Gå til innhold

Kjærlighetssang som passer i bryllup?

Gjest bride to be

Anbefalte innlegg

Gjest bride to be

Vi skal gifte oss snart, og har da tenkt å ha solist i kirka som skal synge en sang som vi syns er fin. Problemet er bare at vi er lite kreative, og dårlige på å huske titler på sanger, eller stort sett sanger generelt :-)

Har ingen sanger som er "vår" heller, så ingen stikker seg ut på den måten.

Ikke har vi bestemt oss for om det skal være en norsk eller engelsk sang heller - den skal bare være fin og handle om kjærlighet/lykke.

Noen som har noen gode ideer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bare komme med en kommentar til dette med norsk kontra engelsk sang:

Det er utrolig mange vakre kjærlighetssanger på engelsk, men jeg ville ha tenkt meg grundig om før jeg hadde valgt en slik i bryllupet mitt. Særlig dersom jeg mente at det var selve teksten som var det viktige (typis at sangen fremføres under vielsen eller lignende, og ikke som "brudevals").

Fra både min og min manns slekt kom det masse gamle onkler og tanter som ikke kunne engelsk, eller bare svært lite. Jeg personlig ville følt at det var litt ekskluderende å ha en solosang fremflrt på engelsk under vielsen.

Men det er nå meg;-)

Når det er sagt, så tenkte jeg faktisk flere år før jeg giftet meg at når den tid kom, ville jeg ha brude-"valsen" til Leonard Cohens "Dance me to the end of love", som tektsmessig må passe perfekt til en slik anledning. I tillegg til at det er en nydelig sang.

Men når bryllupet kom hadde jeg forlengts glemt hele greia, he he, og da ble det brudevals til "Trøndebrura" istedet! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Det vacraste med Cecilia vennerstein synes jeg er fin.

Mmmm... Den er fin ja. Jeg "ga" den til min kjære da han var ute på sjøen husker jeg... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt?? Gud...

Du vet da at min kjære og jeg ikke deler musikksmak med din kjære og deg. :o)

Dere må forøvrig spise på "To rom og kjøkken" neste gang du er i byen! *rap* Spiste kveite til middag og rabarbraterte til dessert - vanvittig godt! Helt på linje med Credo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Du vet da at min kjære og jeg ikke deler musikksmak med din kjære og deg. :o)

Dere må forøvrig spise på "To rom og kjøkken" neste gang du er i byen! *rap* Spiste kveite til middag og rabarbraterte til dessert - vanvittig godt! Helt på linje med Credo.

Åh, så deilig! Hvor ligger det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...