Gjest mammamiaaa Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Fortsetter tråden om når babyen sa mamma første gang. Hva var ditt barns første ord? Og hvor gammel var babyen da han/hun sa det? Tenker på skikkelige ord, ikke bla bla og sånn ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru Verksmester Larsen Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Det første bevisste ordet var mamma. Alder ca halvannet år. Første setning: "Du har det vondt du mamma". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Alle mine tre sa "lys" på tegnspråk når de var rundt 5-6 mnd gamle. Ved ni mndsalder sa de "mamma", "lys", "pus" og enkelte andre småord på talespråk med tegn (ikke sikkert vi hadde oppfatta ordene hvis de sa dem kun med stemme?) Alle tre snakka i setninger på tegnspråk når de var ca 1 år gamle. Den eldste og yngste prata i setninger på talespråk påsatt tegn når de var rundt 14 mnd gamle (pappa jobb, X barnehage, mamma og X hjemme osv). Mellomsten har alltid vært perfeksjonist og venta til hun var 14 mnd med å gå alene og i løpet av noen få dager når hun var 16 mnd gammel så begynte hun omtrent fra scratch til å skravle i lange setninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Mamma, nei, pappa, dattned, borte har jeg notert fra da guttungen var 14-15 mndr. Tror han begynte å si mamma i 10-12 mndrs alderen? Så vokste ordforrådet kjapt, og da han var 2 snakket han i lange setninger. (Jeg heter XX jeg. Jeg heter ikke TROLL") Han ble regnet for å være tidlig ute med språk... -tror du må smøre deg med tålmodighet gitt ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Yngstejenta har ikke sagt så mye annet enn mamma og pappa frem til for litt siden (1 år og 3 mnd) men har nå begynt å si "hei hei", "hade" "se" "der" og "natta". Førstemann var litt tidligere ute. Tror hun har et slags ord for navnet på storebroren sin også, men får ikke helt taket på hva hun sier. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Lille snuppa sa Pappa først...Ca 10mnd gammel. Hun er så treg til å snakke... Snuppen sa vel sitt første ord da han var 8mnd. Snakket setninger fra han var vel rundt året.. Siden har kjeften gått i ett ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Synes ikke det var tregt, akkurat Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Lille snuppa sa Pappa først...Ca 10mnd gammel. Hun er så treg til å snakke... Snuppen sa vel sitt første ord da han var 8mnd. Snakket setninger fra han var vel rundt året.. Siden har kjeften gått i ett ;0) ''Lille snuppa sa Pappa først...Ca 10mnd gammel. Hun er så treg til å snakke...'' Eh, javel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 ''Lille snuppa sa Pappa først...Ca 10mnd gammel. Hun er så treg til å snakke...'' Eh, javel? Hun er jo eldre nå da....og sier ikke mange ord. Og i forhold til snuppen er jo veldig treg ja. :0) Bruk eget nick... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Lille snuppa sa Pappa først...Ca 10mnd gammel. Hun er så treg til å snakke... Snuppen sa vel sitt første ord da han var 8mnd. Snakket setninger fra han var vel rundt året.. Siden har kjeften gått i ett ;0) Prøver du å kokkettere, eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Prøver du å kokkettere, eller? Prøver jeg hva for noe?.. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Synes ikke det var tregt, akkurat Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hun er jo eldre nå da....og sier ikke mange ord. Og i forhold til snuppen er jo veldig treg ja. :0) Bruk eget nick... ''Bruk eget nick...'' Jeg har ikke fast nick. Uansett er det ikke noe du kan kreve på et åpent forum. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 ''Bruk eget nick...'' Jeg har ikke fast nick. Uansett er det ikke noe du kan kreve på et åpent forum. Da må du få det et nick vett du, så kjenner vi deg igjen! :0) kosligere med eget nick. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Prøver jeg hva for noe?.. :0) http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=kokettere&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=nynorsk&alfabet=n&renset=j 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Prøver jeg hva for noe?.. :0) Å kokettere. Det er altså ikke sent å begynne å snakke i 10-månedersalder, og det virker bare teit å late som det er det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Å kokettere. Det er altså ikke sent å begynne å snakke i 10-månedersalder, og det virker bare teit å late som det er det. Ja noe så teit.... Hun er treig. Ikke noe teit over det. Og hun er over 10 mnd nå. Hun sa sitt første ord da hun var 10mnd, det var det jeg mente. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Minsta her er 11 mnd nå, og sier "hei", "pappa", "mamma", "ja" og "nei". "Hei" var første ord, det kom vel for en måneds tid siden tror jeg. Så fulgte "pappa", "ja" og "nei" i rask rekkefølge før "mamma" endelig kom her for en ukes tid siden ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=kokettere&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=nynorsk&alfabet=n&renset=j Takker :0) Må visst lagre den...Folk snakker så pent ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Ja noe så teit.... Hun er treig. Ikke noe teit over det. Og hun er over 10 mnd nå. Hun sa sitt første ord da hun var 10mnd, det var det jeg mente. Okei, så da formulerte du deg bare feil? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Okei, så da formulerte du deg bare feil? I forhold til snuppen er hun treg. Hun er nå 18mnd, og sier kun mamma -pappa -se -der. Også har hun en egen lyd for når hun vil ha noe. Så hun er treg...Men mange som ikke sier sitt første ord før de er over året, så føsrte ordet kom jo ikke såå sent :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Eldste her hadde veldig mange egne varianter på ord veldig, veldig lenge, så et rent ord sa hun nok ikke før hun var 15-16 måneder. Men hun snakket setninger før den tid, men siden ikke alle bokstavene var på plass var det vel ikke helt det du var ute etter? Tror forresten det første ordet hun sa, som vi forsto hva hun mente, var pus eller lys - eller som hun sa de to - us. Med peking. Minstemor sa pappa klart og tydelig omkring 1-årsalder, men så lot hun i grunnen være å utvikle språket noe særlig før hun var nærmere 2. Hun og storesøster kommuniserte jo så greit uten ordentlige ord, så hvorfor stresse, liksom. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.