerne skal bruke ettermiddager, kvelder og helger (les; sin FRITID) for å tekkes din arbeidstid! Vet du hva; det er urimelig å forvente at andre skal bruke av sin fritid for å informere deg om barnet ditt - det kan du faktisk klare å ta deg tid til selv. Du kan jo f.eks velge å gjøre det i stedet for å gå til legen, tannlegen, frisøren eller andre ting du også normalt sett gjør i arbeidstiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Dette praktiseres tydeligvis forskjellig rundt omkring. Den skolen jeg kjenner best til, legger alle konferansetimene til ettermiddag/kveld. Dermed er det også oftere mulig at begge foreldre møter. Men dersom skolen/lærerne mener det bør foregå på dagtid, så er vel det primært et problem for de med mange barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Ja, jeg synes du er lite fleksibel. Det er jo ikke snakk om hver uke akkurat. Sånn er det bare å ha barn - noen ganger går det noe i veien for jobb og det som verre er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jo, det er selvfølgelig helt logisk at lærerne skal bruke ettermiddager, kvelder og helger (les; sin FRITID) for å tekkes din arbeidstid! Vet du hva; det er urimelig å forvente at andre skal bruke av sin fritid for å informere deg om barnet ditt - det kan du faktisk klare å ta deg tid til selv. Du kan jo f.eks velge å gjøre det i stedet for å gå til legen, tannlegen, frisøren eller andre ting du også normalt sett gjør i arbeidstiden. Er det normalt å gå til frisøren i arbeidstiden?! * føler seg unormal og iler inn på Psykiatriforum * 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karol Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Som alenemor til 2 og lang reisevei (1,5 t hver vei) så fikk jeg lagt konferansetime enten helt i starten av arbeidsdagen eller på slutten. Konsekvensen for meg var jo at jeg måtte jobbe inn den tiden jeg var borte. Det er bare sånn det er å ha barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Er det normalt å gå til frisøren i arbeidstiden?! * føler seg unormal og iler inn på Psykiatriforum * Heh, vel - jeg kunne sikkert brukt "sitte på DOL" i arbeidstiden som eksempel i stedet Det er ikke det at det er normalt, men det er mange som gjør det likevel.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Er det normalt å gå til frisøren i arbeidstiden?! * føler seg unormal og iler inn på Psykiatriforum * ''Er det normalt å gå til frisøren i arbeidstiden?!'' Så lenge masse frisører har åpent lørdager og ettermiddager, så går ikke jeg dit i arbeidstiden, nei... Tannlege og lege er det verre med... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest May M Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg trodde avspaseringen lærerne gjorde om sommeren var fordi de jobbet på kvelden med konferansetimer ol. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg trodde avspaseringen lærerne gjorde om sommeren var fordi de jobbet på kvelden med konferansetimer ol. Nei, avspaseringen er pga all tankevirksomheten i fritiden, tror jeg ...*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Nei, avspaseringen er pga all tankevirksomheten i fritiden, tror jeg ...*s* Don't desturb the delicate genius, sier jeg bare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Nei, avspaseringen er pga all tankevirksomheten i fritiden, tror jeg ...*s* Det er ikke engang fleip. Min eks-svigermor som var lærer insisterte på at det å se Dagsrevyen var arbeidstid, som hun hadde rett til avspasering for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 En bør ta inn over seg at det å ha barn en sjelden gang kan gå ut over noe. *LOL* ;o))))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Nei, avspaseringen er pga all tankevirksomheten i fritiden, tror jeg ...*s* Ta et par uker som lærer, du, og si det samme etterpå. Har vokst opp med lærerforeldre, og kan love at det var utrolig mye forskjellige jobbting de måtte gjøre når andre foreldre hadde fri. Timene kommer ikke ferdig forberedte, selv om erfaring gjør forberedelsen enklere. Oppgaver retter seg ikke sjøl, og når 30 elever skal ha individuell oppfølging, månedsmeldinger, vurderinger, planer osv. så sier det seg at vanlig kontortid ikke holder. Nei, jeg sier bare: Heia lærerne som holder ut å få trykka sammen fritida si til et par mnd på sommeren. Ikke kan de dra til syden når det er rimelig, og det er vanskelig å få til ovale weekender utenom skolefridager, hvor flyene uansett er fulle. De har lange ferier ja, men ikke til den tida de har valgt selv. Og om de skulle bli syke i den såkalte "avspaseringsdelen" av ferien, så får de ingenting igjen for det. Så jeg ofrer så gjerne en time uten lønn i ny og ne for å kunne følge opp ungen min. Jobben min gjør seg heller ikke sjøl, men jeg er da absolutt unnværlig - som de fleste andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EvyM Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Du skal ikke bruke din arbeidstid, men læreren skal bruke sin fritid? ;-) Neida, jeg skjønner problemet, men det går helt sikkert an å ta en telefon til læreren og spørre om du kan få en avtale senere på dagen. Heller det enn å hisse seg opp på forhånd, synes jeg. Men er det fritid for læreren da? Det er jo ikke særlig mange kvelder det blir snakk om - og de skal jo jobbe ganske mye lenger enn vanlig arbeidsdag for å få nok timer til all avspaseringen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.