Gå til innhold

Konferansetimer i min arbeidstid

Gjest mamma i dag

Anbefalte innlegg

Lærer på vgs. Starter 8.15 stort sett hver dag og henter i barnehagen mellom 15 og 16. Mye kveldsarbeid, som nå. Jeg sitter å leser oppgaver til øyet blir stort og vått, tar telefoner fra elever med eksamensnerver og prøver å holde meg oppdatert på alt fra amerikanske valg, oljekurs og lønnskamp. I tillegg skal det skrives diverse rapporter.

Jeg gleder meg til hver dag på jobb, men du verden så godt det blir med sommerferie. Da får jeg lest en masse bøker som jeg håper kommer elevene mine til nytte, tror jeg bruker et par uker av ferien til faglig oppdatering og "påfyll". Og helt ærlig, noen elever suger all kraft ut av en. det gjør godt å komme litt unna dem noen uker. Og så blir det kjekt å se dem igjen til høsten!

Tror flere burde ha prøvt seg i skolen. Det er et fantastisk sted å å jobbe!

Jeg tenker at det å gjøre en god jobb i skolen må være noe av det mest meningsfylte man kan gjøre. Være med på å gi barn og ungdom en mulighet til å få et godt liv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

15

• morsan

8

• puttelulle

8

• Persille1365381127

7

Mest aktive i denne tråden

Det blir veldig tungvint når lærerne innkaller til konferansetimer midt på dagen,- det har hendt noen ganger her på ungdomsskolen. De fleste foreldrene jobber ikke i nærmiljøet til skolen, og må reise ca. en halvtime til/fra skolen.

Hvis de hadde kunnet ta det fra morgenen av eller på slutten av dagen hadde det vært greiere å forholde seg til hvis man har mulighet til å avspasere/forskyve dagen.

Det viktigste er imildlertid å få innkallelsen i god tid, så det går an å planlegge.

Enig med deg. Dersom timene starter 14.30-15 og utover greier ihvertfall vi å få det til å gå opp uten problemer.

Hos noen lærere sendes det ut liste over dager/tider, så vi får ønske. De som kan ta time på vansklige tidspunkt tar dem. Så ordner det seg for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!!!

Men, husk å gå til tannlegen/legen før du begynner å jobbe....det har du nemlig ikke tid til når skoleåret har begynt (med mindre det er krise....).

Og kanskje husker du dette innlegget ditt, når du bruker de 3 første ukene av sommerferien på å "glemme" jobben.

Og pass på at du har nummervisning på telefonen, sånn at du kan luke ut telefoner fra foreldre, når du har middagsgjester på besøk.

Lykke til! :)

''Og kanskje husker du dette innlegget ditt, når du bruker de 3 første ukene av sommerferien på å "glemme" jobben.''

Bare en kommentar - jeg har hatt 3 ukers ferie i strekk EN gang... som regel har jeg et par uker i juli og ei i august... nei jeg er ikke lærer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer på vgs. Starter 8.15 stort sett hver dag og henter i barnehagen mellom 15 og 16. Mye kveldsarbeid, som nå. Jeg sitter å leser oppgaver til øyet blir stort og vått, tar telefoner fra elever med eksamensnerver og prøver å holde meg oppdatert på alt fra amerikanske valg, oljekurs og lønnskamp. I tillegg skal det skrives diverse rapporter.

Jeg gleder meg til hver dag på jobb, men du verden så godt det blir med sommerferie. Da får jeg lest en masse bøker som jeg håper kommer elevene mine til nytte, tror jeg bruker et par uker av ferien til faglig oppdatering og "påfyll". Og helt ærlig, noen elever suger all kraft ut av en. det gjør godt å komme litt unna dem noen uker. Og så blir det kjekt å se dem igjen til høsten!

Tror flere burde ha prøvt seg i skolen. Det er et fantastisk sted å å jobbe!

Ja, jeg klager ikke, jeg heller! Det er utrolig givende å jobbe med unger! Det er ikke ungene som sliter ut meg, men foreldrene deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...