Gjest nammmmmm Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 En venninne av søsteren min sier at man ikke bør spise potetball (kumle/raspeball) mens man ammer, for da risikerer man å få en skrikende baby til natta pga luftsmerter! Jeg forstår ikke helt hva det er med potetball som skulle gi luft i magen, jeg spiser poteter - og brød med byggmel - har forstått at potetball er laget av det, og ingen av de ingrediensene har gitt meg problemer. Er det pga det er et kraftig måltid? Det serveres jo gjerne med masse kjøtt, pølser osv... og potetball er kraftig og mettende kost. Eller kan det være pga kålroten som serveres sammen med, kål er jo kjent for å gi gass? Er så glad i potetball, så synd å gi avkall på noe som er så godt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tull og tøys.... Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg spiste potetball nylig pga jeg tenkte at - hva i all verden er det med potetball somggjør at babyen får vondt i magen av det? Det inneholder bygg og potet, jeg spiser poteter og brød med bygg, ingen reaksjon av det. Så tenkte jeg at det sikkert nok er kålroten/kålrabien som ofte er tilbehør til ballen. Jeg spiste potetball uten kålrot og det gikk helt fint! Kål av ulike sorter bør du være litt forsiktig med. NÅ har jeg spist betasuppe med litt kålrot i, det gikk faktisk bra... men det er jo ulikt hva babyer reagerer på, så det er bare å prøve seg frem. Samme gjelder jordbær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirakelet Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Har spist potetball mange ganger og babyen har ikke reagert, men første 6 mnd unngikk jeg kålrot da jeg vet at enkelte babyer reagerer med luftplager pga det. Nå spiser jeg også kålrot og det går helt fint. Det er ingenting i potetball som skulle tilsi at baby skulle reagere, byggmel og poteter? Neh... det er nok kålroten. Greit at det er kraftig kost, men kraftig kost - det går jo i magen det og ikke i morsmelka... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.