Gjest upraktisk hus Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Når bør barnet få sove på eget rom? Det gjør ikke oss noe å ha ungen på rommet vårt foreløpig, men de må jo lære seg å sove på eget rom og, har hørt om de ungene som nekter å sove alene og som kommer inn til foreldrene hele tia, og det kan de jo ikke gjøre i evigheter. Når er passende alder? Problemet er at barnerommet er i etasjen over der vi har soverom, og opp dit er en smal og bratt trapp, litt skeptisk til at en toåring skal sove der alene? Har tenkt litt på babycalling og trappegrind, men... Dessuten er det ikke toalett oppe, etterhvert som ungen lærer seg å gå på do alene - når nå det er.... så må jo vedkommende ned og gå på do. Noen tips om praktiske løsninger for gjennomføring av dette? Rommet oppe er for lite til dobbeltseng, så vi voksne må nesten sove nede. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Vi la våre på eget rom fra de var 3-4 mndr. De fleste er trappesikre i 2,5-3 årsalderen, og slutter med nattbleie i 2,5-6årsalderen. Ingen av mine unger har pleid å måtte på do om nettene, men det vet man jo aldri. Trappegrind og babycall høres ut som en ok løsning hvis dere ikke hører ungen når dørene er åpne. Det kan jo løses med potte under senga? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Om det ikke er noe problem, hadde ikke jeg giddet å gjøre det til noe problem heller. Mange unger blir urolige og kommer inn til foreldrene ustanselig om de sover i en annen etasje enn foreldrene. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest upraktisk hus Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Om det ikke er noe problem, hadde ikke jeg giddet å gjøre det til noe problem heller. Mange unger blir urolige og kommer inn til foreldrene ustanselig om de sover i en annen etasje enn foreldrene. mvh Men det som bekymrer meg her er den bratte smale trappa, er skeptisk til at den lille skal gå ned der i mørket 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mor til Oliver Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Sønnen vår lå på eget rom fra dag 1.Aldri noe problem.Rommet er rett over gangen for vårt rom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Passende alder er det som passer for den enkelte familien, rett og slett. Det avhenger av plass, praktiske løsninger, foreldrenes nattesøvn og barnet selv. Gi blanke i hva andre måtte gjøre og ikke gjøre, og velg det som passer dere best. Vår førstemann lå på eget rom fra han var bitteliten baby. Andremann ligger hos oss fremdeles, i en alder av to og et halvt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Men det som bekymrer meg her er den bratte smale trappa, er skeptisk til at den lille skal gå ned der i mørket Jeg ville rett og slett utsatt hele prosjektet med eget rom. Når barnet blir større og dere opplever et reelt behov for å få soverommet for dere selv, kan dere gjøre det. Pusser man opp rommet til barnet eller på annen måte gjør riktig stas på det å skulle få eget rom, går det som regel greit. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lipper Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Men det som bekymrer meg her er den bratte smale trappa, er skeptisk til at den lille skal gå ned der i mørket Hørt om grind? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Våre har flyttet ut fra foreldrerommet når de var 8, 9 og 13 mnd gamle. Sistemann ventet så lenge fordi vi måtte få flyttet de to andre ut av rommet han skulle ha For vårt vedkommende var barnerommet rett ved siden av vårt rom, så det var ikke noe vanskelig valg. Synes det var litt vanskelig med det at deres barnerom var så langt unna dere. Det er gjerne en periode der man må opp på natta og se til de små pga diverse ting. Er det ingen andre muligheter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest upraktisk hus Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Våre har flyttet ut fra foreldrerommet når de var 8, 9 og 13 mnd gamle. Sistemann ventet så lenge fordi vi måtte få flyttet de to andre ut av rommet han skulle ha For vårt vedkommende var barnerommet rett ved siden av vårt rom, så det var ikke noe vanskelig valg. Synes det var litt vanskelig med det at deres barnerom var så langt unna dere. Det er gjerne en periode der man må opp på natta og se til de små pga diverse ting. Er det ingen andre muligheter? Nei egentlig ikke.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest upraktisk hus Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hørt om grind? Regner med småen kommer til å rope på oss uansett, mamma mamma jeg får ikke sove.... Så må jeg opp og åpne grinda. Skulle hatt et praktisk hus med rom ved siden av rom, men sånn er det dessverre ikke. Da skulle jeg latt babyen sove der fra dag 1. Sånn som det er nå har jeg latt babyen av og til sove i vogn i stuen, og av og til i senga si eller i vår seng. Men når babyen blir større så vil vi jo se behov for at barnet får eget rom, og rommet står lissom klart oppe. Men litt upraktisk å måtte "låse" barnet oppe med grind da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.