Gå til innhold

Må man holde bryllupstale?

Gjest alle forventer vel det

Anbefalte innlegg

-som brud/brudgom? Har skrekk for det begge to og det kommer garantert til å gjøre oss til nervevrak hele bryllupsdagen (og ukene før). Ikke kan vi skrive sanger heller. HVA GJØR VI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje kan dere la toastmasteren eller forloverne lage et morsomt poeng nettopp av det faktum at dere er like skrekkslagne ved tanken på å holde tale.

Jeg har vært i bryllup der brudfommen ikke sa et ord. Vi som er glad i brudeparet har full forståelse og synes det er helt greit. Det viktigste er at det blir deres store og lykkelige dag...once in a life time :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Schmoopie

Hvis ikke dere vil holde tale, så gjør dere ikke. Det er deres dag og dere bestemmer :-)

Hvis dere likevel vil gjøre noe for å markere litt kan dere f.eks. lage en bildefremvisning med musikk til e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kan dere la toastmasteren eller forloverne lage et morsomt poeng nettopp av det faktum at dere er like skrekkslagne ved tanken på å holde tale.

Jeg har vært i bryllup der brudfommen ikke sa et ord. Vi som er glad i brudeparet har full forståelse og synes det er helt greit. Det viktigste er at det blir deres store og lykkelige dag...once in a life time :o)

Joda, men man blir jo sett på som litt døll da hvis man ikke gjør det.. ikke noen bra følelse det heller. Huff, vurderer nesten å avlyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg bare MÅ fortelle min mors favoritthistorie fra sitt bryllup.

Det var dobbeltbryllup, min mor og hennes søster giftet seg samtidig. Min tantes mann reiste seg og holdt en blomstrende bryllupstale med alt som hører til. Deretter reiste min far seg og sa: Jeg er helt enig i alt XXX sa. Ferdig.

Hihi, godt at mor har humoristisk sans. ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dobbeltbryllup, min mor og hennes søster giftet seg samtidig. Min tantes mann reiste seg og holdt en blomstrende bryllupstale med alt som hører til. Deretter reiste min far seg og sa: Jeg er helt enig i alt XXX sa. Ferdig.

Den var god! Midt i blinken hverken mer eller mindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs. Wallace

Klarer dere å lese inn noen ord på film eller lydfil før den store dagen, da? For da kan dere få toastmaster til å forklare (litt humoristisk, men sånn at folk forstår at det virkelig er sånn) at dere ikke ville ødelegge hele dagen med å grue for talene, og at dere i stedet har forberedt noe annet. Og så kan dere spille av det dere har gjort klart. Dere kan f.eks si noen fine ord og legge til bilder fra dere sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Haha! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona 38

Må man holde bryllupstale? Mitt svar: NEI! Dette er deres dag, og dersom dette vil ødelegge timene før....så synes jeg faktisk ikke det er verdt det.

Men, hva med noe alternativt? F.eks lage en powerpoint e.l. (moviemaker!?) hvor dere kan legge inn bilder, tekst og musikk? Fortrinnsvis med egen tale da....., så kan talen deres gå av seg selv? Kanskje dere kunne fått forloverne til å lage denne, så kan man lage en sammen, uten at dere vet hva den andre har sagt!? Rotete skrevet, men håper du forstår....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona 38

Klarer dere å lese inn noen ord på film eller lydfil før den store dagen, da? For da kan dere få toastmaster til å forklare (litt humoristisk, men sånn at folk forstår at det virkelig er sånn) at dere ikke ville ødelegge hele dagen med å grue for talene, og at dere i stedet har forberedt noe annet. Og så kan dere spille av det dere har gjort klart. Dere kan f.eks si noen fine ord og legge til bilder fra dere sammen.

Oi, snakk om å tenke likt på samme tid....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona 38

Joda, men man blir jo sett på som litt døll da hvis man ikke gjør det.. ikke noen bra følelse det heller. Huff, vurderer nesten å avlyse.

Alle har en mening om hvordan et bryllup skal være....., gamle tanter vil alltid finne en feil....

Dette er deres dag, lag den slik dere selv vil ha den! Det er DERES dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Oi, snakk om å tenke likt på samme tid....:)

Haha, se der, ja. Det beviser nok at ideen er glimrende. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev sang til min mann og han gjorde ingenting. Var kun min mor som reagerte på at han ikke takket for hennes datter, men hun er jo spesiell da. I tillegg hadde vi jo da selvfølgelig avtalt på forhånd at vi ikke skulle tale til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten dropper dere det, eller så jobber dere med det. Frykten kan dere ta med tankefelt terapi ;)

Dere kan også gi beskjed om at dere ikke vil tale, så kan dere heller ta det spontant om vinen skulle virke litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Hold en superkort en - det holder å si at jeg vil bare takke for bruden og utbringe en skål for selskapet som ville dele dagen med oss.

Enkelt og greit.

Eller man kan skrive i innbydelsen at man har valgt å ha et talefritt bryllup.

Eller man kan la toastmasteren si fra at bruden og brudgommen har utvekslet sine taler alene tidligere på dagen, og overlater dermed ordet rett til nestemann...

Jeg ser ingen grunn til å spandere hundretusen (eller hva det nå koster å gifte seg) på å arrangere et bryllup hvor begge to bare skal sitter og grue seg til talen... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* fnis *

Så fint at de to søstrene fant menn som utfyller hverandre så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...