Gå til innhold

Ditt barns første ord....

Gjest mammamiaaa

Anbefalte innlegg

Storesøster sa ball rett før ni mnd, rundt ti ord ved ti mnd og satte sammen to ord da hun var 14 mnd - og har skravlet siden. Hun er flink i jeg fremmedspråk også, i så stor grad at jeg tror det er en sammenheng med det å snakke tidlig.

Lillesøster så 'hei' da hun så sitt eget speilbilde sju mnd gammel. Jeg trodde først det var tilfelig, men hun fortsatte med 'hei' når hun så folk. Hun er også tidlig ute, dog ikke så ekstrem som storesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førstemanns første ord var brum (for bil). Da var hun 8 mnd. Etter det sprutet ordene ut :)

Andremanns første ord husker jeg ikke, men hun begynte å snakke da hun var 9 mnd gammel.

Sistemanns første ord husker jeg heller ikke, men han var 8 mnd når han begynte å snakke.

Med snakke mener jeg at de begynte å komme med forståelige ord, og at ordforrådet stadig utviklet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...