Gå til innhold

Dåpsgave

j83!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en kusine som skal døpe barnet sitt om noen uker.. Vi skal ikke i dåpen, men tenkte oss i kirken å se på og tenkte da å kanskje kjøpe en liten gave.. Rundt 100- 150 kr tenkte vi.. Noen som har noen gode forslag? Liker å kjøpe noe litt spesiellt , noe ikke alle andre kjøper liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smykke?

Barnebok?

Sangbok?

Barnekopp?

Tusen takk for svar.. =) Av erfaring etter mine to jenter får som regel jentebabyer mye smykker så tenkte styre unna det, men en bok av et slag høres veldig bra ut.. får ta meg en tur i en bokhandler å se litt hva de har =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathy01

Boken "den lille prinsen" er veldig søt (men passer best for litt eldre barn). Innbundet utgave koster ca. 150 kr tror jeg. Nevøen min fikk den til dåpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamiaaa

Tusen takk for svar.. =) Av erfaring etter mine to jenter får som regel jentebabyer mye smykker så tenkte styre unna det, men en bok av et slag høres veldig bra ut.. får ta meg en tur i en bokhandler å se litt hva de har =)

Det er en tendens at folk ofte kjøper det samme, så ting kan lett bli overflødige. Noe som det aldri blir nok av er klær, kjøp noen ekstra fine klær - som foreldrene ikke ville funnet på å kjøpe selv, det blir nesten alltid en suksess. Babyer vokser jo så fort ut av tøyet sitt, så klær trenger de hele tia. En leke er ikke alltid den blir likt av babyen, bøker er bra, men her er også tendens til at andre har kjøpt samme...

Så jeg ville gått for klær.

Selv skal jeg døpe snuppa mi snart og jeg ønsker meg mest klær. Sånne sølvfat, sølvkopper, sølvbestikk, sølvsmykker osv syns jeg egentlig er unødvendige ting, de tar bare opp plass og blir jo ikke brukt. Kanskje et sølvfat med inngravert navn, vekt osv som minne, men alt det andre.... nei, da ønsker jeg meg heller klær faktisk.

Leker får babyen nok av uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs. Wallace

En fin bilderamme.

En rim- og reglebok (feks Inger Hagerups barnevers eller André Bjerkes morovers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestille smokk med navn eller bilde av barnet?

Det var ikke dumt.. Har du noen liker te der de selger slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tendens at folk ofte kjøper det samme, så ting kan lett bli overflødige. Noe som det aldri blir nok av er klær, kjøp noen ekstra fine klær - som foreldrene ikke ville funnet på å kjøpe selv, det blir nesten alltid en suksess. Babyer vokser jo så fort ut av tøyet sitt, så klær trenger de hele tia. En leke er ikke alltid den blir likt av babyen, bøker er bra, men her er også tendens til at andre har kjøpt samme...

Selv skal jeg døpe snuppa mi snart og jeg ønsker meg mest klær. Sånne sølvfat, sølvkopper, sølvbestikk, sølvsmykker osv syns jeg egentlig er unødvendige ting, de tar bare opp plass og blir jo ikke brukt. Kanskje et sølvfat med inngravert navn, vekt osv som minne, men alt det andre.... nei, da ønsker jeg meg heller klær faktisk.

Vi bruke sølvbestikket mye, det er veldig koselig. Selv fikk jeg en sølvvase (sånn med plass til ca tre roser) med inngravert navn. den brukes fortsatt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær i dåpsgave!? For meg skal en dåpsgave (og en konfirmasjonsgave) være noe varig som barnet kan ha når det blir større og minnes de det fikk det av. Jeg synes ikke vi voksne skal ønsket barnet noe i dåpsgave som vi er mest bekvemme med selv - det er jo ikke til oss, men til barnet!

Har selv noen smykker jeg fikk i dåpsgave og selv om jeg ikke bruker dem lenger så synes jeg det er kjempekoselig å ha dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er ikke folk like. Her har jeg ønsket ting som kunne vare til mine barn i dåpen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mammamiaaa

Klær i dåpsgave!? For meg skal en dåpsgave (og en konfirmasjonsgave) være noe varig som barnet kan ha når det blir større og minnes de det fikk det av. Jeg synes ikke vi voksne skal ønsket barnet noe i dåpsgave som vi er mest bekvemme med selv - det er jo ikke til oss, men til barnet!

Har selv noen smykker jeg fikk i dåpsgave og selv om jeg ikke bruker dem lenger så synes jeg det er kjempekoselig å ha dem!

Ja, det er greit nok, men jeg syns at de minnerike tinga bør være fra de nærmeste, en kan jo avtale seg i mellom så ikke alle kjøper det samme. Men fjernere slektninger og venner av foreldra kan gjerne gi klær og slike nyttige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruke sølvbestikket mye, det er veldig koselig. Selv fikk jeg en sølvvase (sånn med plass til ca tre roser) med inngravert navn. den brukes fortsatt :-)

Vi bruker også sølvbestikket mye :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...