Gå til innhold

Spørsmål om mentruasjonsyklus

Gjest venter på mensen, murringen er der..

Anbefalte innlegg

Gjest venter på mensen, murringen er der..

Menstruasjonen begynte 9 dager for tidlig forrige periode, vanligvis er syklusen på 29 dager, men den begynte på dag 20.

Nå er jeg derimot på dag 34 og den er fremdeles ikke kommet..

Kan årsaken være at den kom for tidlig sist? At den nå regulerer seg etter når den egentlig skulle kommet sist?

Noen annet jeg lurer på:

Jeg har alltid, i alle år, vært veldig presis med syklus på 29 dager.

Begynte i ny jobb i januar og siden da har mensen vært uregelmessig. Kan dette være pga at jeg omgås nye kvinner med en annen syklus?

For er det ikke slik at man tilpasser seg syklusen til de man omgås??

Eller har jeg kommet i tidlig overgangsalder??

Jeg er bare 37 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, ikke så lett å si. Kroppen henger jo sammen, og hvis det har vært mye nytt å forholde seg til på den nye jobben så kan det jo tenkes at mensen blir litt i ulage.

Se det an et par sykluser til, og kontakt lege hvis den ikke stabiliserer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hormonellt påvirket

Du kan nok bli påvirket av de rundt deg ja... Jeg har iallfall opplevd å blli påvirket... Jeg jobbet sammen med to andre kvinner for noen år siden. Da endret min syklus seg, og det endte med at vi alle tre fikk menstruasjonen omtrent samtidig. Varierte bare med et par dager fra den første av oss fikk blødninger til den siste var i gang. Dette gjentok seg måned etter måned. Men jeg tror ikke alle blir like påvirket...

Og det kan være en begynnende overgangsalder. Vanskelig å si. Du må nok gi det mer tid...

Men jeg misunner deg litt din faste syklus på 29 dager. For min egen del varierer det fra 22- 24 dager mellom hver gang. Og når menstruasjonen varer 6-7 dager blir det knapt to uker fra jeg er ferdig med en runde til det er på'an på nytt. Blir litt lei, og skal være glad når jeg er ferdig med det....Så jeg ser faktisk litt frem mot å komme i overgangsalderen, og håper det går fort å komme gjennom den, jeg er 35 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...