caprice Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Vi skal feire 5 åringen i morgen, og hun har klare meninger om hva hun skal ha og hvordan ting skal gjøres. Jeg er egentlig i mote hele godtepose styret, men nå har det blitt sånn her vi bor at alle har denne evinnelige godteposen da... Jeg er for feig til å starte med å være den første som sier nei, og vet at datteren min ville biltt fryktelig skuffet dersom det ikke ble noe. Hun vil gjerne ha en skattejakt etter disse posene - men hvordan gjør jeg nå egentlig det? Barna kan ikke lese, og det er grenser for hvor mye tid jeg kan bruke på forberedelser. Jeg er alene om arrangementet fordi mannen min er bortreist denne uken.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 I fjor hadde vi skattejakt. Da la jeg en kiste som jeg stæsjet litt ekstra, nede i kjelleren. Så limte jeg fisker (på veggene, trappa o.l)som jeg hadde klippet ut, fra utgangspunktet og frem mot kista. For hver fisk de fant, fikk de ett hint. Fisker var siden kista liksom var i havet da (kjelleren). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Et år fikk jeg slike popcorn esker på kinoen (Mulig jeg betalte litt for de) og fylte det med hjemmepopet popcorn. Dette var istedetfor godterier. Siste halve timen så de film og spiste popcorn. Noen rynket litt på nesen, men de fleste syns det var stas med kinopopcorn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Vi har gjort det mye enklere. Et fiskesnøre ned trappa. Så har ungene fiska godtepose. Men man må nesten være to voksne da. En oppe hos barna som fisker, og en nede og knyte på posen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Vi har gjort det mye enklere. Et fiskesnøre ned trappa. Så har ungene fiska godtepose. Men man må nesten være to voksne da. En oppe hos barna som fisker, og en nede og knyte på posen. Vi har også hatt fisking ett år, det var også stor suksess. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Vi har gjort det mye enklere. Et fiskesnøre ned trappa. Så har ungene fiska godtepose. Men man må nesten være to voksne da. En oppe hos barna som fisker, og en nede og knyte på posen. Samme her :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg har tegnet rebus-kart, altså kart uten bokstaver, og latt dem gå to og to sammen. Tegn f.eks. en do og en dusj med pil under dusjen og legg to poser i dusjkabinettet. Klipp ut fra en reklamekatalog hvis det er et gjemmested du ikke får til å tegne. En annen voksen (evt. du selv hvis du er lynrask) må da selvsagt legge ut posene like før du deler ut kartene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Vi har hatt fisking etter godteposer fra verandaen, og en gang hadde vi "skattejakt", men bare slik at posene var gjemt unna i stua uten noe nærmere stæsj eller dilldall. Mener å huske de var 4 år da, og jeg skjønte fort at barna var helt elendige til å lete! *ha ha* Så det er best å la posene synes litt - ikke gjemme dem "for godt". Så vil jeg bare ta med en liten kommentar til dette: ''Jeg er for feig til å starte med å være den første som sier nei, '' Jeg skjønner akkurat hvordan du har det, og jeg har tenkt de samme tankene selv, og at godteposer er en uting. Men at det er best å gjøre slik som det er forventet at man skal gjøre. Det som fikk meg til å snu litt i denne saken, og tenke at det faktisk kan være positivt med godteposer også, var en her på dol som skrev at de fleste jo ville ha satt fram godteri i bursdagen likevel, f eks i skåler eller strødd på bordet. Da vil jo en godtepose per barn gi en mye mer rettferdig fordeling enn om noen veldig frampå barn grafser til seg det meste før noen litt mer tilbaketrukne rekker å forsyne seg noe særlig. Nå er min gutt så stor at det ikke bruker å være godteposer i bursdagene mer, men han har vært på et par bursdager med pinjata. I den ene spratt det ut én pose per barn, så alle fikk like mye (lite). I den andre drøsset det ut godteri "løst". Da var det noen gutter med skikkelig pensjonat-armer som grafset til seg det meste, mens bl a min gutt bare fikk litt fordi han ikke heiv seg over godteriet i samme sekund pinjataen sprakk. Kanskje dette kan få deg til å gremmes litt mindre over at dere har godteposer! :-) God bursdag! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg tok bilder med digitalkamera som jeg printet ut. En til hver unge, og så måtte de finne det jeg hadde tatt bilde av. (bokhylla, en potteplante, en sofapute etc) og der var posen gjemt -et år gravde jeg "skatten" ned i sandkassa også og hadde skattekart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Ikke egentlig et svar på det du spør om, men; jeg synes også det blir vel mye sukker i bursdager, men jentene vil jo så gjerne ha godteposer. Så jeg har prøvd å fylle posene med litt annet enn godis også - blyanter, viskelær, klistremerker... Kan jo også bruke hårpynt o.l. I tillegg har det vært litt godis, men ikke så voldsomt mye... Det har vært akseptert her i hvert fall! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.