Gå til innhold

Bleieslutt

j83!

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola

Storebror på 9 1/2 år har ikke sluttet med nattbleia enda. På dagtid er han stort sett tørr.

De to andre sluttet tidligere.

Det ble for mye skryt her for meg...

''Det ble for mye skryt her for meg...''

Hm... Jeg kan ikke se annet enn at de fleste har sluttet med bleier mellom 2,5 og 3,5 år, noen sliter enda med uhell/nattbleier også nærmere skolealder. Er vel ikke så mye skryt i det, vel?

Og spørsmålet var jo ikke "Gikk det lett å slutte med bleie?", det var _når_ ungene sluttet med bleie.

Så den skjønte jeg ikke helt, jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ViViola

Den eldste sluttet med dag- og nattbleie helt uten videre da hun var 2 år og 3 måneder. Da var det sommer og varmeperiode, og man verken tisser eller bæsjer i bikini, må vite! :-)

Minstemor sluttet da hun var 3 år og 1 måned. Hun beholdt nattbleie til hun var nesten 3,5 år.

Ingen hadde uhell da de sluttet, men begge to har hatt noen uhell etter fylte 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, enig med deg her var det mye "usannheter" ute å går. Er jo flere av de som skriver her som har hatt innlegg tidligere hvor de har slitt med bleieslutt....

Å? Svært mange av barna det refereres til nedenfor, er ganske store nå.

Så da husker du uvanlig godt, men det er jo en prisverdig egenskap...

Jeg har i hvert fall ikke pyntet på sannheten, men mine var da også ganske gjennomsnittlige når det gjelder bleieslutt. Ikke spesielt tidlig ute, men veldig uproblematiske da prosessen ble satt igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det ble for mye skryt her for meg...''

Hm... Jeg kan ikke se annet enn at de fleste har sluttet med bleier mellom 2,5 og 3,5 år, noen sliter enda med uhell/nattbleier også nærmere skolealder. Er vel ikke så mye skryt i det, vel?

Og spørsmålet var jo ikke "Gikk det lett å slutte med bleie?", det var _når_ ungene sluttet med bleie.

Så den skjønte jeg ikke helt, jeg da...

Når alt ikke går helt etter boka blir man litt lei av at ting hele tiden skal sammenlignes.

Jeg kjenner ingen (utenom familie) som har barn som ikke er tørre eller som har barn som bruker bleier om natta. Dette er rett og slett noe man ikke snakker om. Etter 4-årsalderen møter du ikke en forelder som åpent står frem og sier at barnet fremdeles bruker bleier.

Jeg tror at det er store mørketall på denne fronten, og at svar på denne typen spørsmål bare kommer fra de som er "flinke". På vår SFO var det f.eks. ca. 15% av barna i første klasse som regelmessig hadde uhell i skoletida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Når alt ikke går helt etter boka blir man litt lei av at ting hele tiden skal sammenlignes.

Jeg kjenner ingen (utenom familie) som har barn som ikke er tørre eller som har barn som bruker bleier om natta. Dette er rett og slett noe man ikke snakker om. Etter 4-årsalderen møter du ikke en forelder som åpent står frem og sier at barnet fremdeles bruker bleier.

Jeg tror at det er store mørketall på denne fronten, og at svar på denne typen spørsmål bare kommer fra de som er "flinke". På vår SFO var det f.eks. ca. 15% av barna i første klasse som regelmessig hadde uhell i skoletida.

Men "boka" sier jo også at det er veldig vanlig med uhell videre etter bleieskift, og personlig har jeg møtt mange foreldre som åpent forteller at ungene bruker nattbleie eller har uhell.

Og det er nå engang slik, da, at majoriteten slutter med bleier før fylte 4...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...