Gjest mammamiaaa Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hva er viktig å tenke på her? Og er det nødvendig med lekegrind? Bor i et stort hus, så tenker det kanskje er lurt å ha litt kontroll med hvor babyen er etterhvert som hun begynner å krabbe rundt... Så en de hadde på ringo, men vet ikke helt. Noen som har forslag til rimelige lekegrinder? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vent og se Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Dt var en tråd om dette i går eller forgårs, her kom det frem en del erfaringer. jeg vil anbefale å ikke kjøpe det før har et behov, med mindre du har så god plass at det ikke gjør noe at den står der ubrukt. De fleste lekegringer jeg har sett i bruk, har kun blitt brukt som en kurv å kaste alle lekene oppi når man rydder, da ville jeg kjøpt en mindre og penere / mer egnet kurv til dette.. Noen har stor glede av en lekegrind, hvis mor er hjemme med flere barn samtidig og i tillegg skal være husmor på fulltid, så ser jeg behovet. Og noen barn er mer klatrende og utforskende enn andre. Og noen har skumle trapper og søsken som ikke lukker grinder, og da har det helt klart en funksjon med lekegrind. Og når man skal holde barn og hund adskilt.. Men min erfaring er at den tok mye plass og ble brukt veldig lite. IKEA har fine grinder som man kan sette foran trapper /i døråpninger uten å måtte skru hull i karmen, det kan være mer aktuelt, da kan man holde barnet innenfor / utenfor et område av leiligheten / huset, samtidig som man slipper å bruke tre kvadratmeter av stuen til en lekegrind som ikke blir mye brukt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Vi kjøpte lekegrind da vi ventet 2. mann. Dette fordi førstemann bare var 14 mnd da hun ble storesøster. Grinda ble brukt til å legge babyen litt trygt mens jeg gikk på do. Storesøster var nemlig veldig glad i lillesøstra si, og koste gjerne godt og lenge og til tider ganske hardt Grinda ble også brukt når de begynte å komme seg litt rundt, og jeg måtte f.eks på do. Da visste jeg hvor ungene var når jeg kom tilbake Ellers lå ungene for det meste på teppe på gulvet slik at de var "med". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Dt var en tråd om dette i går eller forgårs, her kom det frem en del erfaringer. jeg vil anbefale å ikke kjøpe det før har et behov, med mindre du har så god plass at det ikke gjør noe at den står der ubrukt. De fleste lekegringer jeg har sett i bruk, har kun blitt brukt som en kurv å kaste alle lekene oppi når man rydder, da ville jeg kjøpt en mindre og penere / mer egnet kurv til dette.. Noen har stor glede av en lekegrind, hvis mor er hjemme med flere barn samtidig og i tillegg skal være husmor på fulltid, så ser jeg behovet. Og noen barn er mer klatrende og utforskende enn andre. Og noen har skumle trapper og søsken som ikke lukker grinder, og da har det helt klart en funksjon med lekegrind. Og når man skal holde barn og hund adskilt.. Men min erfaring er at den tok mye plass og ble brukt veldig lite. IKEA har fine grinder som man kan sette foran trapper /i døråpninger uten å måtte skru hull i karmen, det kan være mer aktuelt, da kan man holde barnet innenfor / utenfor et område av leiligheten / huset, samtidig som man slipper å bruke tre kvadratmeter av stuen til en lekegrind som ikke blir mye brukt. Jeg så en lekegrind på Ringo som også kunne brukes som trappegitter for brede trapper, jeg har nemlig en ganske bred trapp, men det er dør til den... eneste trappen det ikke er dør til er den til loftet.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg hadde lekegrind en kort periode til førstemann, men brukte den ikke. Har ikke hatt nå til andremann, men har savnet det til tider... Ville sett etter brukt og definitivt hatt en med regulerbar bunn sånn at du kan ha den høyere i begynnelsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Kjøpte lekegrind til førstemann. Den ble egentlig aldri brukt, fordi vi bodde i en liten leilighet på ett plan, og vi hadde stort sett oversikt over alt. I tillegg var han ganske rolig. Nå bor vi imildertid i et hus med fler eetasjer, og lillebror er alt annet enn rolig! Bruker grinda slik at jeg kan få løpt ned i vaskekjelleren eller opp på loftet et ærend el.l. Om du er usikker på om du kommer til å bruke den kan du gjøre som meg og kjøpe brukt. Betalte 300 for en kjempefin grind. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hei. Jeg har hatt lekegrind til begge mine og har brukt den mye.. Feks når jeg ska på do, sette på en vaskemaskin, ut m boss eller hente post er det greit å kunne legge ungen et sikkert sted.. Når de begynner å bevege seg litt e det jo helt umulig å bare ta en rask tur på do uten at de har revet ned hele stuen.. Bruker den nok enda mer no te andremann, siden det kun e 23 mnd mellom førstemann og andremann og storesøster e veldig kosete og ikke alltid skjønner at hun må være litt forsiktig m lillesøster.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.