Gå til innhold

Tripp Trapp stol/ bøyle

Gjest Trenger bøyle fort

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger bøyle fort

Jeg har en Tripp Trapp stol ( kirsebærfarvet ) fra 2000, og ønsker å kjøpe en bøyle, men det er tydligvis ikke så lett. Noen som vet hvor en kan få tak idet?

Jeg har sendt en mail til Stokke, men får ingen svar:(-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte vår hos en vanlig tripptrapp-forhandler tror jeg? For vår manglet også bøyle. Vi fikk ikke tak i samme farge da så vi hadde en mørkerød stol og brun bøyle. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte i barneutstyrsbutikken her, som fører tripptrapp. Kjøpte svart, da de ikke hadde kirsebær inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trenger bøyle fort

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1211380707' post='3880455]

Skeidar, Domus Interiør og Bohus har. De koster 225,-

Bor i Bærum, og alle butikker jeg sjekker, sier at de ikke har lov å selge bøyler separat lenger, og Stokke svarer ikke på mail, så nå er jeg litt lettere oppgitt. Jeg trodde at Tripp Trapp stol var en stol en kunne kjøpe deler til, men skjønner nå at jeg er lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Bærum, og alle butikker jeg sjekker, sier at de ikke har lov å selge bøyler separat lenger, og Stokke svarer ikke på mail, så nå er jeg litt lettere oppgitt. Jeg trodde at Tripp Trapp stol var en stol en kunne kjøpe deler til, men skjønner nå at jeg er lurt.

Her ser det ut som om du kan bestille det, men da i en pakkeløsning som også inneholder en slags ryggplate. Kr 349:

http://www.babykos.no/index.php?valg=produkt&gruppe_nr=1&produkt_nr=26babysett&babykos=7c4a700158c550d0ecc83767a5b81868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1211394441' post='3880757]

Dette må være til en tripptrapp-etterligning.

Hvorfor tror du det? Det står jo på siden der at BabyKos er forhandlere for produkter fra Stokke.

Og dette er listen over produkter med "tripp trapp":

http://www.babykos.no/index.php?valg=sok&sok_str=tripp+trapp&x=19&y=9

Klikker man på linken til en tripptrapp-stol, kan man se bilde av originalvaren + lese om Peder Opsviks design.

Så mulig at selve bøylesettet er en kopi, men det ser da vitterlig ut til å være laget for å passe til originale tripptrapp-stoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

De selger ikke bare bøyler lenger, du må kjøpe et babysett som er bøyle, ryggplate og den reimen som skal være mellom beina. Har hørt om at det har noe med EU-sikkerhetsregler å gjøre men har ikke anelse om det stemmer.

Det går fint å ikke bruke ryggplaten hvis du ikke vil det. Har imidlertid dette babysettet selv, og er veldig fornøyd med det. En baby sitter mye stødigere i stolen med dette (høyere støtte for ryggen).

Det burde være mulig å få tak i dette hos de som selger tripp trapp stolen - i hvert fall bør de kunne skaffe det. Vi kjøpte hos Bohus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1211394441' post='3880757]

Dette må være til en tripptrapp-etterligning.

Jeg ser at corazon over her sier at man ikke lkenger bare sleger bøyler, men hele sett med ryggplate og reim osv, så da er det kanskje det jeg fant link til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du det? Det står jo på siden der at BabyKos er forhandlere for produkter fra Stokke.

Og dette er listen over produkter med "tripp trapp":

http://www.babykos.no/index.php?valg=sok&sok_str=tripp+trapp&x=19&y=9

Klikker man på linken til en tripptrapp-stol, kan man se bilde av originalvaren + lese om Peder Opsviks design.

Så mulig at selve bøylesettet er en kopi, men det ser da vitterlig ut til å være laget for å passe til originale tripptrapp-stoler.

Du har rett. Det har nok skjedd forandringer på den fronten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at corazon over her sier at man ikke lkenger bare sleger bøyler, men hele sett med ryggplate og reim osv, så da er det kanskje det jeg fant link til.

Regner med det ja! Det er ikke mer enn 2 mnd siden jeg var på Bohus og kjøpte noe stæsj, og da så jeg en oversikt med prisen jeg nevnte. EU-regler smyger seg inn overalt - har ikke vi sagt nei til EU, da?! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1211397041' post='3880836]

Regner med det ja! Det er ikke mer enn 2 mnd siden jeg var på Bohus og kjøpte noe stæsj, og da så jeg en oversikt med prisen jeg nevnte. EU-regler smyger seg inn overalt - har ikke vi sagt nei til EU, da?! ;o)

''har ikke vi sagt nei til EU, da?! ;o)''

Ja, man kan nesten begynne å lure. Men så har politikerne sagt "ja" til EØS; så da kommer det inn bakdøra.....;-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...