Gjest Shira :o) Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Har du det? Da tar jeg gjerne i mot den. Merk deg at den må være idiotsikker ;o) Har store muffinsformer, og må ha nok til 12 gutter. Tenkte jeg skulle ha sjokolade i noen, blåbær i noen. Kom gjerne med tips om hva annet som er godt oppi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg trodde alle på dol kjente til Birdies muffins? http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift16347.asp 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muffinsen Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Denne er god! http://home.no.net/birgitf/2006/08/amerikanske-muffins.htm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg trodde alle på dol kjente til Birdies muffins? http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift16347.asp Den oppskrifta er ikke idiotisikker.... Mine ble ikke spiselige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 1-2-3 pakkene til toro og møllerens 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Den oppskrifta er ikke idiotisikker.... Mine ble ikke spiselige. Hmm.. Jeg fucka det vel opp første gangen jeg også, men det var fordi jeg ikke fikk dem ut av formene. Etter at jeg begynte å bruke papirformer gikk alt så meget bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hmm.. Jeg fucka det vel opp første gangen jeg også, men det var fordi jeg ikke fikk dem ut av formene. Etter at jeg begynte å bruke papirformer gikk alt så meget bedre. Brukte papirformer, men muffinsene ble seige og jævlige. Har ikke prøvd flere ganger. ( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykketil... Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Ikke oppskrift, men baketips: Alt skal ha romtemperatur før du begynner. Sikt melet i - ikke bare ha melet rett i deigen. Forvarm ovnen som anvist i oppskriften. Følg nøye med steketiden, selv om steketiden er angitt til f.eks. 10-12 min. så varierer dette fra ovn til ovn, så hold et øye med ovnen. Når muffinsene er pent gyllenbrune, og du løfter dem opp, så ser du at de er litt mørkere i bunnen, da er de ferdigstekte. La de lunke før du evnt. har på melisglasur. Som fyll finnes mye rart, du kan hakke opp seigmenn å ha i, nonstop er fine, sjokoladebiter, blåbær, osv. Du kan også ha i en klatt med aprikossylte eller vaniljekrem. Legg da mest mulig deig i formen, legg så en liten teskje med fyllet over, og deretter litt mer deig over der igjen. VIktig at fyllet er så tykt som mulig så det ikke flyter ut i deigen. Stek på vanlig måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowy Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Denne er helt topp! Hvis du skal bytte ut blåbær med sjokolade, kan du kutte ut sitronen. flowys blåbærmuffins: Ingredienser: 400 g hvetemel 175 g sukker 1 ss bakepulver finrevet skall av 1 sitron ½ ts salt 3 dl skummet melk 2 sammenvispede egg 85 g smeltet smør 250 g blåbær Tilberedning: (12 stk.) Bland hvetemel, sukker, bakepulver, finrevet skall av sitronen og salt i en stor bolle. Bland så melk, egg og smeltet smør i en annen bolle. Lag en grop i midten av de tørre ingrediensene og hell i melkeblandingen. Rør til alt så vidt er blandet og ganske stivt, men ikke lenger. Vend forsiktig inn friske eller dypfryste blåbær og fyll røren helt opp i 12 smurte fordypninger i et muffinsbrett eller papirformer. Stek muffinsene i forvarmet ovn ved 200 C i ca 25 minutter til de er pent hevet og gylne på toppen. Kan varieres i det uendelige. Bytt ut blåbær med eple og kanel, hakket sjokolade eller skogsbærblanding. Håper det smaker! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg trodde alle på dol kjente til Birdies muffins? http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift16347.asp Jeg har ikke prøvd dem, men det demrer jo når du sier det. Disse var melk i, jeg tenkte jeg skulle prøve å unngå det, for det er visstnok en melkeallergiker i klassen (jeg har bare hørt det, ikke fått noen beskjed, så jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 1-2-3 pakkene til toro og møllerens ''1-2-3 pakkene til toro og møllerens'' Det er det jeg pleier å bruke ;o) Skal lage så mange denne gangen, tenkte derfor på å lage selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Ikke oppskrift, men baketips: Alt skal ha romtemperatur før du begynner. Sikt melet i - ikke bare ha melet rett i deigen. Forvarm ovnen som anvist i oppskriften. Følg nøye med steketiden, selv om steketiden er angitt til f.eks. 10-12 min. så varierer dette fra ovn til ovn, så hold et øye med ovnen. Når muffinsene er pent gyllenbrune, og du løfter dem opp, så ser du at de er litt mørkere i bunnen, da er de ferdigstekte. La de lunke før du evnt. har på melisglasur. Som fyll finnes mye rart, du kan hakke opp seigmenn å ha i, nonstop er fine, sjokoladebiter, blåbær, osv. Du kan også ha i en klatt med aprikossylte eller vaniljekrem. Legg da mest mulig deig i formen, legg så en liten teskje med fyllet over, og deretter litt mer deig over der igjen. VIktig at fyllet er så tykt som mulig så det ikke flyter ut i deigen. Stek på vanlig måte. Tusen takk for supre tips! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Denne er helt topp! Hvis du skal bytte ut blåbær med sjokolade, kan du kutte ut sitronen. flowys blåbærmuffins: Ingredienser: 400 g hvetemel 175 g sukker 1 ss bakepulver finrevet skall av 1 sitron ½ ts salt 3 dl skummet melk 2 sammenvispede egg 85 g smeltet smør 250 g blåbær Tilberedning: (12 stk.) Bland hvetemel, sukker, bakepulver, finrevet skall av sitronen og salt i en stor bolle. Bland så melk, egg og smeltet smør i en annen bolle. Lag en grop i midten av de tørre ingrediensene og hell i melkeblandingen. Rør til alt så vidt er blandet og ganske stivt, men ikke lenger. Vend forsiktig inn friske eller dypfryste blåbær og fyll røren helt opp i 12 smurte fordypninger i et muffinsbrett eller papirformer. Stek muffinsene i forvarmet ovn ved 200 C i ca 25 minutter til de er pent hevet og gylne på toppen. Kan varieres i det uendelige. Bytt ut blåbær med eple og kanel, hakket sjokolade eller skogsbærblanding. Håper det smaker! Takk ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Denne er helt topp! Hvis du skal bytte ut blåbær med sjokolade, kan du kutte ut sitronen. flowys blåbærmuffins: Ingredienser: 400 g hvetemel 175 g sukker 1 ss bakepulver finrevet skall av 1 sitron ½ ts salt 3 dl skummet melk 2 sammenvispede egg 85 g smeltet smør 250 g blåbær Tilberedning: (12 stk.) Bland hvetemel, sukker, bakepulver, finrevet skall av sitronen og salt i en stor bolle. Bland så melk, egg og smeltet smør i en annen bolle. Lag en grop i midten av de tørre ingrediensene og hell i melkeblandingen. Rør til alt så vidt er blandet og ganske stivt, men ikke lenger. Vend forsiktig inn friske eller dypfryste blåbær og fyll røren helt opp i 12 smurte fordypninger i et muffinsbrett eller papirformer. Stek muffinsene i forvarmet ovn ved 200 C i ca 25 minutter til de er pent hevet og gylne på toppen. Kan varieres i det uendelige. Bytt ut blåbær med eple og kanel, hakket sjokolade eller skogsbærblanding. Håper det smaker! Næ! Der er du! Hvordan går det med frøet? Kommer til å henge på deg som en klegg i 9 mnd jeg nå:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cupcake Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Du har fått masse tips til oppskrift ser jeg, men noen tips til fyll fra Mikke Mus sin kokebok: revet kokesjokolade, knuste pepperkaker, rosiner, hakkede nøtter, syltetøy, peanøttsmør, kakaopulver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1211388278' post='3880633] ''1-2-3 pakkene til toro og møllerens'' Det er det jeg pleier å bruke ;o) Skal lage så mange denne gangen, tenkte derfor på å lage selv. Kjøp flere pakker ;-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Du har fått masse tips til oppskrift ser jeg, men noen tips til fyll fra Mikke Mus sin kokebok: revet kokesjokolade, knuste pepperkaker, rosiner, hakkede nøtter, syltetøy, peanøttsmør, kakaopulver. Takk ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Kjøp flere pakker ;-D Mulig det blir det, er ingen baker ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Kjøp sånn muffins på en-to-tre. Genialt ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Kjøp sånn muffins på en-to-tre. Genialt ;0) Det er genialt, men jeg tenkte jeg skulle leke skikkelig husmor denne gangen ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.